کد خبر: 19390

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/01

پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان) + جدیدترین آیین نامه

منابع آزمون دکتری

پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان)

جدیدترین آیین نامه پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان)

 آیین نامه پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان) جایگزین ماده هشت «آیین‌نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره‌های تحصیلی دکتری » می‌شود.

شرایط عمومی:

1. داشتن میانگین کل 16 و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 و بالاتر بدون احتساب نمره پایان‌نامه در دوره کارشناسی ارشد

2. بیش از دو سال از تاریخ دانش‌آموختگی متقاضی نگذشته باشد.

3. کسب حداقل 70 امتیاز از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و مصاحبه مطابق جدول ارزشیابی پیوست(5 نکته مهم مصاحبه دکتری)

این قانون شامل دو تبصره به شرح زیر است:

تبصره 1:

مجوز پذیرش دکتری بدون آزمون در دوره‌های غیرروزانه:در ماده ۴ آیین‌نامه جدید گفته شده است که: «ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌ها و در دوره‌های غیرروزانه دارای مجوز برگزاری دوره دکتری که براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو می‌پذیرند، حداکثر به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کد رشته محل (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) است.» بنابراین، امکان پذیرش بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان جدید در دوره‌های غیرروزانه فراهم شده است.

افزایش شانس پذیرش در کنکور دکتری 1403/ خبر مهم برای داوطلبان دکتری

تبصره 2:

پرداخت شهریه برای دوره‌های غیرروزانه:در ماده ۵ آیین‌نامه جدید اشاره شده است که: «پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان و در سایر دوره‌ها بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه انجام می‌شود.»

ماده ۲دانشگاه اختیار دارد ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره دکتری خود در هر کد رشته‌محل را به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون به دانشجویان / دانش‌آموختگان دوره کارشناسی ارشد که بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره یادشده وارد شده‌اند، با رعایت شرایط آیین نامه اختصاص دهد.

ماده ۳: متقاضیان استفاده از تسهیلات این آیین نامه باید دارای شرایط زیر باشند:

۱-۳- داشتن حداقل معدل کل ۱۶ در دوره کارشناسی و معدل کل ۱۷ در دوره کارشناسی ارشد مرتبط یا معدل همترازشده هر یک از دوره‌های یادشده طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (معدل دوره کارشناسی ارشد بدون احتساب نمره پایان‌نامه)؛

تبصره: ملاک ارزیابی معدل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد پیوسته، معدل کل دوره با رعایت حداقل ۱۷ یا معدل همترازشده دوره یادشده طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه (بدون احتساب نمره پایان‌نامه) است.

۲-۳- در آیین نامه جدید این مورد به صورت شفاف مطرح شده است: «از تاریخ دانش‌آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری، بیش از دو سال نگذشته باشد.»؛

۳-۳- در آیین نامه جدید این مورد بدین شکل بیان شده است: «کسب حداقل ۶۰ امتیاز از فعالیت‌های، آموزشی پژوهشی و مصاحبه» (جداول زیر)

۴-۳- پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی ارشد بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است. مدرک کارشناسی مد نظر در این آیین نامه باید پیش از مدرک کارشناسی ارشد مرتبط اخذ شده باشد؛

۵-۳- دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی چنانچه دوره کارشناسی ارشد خود را از طریق آزمون تحصیلات تکمیلی سازمان سنجش وارد شده‌اند، با احراز سایر شرایط می‌توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین نامه باشند؛

۶-۳- احراز شرایط اختصاصی دانشگاه

از دیپلم تا دکترا چند سال است

ماده ۴: شرایط پذیرش در دوره دکتری

۱-۴- مجوز پذیرش دکتری بدون آزمون در دوره‌های غیرروزانه:در ماده ۴ آیین‌نامه جدید گفته شده است که: «ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌ها و در دوره‌های غیرروزانه دارای مجوز برگزاری دوره دکتری که براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو می‌پذیرند، حداکثر به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کد رشته محل (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) است.» بنابراین، امکان پذیرش بر اساس آیین نامه دکتری استعداد درخشان جدید در دوره‌های غیرروزانه فراهم شده است.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

۲-۴- ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌ها و در دوره‌های غیرروزانه دارای مجوز برگزاری دوره دکتری که بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو می‌پذیرند، حداکثر به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کد رشته‌محل (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) است.

تبصره: نحوه امتیازدهی به داوطلبان در هر یک از ردیف‌های جداول ارزشیابی طبق دستورالعمل مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه انجام می‌شود که لازم است قبل از ثبت نام متقاضیان از طریق فراخوان دانشگاه به اطلاع همگان برسد.

ماده ۵: پرداخت شهریه برای دوره‌های غیرروزانه:در ماده ۵ آیین‌نامه جدید اشاره شده است که: «پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان و در سایر دوره‌ها بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه انجام می‌شود.»

ماده ۶: اتباع غیرایرانی مقیم ایران ورودی کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شود.

ماده ۷: زمان انتشار فراخوان دکتری بدون آزمون:بر اساس ماده ۷ آیین نامه جدید دانشگاه موظف است برای پذیرش مهرماه سال تحصیلی آینده خود، فراخوان رسمی و عمومی را تا نیمه اسفند ماه سال تحصیلی جاری اعلام کند. در صورت پذیرش با آزمون در نیمسال دوم تحصیلی (به استناد کد رشته محل مندرج در دفترچه آزمون) دانشگاه موظف است تا نیمه اول آبان ماه همان سال تحصیلی فراخوان رسمی و عمومی خود را اعلام کند.

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

1.  میانگین کل 16 و بالاتر در دوره کارشناسی و میانگین کل 17 و بالاتر بدون احتساب نمره پایان نامه در دوره کارشناسی ارشد

2. بیشتر از دو سال از تاریخ فارغ التحصیلی متقاضی نگذشته باشد : در آیین نامه جدید این مورد به صورت شفاف مطرح شده است: «از تاریخ دانش‌آموختگی متقاضی تا اول مهر ماه سال پذیرش در دوره دکتری، بیش از دو سال نگذشته باشد.»

3. کسب حداقل 60 امتیاز از فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و مصاحبه ( چگونه در مصاحبه دکتری شرکت کنیم )

4. مدرک / توانمندی زبان:در آیین نامه جدید این مورد بدین صورت تغییر کرده است: «داشتن توانمندی زبان خارجی مطابق شیوه نامه ارزیابی توانمندی زبان خارجی دانشگاه مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه. دانشگاه موظف است در فراخوان پذیرش خود بر اساس شیوه‌نامه ارزیابی توانمندی زبان خارجی دانشگاه (مصوب شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه) موارد مرتبط با ارزیابی توانمندی زبان خارجی و تعیین نمره را به متقاضیان اطلاع دهد.»
قابل ذکر است که جدول هم‌ترازی نمرات آزمون‌های ملی و بین‌الملی زبان انگلیسی در آیین نامه جدید دکتری بدون کنکور حذف شده است.

5. تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته براساس این آیین نامه، مجاز نیست.

جدول نحوه محاسبه امتیازات پژوهشی

پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان)

 

 

جدول نحوه محاسبه امتیازات آموزشی

پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان)

 

جدول امتیازات مصاحبه

پذیرش در مقطع دکتری(استعدادهای درخشان)

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 5 رای ها
امتیاز بدهید
guest
20 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فخاریان
میهمان
فخاریان
29 فروردین ، 1403

سلام
در ازمون پیش رو با تخصصی ۰ و زبان بالا ۹۰ و استعداد تحصیلی ۲۰-۳۰ درصد
در رشته فنی مهندسی
تخمینی چه ترازی نصیبم میشه و اینکه در دانشگاه های ازاد شانس قبولی دارم؟

احمدی راد
میهمان
احمدی راد
4 دی ، 1402

بسیار عالی و کاربردی بود.

محمد
میهمان
محمد
30 آذر ، 1402

بسم الله الرحمن الرحیم
واقعا عالی دمتون گرم
ماشالله

طناز
میهمان
طناز
28 آبان ، 1402

سلام و عرض ادب
واقعا زبونم قاصر از بیان تشکر
تابحال در عمرم همچین سایت کامل و جامعی ندیده بودم
برای دوستانی که قصد ورود به مقطع دکتری دارن ، همین سایت کافی تا بتونن اقدامات لازمه رو انجام بدن.
خیلی ممنون و متشکرم
با آرزوی موفقیت برای شما و همه داوطلبان زحمتکش
❣️به امید خدا❣️

مهرداد
میهمان
مهرداد
27 آبان ، 1402

وقت بخیر
برای تقویت رزومه مقاله علمی را در کدام مجلات باید چاپ کرد؟
لطفا راهنمایی کنید
بابت مطالب باارزش سایت سپاس

طالبی
میهمان
طالبی
22 شهریور ، 1402

ممنون از سایت عالی تون

ناشناس
میهمان
ناشناس
8 شهریور ، 1402

با عرض سلام وادب من دارای مدرک ارشد زبان انگلبسی هستم ومعل کل هم بالای ۱۷ می باشد ودارای رتبه ممتاز شدم ودارای رزمه ی شامل انواع مقالات وچاپ شده وکسب مقام در جشنواره ها پزوهشی اموزشی هستم ایا با این تفاسیر دانشجوی با استعداد درخشان جهت ادامه تحصییل محسوب میشوم؟ومدارک راچگونه بفرستم؟لطف می فرمایید پاسخ منو بدید؟لطف حضرتعالی مستدام

سادات
میهمان
سادات
8 شهریور ، 1402
پاسخ به  ناشناس

سلام
شما باید همه شرایطی که ذکر شده رو داشته باشید.
۱- داشتن معدل کارشناسی بالاتر از ۱۶
۲- داشتن معدل کارشناسی ارشد بالاتر از ۱۷
۳- کسب حداقل ۶۰ امتیاز از موارد یادشده در آیین‌نامه
۴- نبود فاصله زمانی بیش از دو سال از دانش‌آموختگی از مقطع کارشناسی ارشد
۵- کسب ۷ امتیاز از جدول شماره ۱ امتیازدهی

مونا احمدی راد
میهمان
مونا احمدی راد
8 شهریور ، 1402

با سلام و احترام فراوان. من به راهنمایی های ارزشمند شما نیاز دارم. لطفا به من کمک کنید. خدا بهتون سلامتی و طول عمر بده.
رشته من در کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی بوده. معدل من ۱۷.۳۲ شده و نمره پایان نامه من هم ۱۸ شده. از زمان فراغت از تحصیل من هم ۵ سال نگذشته. میخاستم بدونم میتونم داخل شهرخودم یعنی گرگان به صورت استعداد درخشان برای رشته مدیریت دولتی اقدام کنم.

ناشناس
میهمان
ناشناس
8 شهریور ، 1402

متاسفانه لازمه شرایط اعلام‌شده رو داشته باشید، در غیر این صورت بعیده دعوت به مصاحبه بشید. شرط معدل رو ندارید در حال حاضر.

ستایش نادری
میهمان
ستایش نادری
28 مرداد ، 1402

لطفا همه دوستانی که قبول میشن بیان همینجا اعلام کنند و شادیشون با ما تقسیم کنند

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
28 مرداد ، 1402

سلام دوستان تعدادکسانی که مصاحبه جاماندگان آزاد رفتن فکر نمیکنم که بیشتر از ۵۰۰ نفر بوده باشه اکثریت که واسشون مصاحبه مهم بوده باشه همون مصاحبه اصلی رو رفتن اگر دانشگاه آزاد لیست امتیازها امروز (شنبه) برای سازمان سنجش ارسال کنه از اونجا که کارمندان هر بخش جدا هستند سراسری جدا ارشد جدا و دکترا هم جدا بیشتر یک روز زمان نمیبره اگه بخوان محاسبات نهایی مصاحبه دانشگاه آزاد انجام بدن و تغییرات اعمال کنن.

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
27 مرداد ، 1402

امکان دارد قبل از ثبت نام حضوری در خود دانشگاه، ثبت نام غیرحضوری (اینترنتی) توسط دانشگاه هایی برگزار شود که عدم ثبت نام اینترنتی در سایت دانشگاه به منزله انصراف از تحصیل در آن دانشگاه بوده و در در نتیجه توجه به اطلاعیه های مختلف دانشگاه ها در زمینه ثبت نام، الزامی می باشد.

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
27 مرداد ، 1402

آیا پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از آزمون دکتری سال بعد محروم اند؟

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
23 مرداد ، 1402

ایشاالله روزی برسه که همه توی
مملکتمون دکتر باشن چی میشه
اما من خودم برنداز کردم طبق این جداول خیلی امتیاز بگیرم ۵ اما با این حال امیدم از دست نمیدم. سال های دیگه، بلاخره تا بیخ مرگ وقت هست.
آقایون و خانوم های محترم انشالله سال خوبی داشته باشید و همگی به درجه عالی دکتری نائل شوید.

نگار پورجاهد
میهمان
نگار پورجاهد
26 تیر ، 1402

با عرض سلام و خسته نباشید به عنوان مشتری به شما کاراکتر آ یا همان نمره بیست خودمان را میدهم. واقعا دستتان درد نکند برای اینهمه نظم و ترتیب و خدمات عالیتان

اسماعیل نورانی
میهمان
اسماعیل نورانی
20 اسفند ، 1401

سلام من بادارا بودن مدرک کارشناسی ارشدبامعدل۱۹/۵۰اقتصاداسلامی از پیام نوراردبیل ومدرک کارشناسی علوم اجتماعی ازدانشگاه گیلان جهت ادامه تحصیل دررشته حقوق خصوصی درمقطع دکترا را اعلام آمادگی رادارم،تلفن۰۹۱۱۱۸۴۷۴۷۶

20
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x