کد خبر: 10717

تاریخ بروزرسانی : 1396/06/25

جشنواره ملی حرکت معتبرترین جشنواره دانشجویی ایران

منابع آزمون دکتری

روابط عمومی وزارت علوم اعلام کرد : این جشنواره با هدف فرصتی برای شکوفایی استعدادها و آموزش و تقویت نهادهای مدنی و ترویج علم و دانش در جریان است و برای رسیدن به ان تقویت حوزه رقابتی و تخصصی شدن حوزه های مختلف علوم در شیوه های گذشته بازبینی میشود.

برای نخستین بار در این دوره جشنواره به صورت تخصصی برگزار میشود و هر گروه آموزشی در حوزه های رقابتی در درون خودشان رقابت میکنند. یعنی رقابت ها در اصل در درون حوزه های تخصصی تر انجام میشود. در حالی که در سال های قبل از گروه های مختلف شرکت میکردند و در یک حوزه رقابت میکردند. این کار باعث بهبود وضعیت رقابت و کاهش نابرابری هاست و هم باعث ایجاد نگاه حرفه ای و تخصصی به مقوله رقابت میگردد.

دراین دوره از جشنواره علاوه بر انجمن های علمی و اتحادیه های دانشجویی، دانشجویان به صورت تک نفره نیز می توانند شرکت کنند.

امسال جشنواره در 2 مرحله برگزار میشود که مرحله اول آن درون دانشگاهی است و چنانچه اثر انجمنی در درون دانشگاه اول شد مجوز ورود به جشنواره را به دست می اورد و در مرحله بعدی به رقابت جشنواره ای پرداخته می شود، به همین دلیل ورود هر اثر به این جشنواره، به خودی خود یک امتیاز محسوب می شود.

در واقع با برگزاری این جشنواره یک نوع فن بازار هم شکل می گیرد. در این دوره بخش بین الملل را هم داریم که 3 نوع دانشجوی خارجی در این بخش شرکت خواهند کرد.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

دسته اول دانشجویان خارجی دانشگاه های خارجی که عمدتاً از کشورهای همسایه هستند، دسته دوم دانشجویان ایرانی دانشگاه های خارج از کشور و دسته سوم دانشجویان خارجی دانشگاه های داخل کشور که در مجموع احتمالا حداقل ۱۵ گروه از دانشجویان خارجی در این جشنواره شرکت میکنند.

جشنواره حرکت در سطح ملی 2 مرحله ای است. مرحله اول که پس از داوری و کسب امتیازات لازم، انجمن ها، گروه ها و یا افرادی که امتیاز لازم را به دست اورند به مرحله نهایی می رسند. به این معنی که ورود به مرحله نهایی خود یک نوع رقابت و امتیاز به حساب می آید. پس از هر گروه آموزشی ۶ انجمن به مرحله نهایی میرسند. این انجمن های و دستاوردها در مرحله نهایی برگزیدگان هر حوزه رقابتی مشخص می شوند. به عبارت دیگر، در واقع در هر حوزه رقابتی و از هر گروه ۶ اثر به مرحله نهایی می رسند و دراین مرحله برگزیدگان مشخص می شود. برهمین اساس در این دوره فقط دانشگاه هایی که امتیاز لازم برای ورود به مرحله نهایی جشنواره را کسب کنند می توانند در بخش نمایشگاهی جشنواره شرکت کنند.

جشنواره ملی حرکت از 2 تا 5 آذرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه برگزارمی شود.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x