کد خبر: 12089

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/27

حل مساله اشتغال فارغ التحصیلان با همکاری تمام دستگاه ها

منابع آزمون دکتری

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ،کار و رفاه اعلام کرد : با ایجاد بنگاه ها مسئله اقتصاد کشور حل نمی گردد و باید به پرورش افراد بپردازیم. در مسائل سیاستگذاری به مشکلات کمتر توجه کرده و به این دلیل بحث های پایه ای نداریم و نمی توانیم کار بنیادی انجام دهیم.

ایشان افزود : دانشجویان را بدون توجه به محل دانشگاه و نیازهای منطقه تربیت میکنیم به همین دلیل پژوهش ها بدون کاربرد است و فرد بعد از فارغ التحصیلی فقط به دنبال محلی برای کار کردن می باشد.

دولت وظیفه دارد توسعه تنظیمی انجام دهد علاوه بر ان اقتصاد را رصد کرده و نیازها را شناسایی کرده و در ان جهت اقدام نماید.

سیاست بازار شامل فعال و غیر فعال می باشد. حمایت و تسهیل در پیدا کردن شغل، آموزش نیروی کار، انگیزه های کارفرمایی مانند یارانه دستمزد، تامین مالی و حمایت از خوداشتغالی و هم چنین اشتغال مستقیم دولت از سیاست های فعال بازار است که در این حوزه کارورزی، در بخش آموزش نیروی کار است.

برنامه اشتغال فراگیر شامل اشتغال عمومی، یارانه دستمزد، مهارت آموزی در محیط واقعی، کارورزی، مشوق های بیمه ای کارفرمایی، تامین مالی خرد، توسعه مشاغل محلی و خانگی، توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار، گذار به کارآفرینی و اصلاحات ساختاری و نهادی اشتغال می باشد.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

با توجه به رشد بیش از اندازه تعداد فارغ التحصیل دانشگاهی و عدم وجود اشتغال برای این تعداد از افراد از مشکلات در این بخش است که باید در این حوزه سیاست ها اصلاح گردد. اگر سیاست ها را در سطح ملی تنظیم کنیم و به مناطق نگاه نکنیم بزرگ ترین اشتباه را انجام داده ایم. مشکل اساسی در این است که قواعد ما در سطح ملی و نه منطقه ای تنظیم می گردد در نتیجه اختیارات در این سطح کمترین میزان ممکن بوده و بازارکار آسیب پذیرترین بازار کشور است و امنیت شغلی وجود ندارد.

پس باید وزارت کار با وزارت علوم گفتگو نمایند و راهکار ارائه کنند چون راه حل را باید فارغ التحصیلان و دانشگاهیان ارائه نموده و بگویند چه شبکه ای نیاز دارند و چه مشاغلی را می توانند ایجاد کنند و در کجا باید سرمایه گذاری کرد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x