کد خبر: 6245

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/30

رشته های کم تقاضا با اینده شغلی خوب

منابع آزمون دکتری

رشته های کم تقاضا با اینده شغلی خوب

رشته های کم تقاضا با اینده شغلی خوب

به این ترتیب مهمترین معضل فعلی هر کشور در بخش اشتغال و بازار کار بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که عموما پس از فراغت از تحصیل و آماده شدن برای ورود به عرصه کار تولید با مشکلات جدی مواجه است. برای انتخاب رشته دانشگاه بسیاری از افراد به آینده شغلی و بدست آوردن کار پس از پایان تحصیلات می‌اندیشند.

پردرآمدترین رشته های علوم انسانی چه خواهد بود ؟

رشته‌های کم متقاضی در دفترچه انتخاب رشته 

در گروه آزمایشی علوم انسانی رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، جغرافیا،‌ الهیات، معارف اسلامی مدیریت علوم تربیتی، علوم سیاسی از جمله رشته‌های کم متقاضی هستند. 

در علوم تجربی رشته‌های زیست شناسی، شیمی، مهندسی ، علوم کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی آب و خاک، مهندسی مدیریت آبادانی روستا و در رشته‌ی ریاضی و فنی نیز به رشته‌های کاردانی اختصاص دارد. در همین معاون پژوهش وزارت علوم نیز گفت: روند افراد برای انتخاب رشته‌های دانشگاهی خود متفاوت است .  وی افزود:در سال های گذشته رشته هایی همچون برق، کامپیوتر از لحاظ اقتصادی پر طرفدار بود اما امروز، رشته‌هایی همچون مهندسی پتروشیمی، مهندسی نفت، مهندسی معماری جزو پر متقاضی ترین رشته‌ها از لحاظ اقتصادی و کسب درآمد محسوب می‌شود. 

وی در ادامه گفت: در بعضی مواقع هم انتخاب رشته‌های دانشگاهی به خاطر رشد علم، ارتقاء و جایگاه آن ها در اجتماع است تا بتوانند در خارج از کشور با استقبال خوبی مواجه شوند.  وی در پایان گفت: افرادی هم هستند که رشته‌ی دانشگاهی خود را براساس موقعیت اجتماعی آن کار انتخاب می‌کنند قطعا این انتخاب، انتخاب مطلوبی نیست و داوطلب نمی‌تواند رشته علمی خوبی داشته باشد. دانشجو باید بر اساس علاقه و کسب شغل مناسب در دانشگاه‌های برتر فعالیت داشته باشد.

اینفوگرافیک 10 رشته برتر مهندسی بر حسب اولویت بازار کار و آینده شغلی

مقایسه میزان ظرفیت پذیرش و تعداد شرکت کنندگان در آزمون دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲

رشته های کم تقاضا با اینده شغلی خوب

بیشترین میزان ظرفیت در دوره‌های دکتری تخصصی در کشور به گروه علوم انسانی و فنی – مهندسی اختصاص دارد. کمترین میزان ظرفیت پذیرش نیز متعلق به گروه دامپزشکی است. در این میان بیشترین تعداد داوطلب در آزمون دکتری تخصصی نیز ابتدا به گروه علوم انسانی و پس از آن گروه فنی – مهندسی اختصاص دارد.

وضعیت ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری در کشور نشان می‌دهد که سهم دوره روزانه فنی – مهندسی با ۳ هزار و ۱۷۱ نفر ظرفیت از دوره روزانه سایر گروه‌های آموزشی بیشتر است. این موضوع نشان دهنده زیرساخت‌های فنی و حرکت دانشگاه‌ها در مسیر فناوری است. رشته های کم تقاضا با اینده شغلی خوب با روش پذیرش استاد محور و سهمیه دانش در حال تکمیل ظرفیت هستند.

رشته های کم تقاضا با اینده شغلی خوب

پردیس‌های خودگردان از دیگر ظرفیت‌های دانشگاه‌ها هستند که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته اند در این میان در بخش تحصیلات تکمیلی نیز پردیس‌های خودگردان درصدی از ظرفیت را به خود اختصاص داده اند اما سهم آنها در تربیت دانشجوی دکتری در گروه علوم انسانی بیشتر از سایر گروه‌های آموزشی است.

 

www.phdphd.org

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یارا
میهمان
یارا
30 آبان ، 1402

سلام اگر امکانش هست یک دوره برای جاماندگان ثبت نام اعلام بفرمایید سپاسگزارم

سبحان
میهمان
سبحان
30 آبان ، 1402

تا وقتی افرادی که با درصدهای بسیار پایین و در چند درس منفی قبول شده اند و برای استخدام واجد صلاحیت هستند
وضع مملکت همینه
والسلام

رحمانی
میهمان
رحمانی
30 آبان ، 1402

دکتری در رشته حقوق ارزشی نداره جز اول اسمت دکتر صدات کنن هیچ امتیازی دیگه ای نداره وقتی شغل نیست در رشته حقوق تا لیسانس کفایت میکنه که مجوزیه برای شرکت در ازمونا البته استخدامم خبری نیست چون نیازی به رشته حقوق انچنان در ارگانا دولتی و خصوصی نیست یه عده هم بخاطر فرار از سربازی میخونن وقتتونو بیخودی تلف نکنید پس

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x