کد خبر: 2108

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/13

فراهم شدن درخواست پذیرش همزمان در بورس اعزام به خارج و دکتری داخل

منابع آزمون دکتری

فراهم شدن درخواست پذیرش همزمان در بورس اعزام به خارج و دکتری داخل

فراهم شدن درخواست پذیرش همزمان در بورس اعزام به خارج و دکتری داخل

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، امکان پذیرش همزمان در بورس اعزام به خارج کشور و دوره دکتری داخل میسر شده است.

روند پذیرش بورس دانشجوی دکتـری خارج از کشـور از روند قبولـی در آزمـون دکتـری تخصصی سراسری فرآیندی جدا می باشد.

طبق اعلام سازمان سنجش، به علت آنکه تعیین تکلیف داوطلبان واجد شرایط علمی متقاضی بورس اعزام به خارج فرآیندی طولانی می باشد، در نتیجه اگر داوطلبانی علاوه بر دوره‌‌های بورس اعزام به خارج در مرحله ارزیابی تخصصی سایر دوره‌های دانشگاه ها که حدنصاب لازم را به دست آورده اند، شرکت نموده باشند و دارای شرایط علمی لازم از نظر دانشگاه‌ یا دانشگاهای ذیربط برای دوره بورس اعزام به خارج و دوره غیر از بورس ‌باشند، مشخصات آن دسته از داوطلبان باید هم برای دوره بورس اعزام به خارج (کدرشته محل مربوط) و هم در یکی ازسایر دوره‌های دیگر که واجد شرایط و نمره لازم در آن می باشند به عنوان قبول مشروط در نظر گرفته می شوند.

شرایط اختصاصی داوطلبان ویژه بورس خارج از کشور:

✅ حداقل میانگین (معدل) نمره های دروس کارشناسی و کارشناسی ارشد ناپیوسته به ترتیب ۱۵ و ۱۷ تراز شده و دوره های کارشناسی ارشد پیوسته یا دکتری حرفه ای ۱۷ تراز شده است.

✅ حداکثر سن داوطلبان در زمان ثبت نام جهت شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز ) سازمان سنجش ۳۰ سال است.

✅ حداکثر سن داوطلب حسب موارد اعلام شده و با توجه به شروط اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته می تواند افزایش یابد.

نحوه پذیرش بورس و اعزام:

شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز ) و کسب حدنصاب اعلام شده توسط دانشگاه یا موسسه پذیرنده بورسیه، انجام مصاحبه علمی و کسب امتیاز لازم در ارزیابی تخصصی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور دارای سهمیه از جمله شرایط پذیرش است.

دانشگاه ها پس از مصاحبه علمی، سهمیه های بورس خارج خود را در قالب سهمیه و گرایش های تخصیص داده شده، انتخاب و به سازمان سنجش اعلام می کند. نتایج گزارش واصله از طرف دانشگاه ها توسط شورای مرکزی بورس بررسی و نتایج به سازمان سنجش آموزش کشور و دانشگاه ها اعلام می شود. پس از تایید شورای مرکزی بورس، دانشگاه ها و یا موسسه پذیرنده بورسیه موظف است فرآیند هیات اجرایی جذب پذیرفته شدگان نهایی را انجام داده و صورتجلسه هیات اجرایی جذب و تعیین استاد ناظر را به اداره کل بورس و اعزام دانشجویان اعلام کند.

تعیین رشته، گرایش و کشور مورد اعزام به تشخیص دانشگاه دارای سهمیه و هماهنگی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان خواهد بود. پذیرش از دانشگاه های خارج، انتخاب استاد راهنمای خارج، موضوع رساله دکتری و استاد ناظر داخلی پس از دانشگاه دارای سهمیه و تایید شورای تخصصی اداره کل بورس و اعزام دانشجویان انجام می شود. قبولی های بورس خارج از کشور بر اساس سهمیه هر دانشگاه اعلام می شوند و نظارت و تأیید در اخذ پذیرش و وضعیت تحصیلی به عهده دانشگاه دارای سهمیه است.

امکان تبدیل بورس خارج به داخل وجود ندارد. اعزام داوطلبان یا مربیان آموزشی و پژوهشی واجد شرایط که محل خدمت آتی آنان در سایر دستگاه های اجرایی دولتی و غیردولتی است مشروط به تقبل ۱۰۰ درصد هزینه ها توسط دستگاه مربوط و ارائه موافقت نامه رسمی از سایر دستگاه های اجرایی، با مد نظر قرار دادن ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری میسر خواهد بود. مسؤولیت هرگونه مغایرت در میانگین دروس (معدل) و اطلاعات و مدارک مورد نظر، متوجه متقاضی است و در صورت اثبات تخلف، در هر یک از مراحل اعم از طی فرایند بورس، حین تحصیل یا پس از پایان تحصیلات، پذیرش فرد ابطال می شود و باید هزینه های مترتب بر آن را بپردازد.

 www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x