کد خبر: 9646

تاریخ بروزرسانی : 1398/07/12

پتنت و کاربرد های آن در شرکت های دانش بنیان

منابع آزمون دکتری

سند ثبت اختراع،حق  امتیاز و به انگلیسی Patent حق انحصاری است که در قبال اختراع یا ایده ثبت شده به مخترع یا نماینده قانونی او اعطا می‌شود. انحصار یعنی حقوق منحصر به فردی که از طرف دول برای مدتی معین در قبال تنظیم و افشاء عمومی جزئیات معین از یک، روش، جریان عمل یا ترکیب خاصی از ماهیت (مفهوم) (که به عنوان اختراع شناخته می‌شود) در اختیار شخص خاصی قرار می‌گیرد. بطوریکه آن مفهوم، اختراعی جدید، مفید یا مورد استفاده صنعت شناخته شود.

در واقع پتنت یک حق اختصاصی است که به یک اختراع که از یک محصول یا فرایند که راه جدیدی را برای انجام کاری فراهم می‌کند و یا یک راه حل فنی جدید را برای مشکلی ارائه می‌دهد، داده می‌شود.

محافظت پتنت نیز یعنی اختراع نمی‌تواند بدون رضایت مالک اختراع، به صورت تجاری ساخته، مورد استفاده، توزیع یا فروخته شود.

پارک های علم و فناوری ماموريت حمایت از حقوق مخترعین و هدایت کردن فعالیت های پژوهشی انها به سمت نیازهای واقعی کشور می باشد. اهدافی مانند پايش پتنت‌هاي داخلي و بين‌المللي و ديگر مالكيت‌هاي فكري از طريق دسترسي به بانك‌هاي اطلاعاتي انلاین توسط ارزیابان و کارشناسان مجرب، تقويت واحد مالكيت فكري از طريق جذب پرسنل با صلاحيت و آموزش‌ديده و همچنين استفاده از مشاوران برجسته، برگزاري دوره‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي مرتبط با حوزه مالکیت فکری و انتقال، برقراري رويه‌اي منظم براي انجام فعالیت های مرتبط با حوزه مالکیت فکری و ارائه مشاوره در زمينه امور مربوط به دارائي‌هاي فكري را دنبال میکند.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

هدف از این کار ترویج فرهنگ مالکیت فکری، آشنایی مخترعان با حقوق مالکیت فکری، آشنایی با نقش اختراعات در افزایش قدرت چانه زنی و ایجاد مزیت رقابتی و آشنایی با نحوه ثبت اختراع می باشد.

سامانه مشاوره تخصصی ازمون دکتری www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x