کد خبر: 14003

تاریخ بروزرسانی : 1401/10/03

پرتال معرفی پایگاه های اطلاعاتی – آشنایی با معماری ArchNet

منابع آزمون دکتری

 

معماری ArchNet

پرتال معرفی پایگاه های اطلاعاتی – آشنایی با معماری ArchNet

آرک‌نت (به انگلیسی: ArchNet) به نشانی (www.archnet.org) بزرگترین پایگاه داده معماری اسلامی است که توسط مدرسه معماری MIT ساخته و در همکاری با Aga Khan Trust for Cultureبرنامه ریزی شده است. این وب‌گاه منابع رایگانی را در زمینه‌های معماری، شهرسازی و توسعه جهان اسلام ارائه می‌دهد.
سایت ARCHNET را می توان یکی از سایت های پر طرفدار معماری دانست. اطلاعات و فایل های اطلاعاتی گسترده و زیادی در سایت ارائه می شود که با عضو شدن در سایت امکان دسترسی به آنها فراهم می شود. اخبار، آرشیو رویدادها، آرشیو گروه، کتابخانه دیجیتالی، امکانات عضویت، امکانات جستجو از موارد عمومی سایت می باشند. از مواردی که برای اعضا در نظر گرفته شده است می توان به تصاویر و فایل های اطلاعاتی و مثال های نقشه کشی و SAMPLE ها نام برد.
پوشش موضوعی: معماری، شهرسازی، طراحی زیست محیطی و چشم انداز (منظره)، فرهنگ بصری، مسائل مربوط به حفظ منابع طبیعی جهان اسلام خواهد بود.

هر کاربر در این سایت بعد از عضویت دارای پروفایل شخصی می شود که کاملا در اختیار خود وی می باشد و می تواند اطلاعات کتاب ها و تحقیقات جالبی را که پیدا کرده است برای خود ذخیره کند. ساخت یک تقویم کاری، در اختیار قرار دادن آدرس بوک، نگهداری و ویرایش تصویر در پروفایل ساخته شده امکان پذیر است.

همچنین در این سایت می توانید گروه های کاری و دوستانه تشکیل دهید که با نام فضای کار گروهی ارایه شده است. در این گروه های کاری، ترسیم کار ، زمان گفتگو یا چت ها، آپلود و دانلود تصاویر و فایل های گوناگون و در نهایت مدیرت تمام این امکانات در اختیار کاربران قرار گرفته است. این گروه ها هم می توانند به صورت خصوصی عمل کنند و هم می توانند پروژه های خود را علنی و قابل رویت توسط دیگران کنند. همچنین تقویم دیجیتالی برایتان در این سایت طراحی گردیده که می توان وقایع مهم یک پروژه مشترک در یک گروه با آن تنظیم شود.

در نهایت کتابخانه دیجیتال این سایت است که در آن اعضا دسترسی جامعی به منابع برنامه ریزی و طراحی که شامل کتاب ها، مقالات، مجلات و چکیده مقالات متفاوت می باشد، دارند. همچنین این کتابخانه دیجیتال دارای پایگاهی از تصویر دیجیتال است که شامل عکس، نقشه و ترسیمات معماری می باشد که اکثر آنها مربوط به کشورهای جهان اسلام و توسعه یافته می باشد.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x