کد خبر: 15106

تاریخ بروزرسانی : 1401/09/25

پیوستن دانشگاه ها به شبکه علمی کشور یک ضرورت است

منابع آزمون دکتری

شبکه علمی کشور

وزیر ارتباطات اعلام کرد : دانشگاه ها و موسسات پژوهش و فناوری کشور باید به شبکه علمی کشور وصل شوند تا از مزایای این شبکه مانند کم شدن بهای اینترنت بهره ببرند.

ارائه تخفیف  بالا در قیمت اینترنت به دانشگاه ها در شبکه علمی کشور عملیاتی شده است و در قالب این شبکه تا 50 درصد تخفیف به دانشگاه ها در هزینه اینترنت ارائه می گردد.

برای ایجاد شبکه علمی اطلاعات ضروری است کارگروه مشترکی بین دانشگاه های هر استان ، ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها و شرکت خصوصی شبکه علمی کشور تشکیل گردد.

بر اساس این روند راه اندازی کمیته مشترک بین دانشگاه های هراستان با ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانها برای ارائه خدمات جدید راهکار دومی مطرح شد که شامل پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری کشور است. به همین منظور قراردادی با سازمان تنظیم مقررات رادیویی امضا شد تا دانشگاه ها بتوانند از شبکه فیبر نوری استفاده نموده و هزینه را به صورت اقساطی و ماهانه پرداخت نمایند که این کار در تجهیز دانشگاه ها به تکنولوژی روز دنیا کمک فراوانی مینماید. ایشان ادامه داد : به دلیل اهمیت فضای مجازی در آموزش الکترونیک، دانشگاه‌ها نیاز دارند با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارتباط داشته و این وزارت نیز به دلیل ماهیت تخصصی خود، نیازمند ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است.

مطلب پیشنهادی :  آغاز ثبت نام دکتری بدون آزمون سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی

شبکه علمی چیست؟

شبکه علمی در جهان در زمره Closed Network های خاص، حاوی مجموعه اطلاعاتی است که بخش آینده‌پژوه ـ آینده‌ساز کشور ، برنامه‌های تحقیقاتی ، خدمات و اطلاعاتی غیرقابل دسترس برای عموم را برای دیگر همکاران مجاز شده خود به اشتراک می‌گذارد. از اینرو و براساس این هدف مشخص است که در تمامی جهان ، دسترسی به شبکه‌های علمی تابع قوانین سخت گیرانه تری ، نسبت به اتصال به اینترنت بوده و می‌باشد. خدمات را به دیگر مشترکین ارائه می‌نمایند.

براین اساس ، شبکه‌های علمی ، شاهراه ارتباطی و انتقال‌دهنده دانش مابین مشترکین خاص خود است که از یک سوی نیازمند خدمات زیرساختی خاص (مانند سرویس‌های پرسرعت و بدون تاخیر و امکانات ابری پردازشی خاص منظوره) بوده و از سوی دیگر ، تولیدکننده ، توسعه‌‌دهنده و ارائه‌کننده خدمات و اطلاعاتی است که در بستر اینترنت، دستیابی به آنها ، یا ممکن نیست و یا هزینه بسیار بالائی دارد.

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x