کد خبر: 8442

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/19

گفتگوی رتبه برتر :مدت زمان و شیوه های مطالعه تان برای آزمون دکتری چگونه بوده است؟

منابع آزمون دکتری

گفتگوی رتبه برتر :مدت زمان و شیوه های مطالعه تان برای آزمون دکتری چگونه بوده است؟

گفتگوی رتبه برتر :مدت زمان و شیوه های مطالعه تان برای آزمون دکتری چگونه بوده است؟

متن زیر خلاصه مصاحبه با رتبه هاب برتر در آزمون دکتری در رشته های متفاوت است.

*من از اول دیماه شروع به خواندن کردم و روزی 4 ساعت و بیشتر دروس تخصصی را می خواندم ولی بزرگترین ضعف من درس زبان بود که در کنکور جالب نزدم.شیوه مطالعه من اینگونه بود که هر مبحث را که می­خواندم خلاصه برداری می کردم و در هفته های آخر خلاصه دروس را مرور می کردم ضمن آنکه تست های هر مبحث را یک هفته بعد از خواندن مبحث مربوطه می زدم.(رتبه 2 – مهندسی عمران)

*از سه ماه مانده به آزمون شروع به مطالعه نموده و در سه هفته پایانی به مرور مطالب پرداختم. به طور متوسط روزی 2 ساعت مطالعه داشتم که این میزان به علت شاغل بودنم گاهی اوقات به 1ساعت نیز می رسید.همزمان با خواندن مطالب تست هم میزدم و اینگونه خلاهای ذهنی من پدیدار می شد(رتبه 9 مدیریت)

*با برنامه ریزی ماهیانه و به صورت پاره وقت مطالعه کردم چون شاغل هستم.حدود 3 ساعت در روز به طور متوسط و بیشتر روی منابع اصلی متمرکز بودم ونیز از جزوه وتست هم به موقع استفاده کردم.برنامه ریزی کلید موفقیت من بود. (رتبه 8 معماری)

*تقریبا به مدت 45 روز و متوسط روزانه 5 ساعت. ابتدا خواندن تمام جزوات و تکمیل کردن مطالعه با مراجعه به سرفصل های پر تکرار و زدن تست های مربوطه و دوباره مرور کردن کتب و جزوات و رفع اشکال های موجود.(رتبه 11 شیمی تجزیه)

*با توجه به این که منابع آزمون با تاخیر به قطعیت رسید زمان زیادی برای مطالعه نبود، با این حال از همان زمان حداکثر استفاده را نمودم. زمانی در حدود 10 تا 12 ساعت در روز را به مدت تقریبا یک و نیم ماه برای مطالعه منابعی که اعلام شده بود اختصاص دادم. شیوه خاصی هم برای مطالعه نداشتم فقط طوری برنامه ریزی می کنم که در هر روز قسمتی از همه منابع مطالعه شوند.(گفتگوی رتبه برتر آزمون دکتری ، رتبه 5 الهیات)

*مدت زمان مطالعه: 2 ماه و روزی 4ساعت در بهترین حالت . بیشتر مطالب بنیادی و مفهومی مطالعه کردم و در زمان مطالعه تست هم زدم. تمرکز بر دروس عمومی شانس مرا برای موفقیت در آزمون دکتری افزایش داد. (رتبه4 فیزیک)

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

*از سه ماه مانده به آزمون مطالعاتم رو شروع کردم. روزانه متوسط 5 ساعت درس میخواندم. دروس دوره کارشناسی را به صورت خلاصه میخواندم و بیشتر وقتم را روی دروس ارشد گذاشتم.در ماه پایان فقط نکته و تست خواندم. (رتبه7 مهندسی عمران-سازه)

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

*به طور متوسط در ایام غیر تعطیل هفته روزی یک ساعت و در ایام تعطیل (اواخر هفته) حدود 5 ساعت زمان برای مطالعه صرف نمودم. لیکن به منظور نظام مند شدن مطالعات، اقدام به تهیه دفترچه ای که شامل ایام هفته در آن بود، نمودم و میزان زمان صرف شده جهت هر مطالعه را در آن می نوشتم که این کار منجر به ساماندهی میزان مطالعات در دوره های زمانی مختلف مانند هفته و ماه می شد.(رتبه11 زمین شناسی)

*حدود 1.5 ماه وقت برای مطالعه جهت آزمون دکتری داشتم و مطالعه حدود 5 ساعت در روز و خواندن سرفصلهای پر تکرار آزمون دکتری + تست و نکته برداری موجب موفقیت من شد.(رتبه 6 آموزش زبان انگلیسی)

*برای آزمون دکتری حدود 2 ماه مطالعه کردم و بیشتر از تجربیات خودم که تماما با احتمال و خطا در طی سالیان متمادی که در کنکور شرکت کرده بودم استفاده کردم. من اولین کاری که می‌کنم دنبال بهترین منبع و درست ترین منبع در رشته ام می‌گردم و با نکته برداری های بسیار ریز از آن شروع به مطالعه می‌کنم.(رتبه 9 شهرسازی)

*به مدت 3 ماه روزانه 4ساعت ، با برنامه ریزی دقیق و کامل به صورت روزانه – به همراه زمان شناوری در آخر هفته.(رتبه 4 زیست سلولی مولکولی)

 

مدیریت زمان در آزمون دکتری

www.phdphd.org

 

مسیر اول پیشنهادی برای موفقیت در آزمون دکتری

مسیر دوم پیشنهادی برای موفقیت در آزمون دکتری

مسیر سوم پیشنهادی برای موفقیت در آزمون دکتری

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هیوا
میهمان
هیوا
15 بهمن ، 1398

سلام. تقریبا 24 روز مونده به ازمون دکتری ایا با خوندن روزی 10 ساعت میشه قبول شد؟

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x