کد خبر: 1823

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/17

سرفصل های آزمون دکتری دامپزشکی

منابع آزمون دکتری

آزمون دکتری دامپزشکی

رشته دکترای عمومی دامپزشکی از آن دست رشته هایی است که طرفداران خاص خود را دارد یعنی حالت حد متوسط و بینابین ندارد ، عده ای از داوطلبان کنکور تجربی به شدت به این رشته علاقه مندند و برخی از داوطلبان که علاقه ای به کار و ارتباط با حیوانات ندارند ، از این رشته دوری می کنند.رشته دکتری عمومی دامپزشکی بر خلاف دیگر رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی ارائه نمی شود و زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری می باشد. طول دوره تحصیلی این رشته حدود 5 الی 6 سال است و دانش آموختگان می توانند پس از دریافت مدرک خود در زمینه های کاری مرتبط فعالیت کنند و یا در صورت علاقه مندی ، مطب و داروخانه دامپزشکی تاسیس نمایند.

در رشته دکترای عمومی دامپزشکی  ، دانشجویان 4 دوره تحصیلی را در مدت زمان 5 الی 6 سال فرا می گیرند و بیشتر دروس هم به صورت عملی و در مراکز پرورش و نگهداری حیوانات مانند گاوداری ها ، مرغداری ها و … گذرانده می شود.

در سال های گذشته ، دانشجویایی بوده اند که به دلیل عدم اطلاع کافی از رشته دامپزشکی ، در همان ابتدای تحصیل از این رشته انصراف داده اند  زیرا توانایی و روحیه کافی برای کار و فعالیت در مراکزی مثل گاوداری نداشته اند.

ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی، دکتری عمومی دامپزشکی و دکتری پیوسته بیوتکنولوژی دانشگاه تهران

بنابراین باید خود را برای ارتباط با حیوانات و بیماری هایی که بین انسان و دام مشترک است ، آماده کنید. هم چنین برای تحصیل در این رشته ، بهداشت حرف اول را می زند تا از احتمال بیمار شدن دامپزشک کاسته شود.

زمینه های کاری زیر برای دکتری دامپزشکی فراهم است ، اما اگر هدفتان تاسیس مطب یا داروخانه دامپزشکی می باشد ، باید تحقیقات بسیار زیادی انجام دهید ، اینکه کجا مطب را تاسیس کنید ، بازدهی بیشتری دارد و به سود بیشتری می رسید ، یا در کدام مناطق نیاز به مطب یا داروخانه دامپزشکی است و … از مواردی است که باید بررسی شوند.

🌏 وزارت جهاد کشاورزی

🌏 آزمایشگاه‌ های‌ تشخیص‌ بیماری‌ های‌ دامی‌ و بیماری های‌ انسانی‌

🌏 سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی

🌏 اشتغال به کارهای درمانی در بخش های طیور

🌏 واحدهای‌ دامپروری‌ دولتی‌ و خصوصی‌

🌏 شرکت‌های‌ تولید دارو و فرآورده‌های‌ دامی‌

🌏 شرکت ‌های‌ تولید مواد غذایی‌ با فرآورده‌های‌ دامی‌

🌏 سازمان‌ دامپزشکی‌

🌏 مؤسسه‌ تحقیقات‌ و تولید واکسن‌ رازی‌

🌏 و …

سازمان سنجش آموزش کشور ، منابع آزمون دکتری را به صورت قطعی بیان نکرده است و فقط به بیان کردن عناوین دروس امتحانی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخته است .

همانطور که می دانید، یکی از دروس امتحانی در آزمون دکتری تمامی رشته ها، درس استعداد تحصیلی است. با توجه به علومی که در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه فرا گرفته اید، با سوالات مطرح شده در دروس زبان تخصصی (مربوط به هر رشته) نسبتا آشنایی خواهید داشت، اما سوالات درس استعداد تحصیلی کمی متفاوت است و چنانچه نمونه های آن را قبل از کنکور کار نکرده باشید، ممکن است در حل آن ها با مشکل مواجه شوید و زمان زیادی از آزمون را صرف پاسخ به سوالات این درس کنید.

 

دروس عمومی آزمون دکتری دامپزشکی شامل:  

🔍  زبان انگلیسی    

🔍  استعداد تحصیلی

 

دروس تخصصی آزمون دکتری دامپزشکی :

🔍 بیوشیمی 1و 2

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x