کد خبر: 26323

تاریخ بروزرسانی : 1398/01/27

توضيحات مهم کارنامه نتايج اوليه آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

مطالعه كامل و دقيق توضيحات مهم کارنامه نتايج آزمون اولیه دکتری به داوطلبان آزمون مذكور توصيه مي‌شود.

الف) مشخصات ثبت‌نامي:

در رديف اول بند الف: شماره پرونده، نام‌خانوادگي و نام، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، سهميه ثبت‌نامي و كد ارگان سهميه رزمندگي يا ايثارگري.

در رديف دوم بند الف: معدل كارشناسي، معدل كارشناسي ارشد يا دكتراي حرفه‌اي (به تذكرات ذيل توجه شود)، ماه و سال فراغت از تحصيل داوطلب به تفكيك مقاطع كارشناسي و كارشناسي ارشد، نام رشته‌هاي تحصيلي به تفكيك مقاطع مذكور، نام دانشگاه يا موسسه فارغ‌التحصيلي به تفكيك مقاطع مذكور و فارغ التحصيل کارشناسي ارشد پيوسته يا دکتري حرفه‌اي، براساس اطلاعاتي كه در اختيار سازمان گذاشته است، درج گرديده است. معدل‌هاي درج شده در اين كارنامه، براساس معدل‌هاي اعلام شده توسط داوطلب در تقاضانامه اينترنتي مي باشد و لازم است داوطلبان در صورت معرفي جهت مصاحبه، اصل مدركي را كه نشانگر اين معدل باشد، به همراه ساير مدارك به موسسه يا دانشگاه محل معرفي خود ارائه نمايند. بديهي است در غيراينصورت موسسه محل معرفي از مصاحبه و ادامه روند پذيرش داوطلب داراي مغايرت معدل خودداري خواهد نمود.
تبصره 1- براي آن دسته از داوطلباني كه معدل آنها مغاير معدل‌هاي معمول بوده و يا به عبارتي ديگر خارج از رديف معدل‌هاي فعلي ‌باشد: حداقل نمره معدل براساس دوره كارشناسي 10 و كارشناسي ارشد 14 در نظر گرفته شده است.
تبصره 2- براي دانشجويان ترم آخر دوره كارشناسي ارشد كه حداكثر تا تاريخ 98/6/31 فارغ‌التحصيل خواهند شد، ميانگين واحدهاي گذرانده شده اعلامي آنان تا تاريخ 97/11/30 درج شده است.
تبصره 3- براي فارغ‌التحصيلان دوره كارشناسي ارشد معدل اعلامي آنان درج شده است.

مجدداً يادآوري مي‌نمايد كه در صورت معرفي افراد جهت مصاحبه، لازم است پذيرفته‌شدگان اصل مدركي كه در آن معدل مندرج در اين كارنامه را تاييد نمايد به همراه ساير مدارك ثبت‌نامي به موسسه معرفي شده خود ارائه نمايند. بديهي است در غيراينصورت به عنوان داوطلب داراي مغايرت معدل شناخته شده و ضمن عدم انجام مراحل مصاحبه، با وي مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

ب) اطلاعات رشته آزموني:

1- در ستون 1 کارنامه آزمون دکتری، نام دروس امتحاني و نمرات اكتسابي داوطلب به تفكيك دروس، درج شده است.
2- در رديف‌هاي 2 و 3 شماره داوطلبي و گروه آزمايشي داوطلب درج شده است.
3- در رديف‌هاي 4 و 5 کد و نام رشته امتحاني درج شده است .

ج) وضعيت مجاز به انتخاب رشته در دوره:

در جدول اين بند، وضعيت نهايي داوطلب مبني بر مجاز يا غيرمجاز بودن براي انتخاب رشته محل، جهت معرفي به مصاحبه به تفكيك دوره‌هاي روزانه بورس اعزام به خارج از کشور و ساير دوره ها( دانشگاه آزاد اسلامي، نوبت دوم، پيام‌نور، غيرانتفاعي و پرديس خودگردان) درج شده است.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

 

راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری

 

د) وضعيت علمي داوطلب در بين حاضرين در جلسه آزمون:

در جدول اين بند از کارنامه آزمون دکتری، وضعيت علمي داوطلب در سهميه‌هاي آزاد، رزمنده يا ايثارگري و يا مربي، بر اساس نمره کل ، رتبه در سهميه و آخرين رتبه مجاز در سهميه مربوط،به تفكيك دوره‌ درج شده است.

ه)علاقمندي بورس اعزام به خارج از کشور

داوطلباني که در کارنامه آزمون دکتری جزء مجازين دوره روزانه و بورس اعزام به خارج از کشور هستند مي توانند در زمان انتخاب رشته اينترنتي در صورت وجود ظرفيت نسبت به انتخاب اين کد رشته محل ها اقدام نمايند.شرايط و ضوابط رشته هاي بورس اعزام به خارج از کشور در صفحه 5 دفترچه راهنماي انتخاب رشته (دفترچه شماره 2)درج شده است.

کارنامه آزمون دکتری

راهنمای کاربردی ویژه انتخاب رشته آزمون دکتری

اینفوگرافیک راهنمای انتخاب رشته دکتری 98

برای آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 شدند ، یک شناسه با نام شناسه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه دکتری درج می شود . هر داوطلب که متقاضی تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد است می تواند در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 با وارد کردن شناسه انتخاب رشته 7 رقمی انتهای کارنامه اولیه و کدملی در سامانه انتخاب رشته دکتری و بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 98 ، فرم رشته محل های خود را وارد نماید.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دکتری 98 بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده در نیمه اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ پس از انتشار کارنامه آزمون دکتری می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند و با توجه به کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده دانشجو تعیین می‌شود، با توجه به سهمیه، داوطلب به منظور شرکت در مراحل مصاحبه و سایر مراحل گزینش که در دانشگاه صورت می‌گیرد مانند سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری حاضر خواهد شد.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدصالح
میهمان
محمدصالح
26 شهریور ، 1399

سلام داوطلب آزمون دکترای ریاضی هستم و در مرحله مصاحبه الان متوجه شدم معدلم سی صدم مغایرت داره حالا باید چکار کنم؟

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
1 اردیبهشت ، 1398

زمان ثبت اینترنتی کد رشته محل ایا مجاز به انتخاب فقط رشته ای که درآزمون ان شرکت کرده ایم هستیم یا گرایش های دیگر گروه آزمایشی مان راهم می توانم انتخاب بکنیم؟زیرا بعضی رشته ها فقط ۳ یا ۴ شهر بیشتر برای انتخاب ندارد چطور ۵۰ تا می توان انتخاب کرد؟

فائزه
میهمان
فائزه
28 فروردین ، 1398

منظور از@... در قسمت مجاز شدن دانشگاه آزاد یعنی چی؟یعنی میشه انتخاب رشته کرد یا نه؟چون در توضیحاتش نوشته در صورت وجود ظرفیت ،اگه ممکنه راهنمایی کنید ممنون

گروه تحقیقاتی طلوع
میهمان
گروه تحقیقاتی طلوع
27 فروردین ، 1398

بسیارعالی.باسپاس

samaneh
میهمان
samaneh
27 فروردین ، 1398

سلام
کارنامه من معدل رو 18 زده و من ویرایش نکردم که18.56 بشه باید چه کار کنم؟ موقع ثبت نام معدلم18 بود همونو وارد کردم اما الان تو کارنامه هم 18 و ویرایش نکردم؟
ممنونم

سیما
میهمان
سیما
1 خرداد ، 1397

سلام
من کدشناسه دانشگاه آراد که در نتایج اولیه میاد رو گم کردم
الان برا انتخاب نمیتونم وارد شم
لزفاا راهنمایبن کنین
ممنونم

Nazila
میهمان
Nazila
18 فروردین ، 1397

سلام
در ازمون دكتري معماري ١٣٩٧ در اسفند ( ٩٦/١٢/٤) شركت كردم
لطفا در پروسه انتخاب رشته را راهنمايي بفرمائيد

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x