کد خبر: 35746

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/27

سرفصل های آزمون دکتری مدیریت رسانه و اطلاعات

منابع آزمون دکتری

معرفی دکتری مدیریت رسانه و اطلاعات

در گذشته صنعت رسانه فقط به تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، کتاب و سینما محدود می شد ولی با ورود فناوری های نوین همچون کلان داده ها، اپلیکیشن ها، بازی های دیجیتالی و اجتماعی و فراگیر شدن رسانه های همراه، حوزه ی مدیریت رسانه گسترش یافته و بیشترین تمرکز آن بر روی رسانه هایی است که بر بستر اینترنت و موبایل شکل گرفته اند.

هدف از ایجاد دکتری این رشته ، مطالعه آخرین دستاوردهای ناشی از فناوری های اطلاعات و ارتباطات است. همچنین تربیت فارغ التحصیلانی که توانایی بررسی انواع گوناگونی از سازمان های موفق در صنعت رسانه را دارند و با راه کارهای مدیریتی در استفاده از جدیدترین فناوری های روز دنیا آشنا هستند، از دیگر اهداف این رشته می باشد.

این رشته از زیر مجموعه های رشته مدیریت است که با مدیریت بازرگانی بیشترین قرابت و نزدیکی را دارد و عمدتا در  دانشکده های مدیریت و بازرگانی اجرا می شود.

تعریف مدیریت رسانه و اطلاعات

مدیریت رسانه و اطلاعات عبارت است از برنامه ریزی، سازمان دهی، کنترل و هدایت، گزارش گیری، تامین منابع انسانی، بودجه بندی و … در یک سازمان رسانه ای. مدیریت رسانه با مفاهیمی همچون مدل کسب و کار، استراتژی های رقابتی، مدیریت نیروهای خلاق، مدیریت تبلیغات، مدیریت بازاریابی، مدیریت تولید، توزیع و عرضه، مدیریت منابع و زنجیره ارزش، مدیریت مخاطب و .. سروکار دارد.

دروس عمومی شامل:  

دروس تخصصی:

 

طول دوره دکتری مدیریت رسانه و اطلاعات

طول دوره دکتری این رشته، 4 سال و برابر 8 نیم سال تحصیلی منظور شده است که 4 نیم سال آن برای آموزش و یک نیم سال برای گذراندن آزمون جامع و سه نیم سال آن برای رساله است. دوره دکتری مدیریت رسانه در چهارچوب نظام آموزشی ترمی- واحدی اجرا می شود. دانشجویان در ترم اول دروس جبرانی و در ترم های بعدی واحدهای دروس تخصصی و اختیاری را می گذرانند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x