کد خبر: 59049

تاریخ بروزرسانی : 1400/06/15

آخرین فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو

منابع آزمون دکتری

 

تعلیق و لغو مجوز 107 موسسه اعزام دانشجو به خارج کشور

آخرین فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو 

 

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، کارگروه نظارت بر عملکرد موسسات معاونت بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان در آخرین بروز رسانی، لیست موسسات و شرکت‌های لغو مجوز شده و عدم تمدید اعزام دانشجو و همچنین لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج را اعلام کرد.آخرین فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو اعلام شد. در این به روز رسانی، فهرست ۱۰۷ موسسه و شرکت لغو مجوز شده اعزام دانشجو و ۱۲۹ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج منتشر شد.

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور که از طریق موسسات اعزام دانشجو اقدام می کنند، قبل از هر اقدامی ابتدا دانشگاه معتبری را از روی لیست اداره دانش آموختگان وزارت علوم انتخاب کنند. سپس به لیست موسسات خدماتی اعزام مجاز و غیر مجاز که از سوی وب سایت اداره بورس دانشجویان خارج وزارت علوم منتشر شده مراجعه کرده و هیچ آدرس دیگری را قبول نکنند.

موسسات مجاز اعزام دانشجو 

متقاضی باید بعد از اینکه از لیست موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج کشور وزارت علوم، دانشگاه و سپس موسسه معتبر را انتخاب کرد با موسسه تماس حاصل کند و موسسات موظف هستند اطلاعات و مشاره لازم را ارایه دهند و فرایند اخذ پذیرش از دانشگاه خارجی را توصیف کنند.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: نظارت بر موسسات اعزام دانشجو مستمر و جدی است و فهرست موسسات دارای مجوز بصورت ماهانه به روز می شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر ابراهیم حاجی زاده اظهار داشت: با نظارت جدی کارگروه نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به موسسات متخلف تذکرات لازم داده می شود و در صورت بی توجهی به اخطارها، اسامی موسسات متخلف از فهرست اداره کل بورس و اعزام دانشجو حذف می شود.
وی تاکید کرد: خانواده ها و دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور به تبلیغات خیابانی و فضای مجازی توجه نکنند و صرفا به موسساتی مراجعه کنند که اسامی آنها در سایت سازمان امور دانشجویان ذکر شده است.
دکتر حاجی زاده گفت: دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور که به موسسات اعزام دانشجو مراجعه می کنند نباید به سادگی ادعای اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر خارج و پرداخت مبالغ مالی کلان در قبال این خدمت را قبول کنند و با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از صحت این ادعا اطمینان حاصل کنند.
وی اظهار داشت: مشاهده شده است که حتی با پلمپ برخی موسسات، این موسسات در فضای مجازی و از طریق سایت های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می دهند که در این خصوص برای بستن این سایت ها در حال هماهنگی با پلیس فتا هستیم.
مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: علاوه بر فهرست اسامی 137 موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج، فهرست 130 موسسه تعلیق و لغو مجوز شده از سال 1385 تاکنون در سایت سازمان امور دانشجویان منتشر شده است.
وی گفت: اگر دانشجویان در مراجعه به موسسات اعزام دانشجو مشکلی مشخص ناشی از عدم انجام تعهدات موسسه مواجه شدند می توانند از طریق ایمیل به اداره موسسات به آدرس (moasesat@saorg.ir ) اعلام نمایند تا در هیات حل اختلاف بررسی و پیگیری شود.
بر اساس این گزارش فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو، موسسات تعلیق و لغو مجوز شده که در پایان هر ماه به روز می شوند در سایت http://scholarship.saorg.ir قابل دسترسی می باشد.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x