کد خبر: 56275

تاریخ بروزرسانی : 1401/01/07

آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه ایلام

منابع آزمون دکتری

دکتری دانشگاه ایلام

آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه ایلام

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، زمان برگزاری آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه ایلام مشخص شد.

مدیریت تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آن دسته از دانشجویان دکتری که قصد شرکت در آزمون جامع دارند، مطابق اعلام معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، آزمون آن‌ها همچون ترم‌های گذشته به صورت حضوری و ۱۸ تیرماه برگزار می‌شود.

با توجه به شرایط ترم جاری، ارائه نمره زبان جهت شرکت در آزمون جامع الزامی نیست و به دانشجویانی که بدون ارائه گواهی نمره زبان در آزمون شرکت می‌کنند مهلت داده می‌شود تا یکسال آینده گواهی قبولی آزمون زبان را به دانشگاه ایلام ارائه کنند.

ناگفته نماند که آخرین مهلت دریافت مجوز و انجام فرایند شرکت در آزمون جامع دانشجویان دکتری دانشگاه ایلام، ۱۰ تیرماه تعیین شده است.

دانشگاه ايلام در ابتدا با عنوان آموزشکده دامپروري ايلام و از سال 1355 به عنوان تنها دانشکده مستقل دامپروري و شاخه اي از دانشگاه رازي کرمانشاه شروع به فعاليت نموده است. پس از انقلاب فرهنگي اين آموزشکده به دانشکده کشاورزي تغيير مي‌يابد. در سال 1371 با توجه به اهداف انقلاب اسلامي مبني بر توسعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي مناطق محروم و به برکت سفر مقام معظم رهبري به استان ايلام اين دانشکده از دانشگاه رازي مستقل و به دانشگاه ايلام ارتقاء يافت. در حال حاضر دانشگاه ايلام داراي 120 رشته تحصيلي در مقاطع کارداني، کارشناسي ، کارشناسي ارشد و دکتري مي باشد. هم اکنون بيش از 7200 دانشجو در مقاطع تحصيلي کارداني، کارشناسي، کارشناسي ارشد و دکتري در اين دانشگاه مشغول به تحصيل مي‌باشند. اعضاء هيات علمي دانشگاه 214 نفر مي‌باشند که از اين تعداد 18 نفر مربي، 131نفر استاديار، 51 نفر دانشيار و 8 نفر استاد هستند. کارکنان دانشگاه 408 نفرند که شامل 106 رسمي، 131 نفر قرارداد معين و 171 نفر تحت پوشش شرکت خدماتي مي‌باشند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

دانشگاه ايلام در حال حاضر داراي 7 دانشکده (دانشکده نفت و گاز، دانشکده کشاورزي، دانشکده ادبيات و علوم انساني، دانشکده فني و مهندسي، دانشکده علوم پايه، دانشکده پيرادامپزشکي و دانشکده الهيات) مي‌باشد که با رياست پروفسور محمد علي اکبري به فعاليت خود ادامه مي‌دهد.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x