کد خبر: 62493

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/23

شرایط شرکت در آزمون جامع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی

منابع آزمون دکتری

شرایط شرکت در آزمون جامع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی

شرایط شرکت در آزمون جامع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دانشگاه علامه طباطبایی شرایط شرکت دانشجویان مقطع دکتری در آزمون جامع دکتری نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ دانشگاه را اعلام کرد.

آزمون ارزیابی جامع نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در تاریخ‌های ۳۰ آذرماه، همچنین اول و سوم دی ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

بر این اساس دانشجویانی می‌توانند در آزمون جامع نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ شرکت کنند که این آزمون را در نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اخذ کرده و تمامی دروس مرحله آموزشی خود را با موفقیت گذرانده باشند.

همچنین میانگین کل نمرات دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در آزمون فوق باید ۱۶ یا بالاتر باشد.

طبق تاکید دانشگاه علامه طباطبایی، ارائه نمره زبان قابل قبول برای شرکت در آزمون جامع نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه الزامی است. در غیر این صورت شرکت در آزمون مذکور امکان‌پذیر نیست و یک نوبت لحاظ خواهد شد.

آزمون جامع نیم‌سال قبل این دانشجویان مطابق زمان‌بندی اعلام شده از سوی دانشکده‌ها به صورت حضوری در دانشکده محل تحصیل و غیرحضوری به صورت برخط(برای دانشجویان دارای شرایط خاص) برگزار شد.

قبول نشدن در آزمون جامع دکتری سراسری

آزمون جامع دکتری سراسری به عنوان آزمونی برای دانشجویان دکتری است که پس از گذراندن دروس تئوری و عملی به منظور اخذ درس مهم رساله برگزار می‌شود. هدف از این آزمون احراز توانمندی آموزشی و پژوهشی دانشجو و سنجش توانایی‌های تجزیه و تحلیل مسائل با رویکردی علمی است که مطابق شیوه نامه آزمون جامع هر دانشگاه برگزار می‌شود. دانشجویان دکتری باید حداکثر تا پایان نیمسال چهارم آزمون جامع را با موفقیت به اتمام رسانده باشند.
مفاد آزمون جامع مطابق نظر مدیر گروه آموزشی در هر رشته تعیین می‌شود. اطلاع‌رسانی زمان آزمون جامع و همچنین دروس امتحانی بر عهده معاونت آموزشی دانشگاه است. لازم به ذکر است که شرایط قبول نشدن در آزمون جامع دکتری سراسری، عدم کسب نمره ۱۶ به بالا بعد از ارزیابی توسط اساتید مربوطه است
رد شدن در امتحان جامع سراسری برای مرتبه اول باعث می‌شود که به دانشجو فرصت مجدد برای شرکت در آزمون جامع داده شود و در صورت شرکت مجدد در آزمون و عدم قبولی، دانشجو از دانشگاه اخراج می‌شود و موفق به اخذ مدرک دکتری نمی‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که دانشجو قبل از آزمون جامع به صورت کامل نسبت به مطالعه دروس امتحانی اقدام کند. همچنین در صورت قبول نشدن در آزمون جامع و اخراج از دانشگاه، دانشجو نمی‌تواند مجددا همان رشته را در دانشگاه تحصیل کند.

امکان جایگزینی آزمون جامع برای دانشجویان دکتری

اعتراض به نمره آزمون جامع دکتری

مفاد آزمون جامع شامل دو تا سه درس تخصصی است که توسط اساتید هر رشته مشخص می‌شود. پس از اتمام فرآیند برگزاری آزمون جامع، دانشجویان باید منتظر اعلام نتایج آزمون باشند و در صورت قبولی مجوز رساله دکتری را کسب می‌کند. نتایج آزمون توسط مدیر گروه آموزشی به معاون آموزشی دانشکده اعلام می شود. معاون آموزشی دانشکده نیز در مدت زمان حداکثر یک هفته باید نتایج را به دانشجو اعلام کنند.
اگر نمره کسب شده با توجه به عملکردی که دانشجو در آزمون جامع داشته است مورد قبول نباشد و باعث رد شدن در امتحان جامع شود در این صورت لازم است دانشجو مراتب اعتراض به نمره آزمون جامع دکتری را اعلام کند تا مجددا نمره آزمون جامع در کمیته بررسی اعتراضات مورد بازبینی قرار گیرد. معمولا روال ثبت اعتراض به صورت حضوری است.
دانشجو می تواند یک هفته بعد از اعلام نتایج نهایی به صورت کتبی مراتب اعتراض به نمره آزمون را به معاون آموزشی دانشکده ارائه کند. معاون آموزشی دانشکده لازم است با تشکیل کمیته مربوطه، اعتراض دانشجو را بررسی کند . صورتجلسه ارزیابی جامع بررسی اعتراض دانشجو پس از بررسی و تایید اعضای جلسه باید ظرف مدت ۱۵ روز به معاون آموزشی دانشکده اعلام شود تا نتیجه اعتراض از طریق معاون دانشکده به دانشجو اعلام شود.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

🔴 سوال: شرایط قبول نشدن در آزمون جامع دکتری چیست؟
پاسخ: قبول نشدن در آزمون جامع دکتری در صورت کسب نمره کمتر از ۱۶ در آزمون است.
🔴 سوال: آیا در صورت رد شدن در امتحان جامع، دانشجو می‌تواند تقاضای شرکت مجدد در آزمون جامع را داشته باشد؟
پاسخ: در صورت رد شدن در امتحان جامع دانشجو می‌تواند درخواست خود را بعد از تایید استاد راهنما به معاون دانشکده ارائه کند.
🔴 سوال : نحوه اعتراض به قبول نشدن در آزمون جامع دکتری به چه صورتی است؟
پاسخ: نحوه اعتراض به قبول نشدن در آزمون جامع دکتری پس از ارائه درخواست کتبی به معاون آموزشی دانشکده صورت می‌گیرد.

دفتر مرکزی:

تهران، بلوار دهکده المپیک، تقاطع بزرگراه شهید همت، پردیس مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی

کد پستی: ۱۴۸۹۶۸۴۵۱۱

شماره تماس: 48390000

شماره تماس معاونت‌ها:

معاونت آموزشی

معاونت توسعه و مدیریت منابع: ۴۴۷۳۷۵۰۱

معاونت پژوهشی

معاونت دانشجوئی

معاونت فرهنگی و اجتماعی

شماره تماس دانشکده‌ها:

اقتصاد
آمار، ریاضی و  رایانه

ادبیات فارسی و زبان های خارجی

الهیات و معارف اسلامی

پردیس تحصیلات تکمیلی خودگردان

تربیت بدنی و علوم ورزشی

حقوق و علوم سیاسی

روانشناسی و علوم تربیتی

علوم اجتماعی

علوم ارتباطات

مدیریت و حسابداری

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
استاد
میهمان
استاد
24 شهریور ، 1402

اصل آزمون جامع نیز باید حذف شود، بصورت فرمالیته در دانشگاه ها برگزار می شود

مهندس
میهمان
مهندس
13 مرداد ، 1401

به نسبت تعداد پذیرش و تعداد مصاحبه ها خیلی مرسوم نیست. به خصوص اینکه موارد متناقضش هم پیش اومده به یکی گفتن قبولی رفته قبول نشده بعد کلی شائبه پیش اومده. برا همین اساتید رو منع کردن از افشا اطلاعات تا روز اعلام نتیجه. مگر اینکه مستقیا یک استادی به دانشجویی با این هدف اطلاع بده که اون مصاحبه انتخاب های بالاتر رو نره. که بازهم این کار ریسک داره.
بیشتر این حالت هست که دانشجو از قبل با استادش بسته و اون دانشگاه انتخاب اولش هست و براش بالاترین امتیاز مصاحبه رو رد می کنند

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

من در دانشگاه اصفهان دانشگاه تهران و دانشگاه علامه مصاحبه دادم
برخورد اساتید همگن محترمانه بود
دانشگاه تهران از نظر علمی زیاد به چالش نکشیدن ولی اساتید همگی از افراد بزرگ رشته بودن تعدادشان هم نه نفر بود و فقط سه نفر از اساتید سوال پرسیدن که در واقع از همه باتجربه تر بودن
دانشگاه اصفهان دو نفر مصاحبه کننده بود که علاوه بر سوالات تخصصی زیاد در در مورد اینکه اولویت چندم اون دانشگاه رو زدم هم سوال کردن و اینکه میتونم سه روز در هفته وقت بذارم برای کارهای پژوهشی و اینکه موضوع مورد علاقه دکتری رو به زبان انگلیسی توضیح بدم
و علامه چهار نفر بودن . سوالات تخصصی زیاد پرسیدن و مشخص بود براشون مهمه که سطح سواد افراد رو بسنجن و از همه نوع سوالی (تخصصی) پرسیدن .
اینا رو گفتم تا کسانی که سال بعد می‌خوان مصاحبه برن استفاده کنند . و بدونن فقط نباید استرس داشت و باید محکم صحبت کنید . البته این نظر من هست

حیدری
میهمان
حیدری
12 مرداد ، 1401

قاعدتا نفر پنجم صاحب ایده ی مقاله نیست. نگارنده ی متنش هم نیست. کسیه که به دلیل قابلیتی( حالا یا مدل سازی، یا آنالیز، یا راه حل برای یه بخش از کار، هرچی) بهش مراجعه کردن. اون قابلیت امتیازآور تر از خود مقاله می تونه باشه.
الیته دوستای من از هم دیگه متریال هم که قرض می کردن اسم هم رو می زدن نفر ششم هفتم، دیگه اونجور وقتا نمیشه خیلی مانور داد روی اون مقاله. ولی به هرحال کلاس رزومه رو بالا می بره‌.

کنکوری
میهمان
کنکوری
12 مرداد ، 1401

خودتون بهتر میدونید که چقدر در نوشتن و فهم مطالب مقاله مذکور نقش دارین این رو اساتید هم میدونن.
در مقالات نویسنده مسئول و دانشجوی اصلی بیشترین سهم علمی رو دارن مشاور و دانشجویانی که کمک کردن و به هر دلیلی اسمشون در مقاله اومده زیاد سهمی از مقاله ندارن ولی هرچند اندک برای مصاحبه خوبه. بیشتر سعی کنید سهمتون رو با کارهایی که در مقاله کردین پررنگ کنید.

5
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x