کد خبر: 62559

تاریخ بروزرسانی : 1401/05/11

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال 1401 اعلام شد

منابع آزمون دکتری

آزمون دکتری تخصصی پزشکی

نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی پزشکی سال 1401 اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، نتایج اولیه آزمون دکتری تخصصی و دکتری تخصصی «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی برای ۶۵ رشته و مجموعه اعلام شد.

نتایج مرحله اول آزمون دکتری تخصصی و «پژوهشی / فناوری محور» رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرده است:

بر اساس نمره داوطلبان در هر رشته و با توجه به سهمیه داوطلبان، به تعداد دو برابر ظرفیت پذیرش آن رشته، جهت آزمون مرحله دوم (مصاحبه) دعوت شده اند. در مرحله اول آزمون (کتبی) کسب حد نصاب ۵۰ درصد میانگین کل نمرات شرکت کنندگان در آزمون کتبی هر رشته و کسب حداقل ۳۰ درصد از نمره تراز شده کتبی آزمون الزامی است.

در مرحله دوم آزمون (مصاحبه) کسب حداقل ۵۰ درصد میانگین نمره ترازشده مرحله دوم ۵ درصد اول هر رشته با رعایت سایر شرایط و مقررات الزامی است. داوطلبان مجاز از ساعت ۱۳ دوشنبه ۱۰ مرداد تا ساعت ۱۳ چهارشنبه ۱۲ مرداد مهلت دارند تا برای انتخاب رشته/ محل و ارسال مدارک و سوابق آموزشی و پژوهشی خود از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

در صورتی که رشته انتخابی داوطلب با مدرک تحصیلی مقطع قبلی وی مطابقت نداشته باشد، عواقب بعدی آن بر عهده شخص داوطلب است. بنابراین انتخاب رشته باید بر اساس مدارک مورد پذیرش (طبق دفترچه راهنمای آزمون) انجام شود. طبق اعلام دبیرخانه‌های مربوط (علوم پایه، داروسازی و دندانپزشکی)، مصاحبه به صورت حضوری برگزار خواهد شد. زمان بندی مصاحبه رشته‌های مختلف توسط دبیرخانه‌ها تعیین می‌شود که متعاقبا از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته دکتری پزشکی

مصاحبه رشته‌های پژوهشی نیز به صورت حضوری خواهد بود که زمانبندی آن توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت انجام می‌شود و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد. برای داوطلبان پژوهشی صرف مجاز اعلام شدن به معنای دعوت به مصاحبه نبوده و حضور در مرحله دوم (مصاحبه دکتری)، منوط به تایید مقالات داوطلبان توسط معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حیدری
میهمان
حیدری
13 مرداد ، 1401

اون دکترایی که پزشک با دیپلم واردش میشه ، با اون دکترایی ک اینجا براش جمع شدن همه متفاوته .
ما یک دکترای عمومی یا حرفه ای داریم که به کسانی گفته میشه که در حوزه ی طب هستن که مدت تحصیل اون تقریبا برابر با ارشد هست ، البته واحد های بیشتر .
و یک دکترای تخصصی داریم که برای اون مجددا باید ازمون بدن حتی پزشک ها هم ‌. با این تفاوت که بالینی هست و تمام وقت کشیک میدن … در رشته ی ما هم به همین شکل هست و روز اول تعهدی پر میکنیم برای کشیک دادن در بیمارستان دامپزشکی دانشکده .
برای همین گفتم توان بالای بالینی مهم ترین وجه هست در این رشته ها ، بنده برای هر دانشگاهی که ب مصاحبه رفتم حتی ب رزومه نگاه نمینداختن و دو چیز اهمیت داشت ، رتبه … سواد بالینی … .
تخصص های پی اچ دی پزشکی عملا بین پزشکان طرفداری ندارن و پرستار ها و سایر رده ها وارد اون ها میشن…

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

عزیز دل توجه داشته باشید پژوهش در رشته های پزشکی آنقدر مهمه که خیلی از متدهای تحقیق از اونجا اومده. پژوهش نمیتونه وجه افتراق پذیرش دانشجو باشه. سوال اینجا جای دیگه ست. ما با کلی رزومه و زحمت برای مسیر زندگی باید هم از سد سه تا کنکور و بعد تازه مصاحبه و تراز مصاحبه و مقاله و … خیلی چیزای ناگفتنی دیگه بگذریم در حالی که یک دیپلمه ی تجربی خونده ی باهوش بدون هیچکدوم از اینها پذیرش میشه و تا آخر دکتری تحصیل می کنه. این کمی عجیب به نظرتون نمیاد.
حالا ما نمیگیم روش پذیرش عوض بشه. ولی حد اقل معیارها مشخص و واضح باشه و طبق عدالت و مصلحت اعمال بشه و عمرمون که پشت کنکور دکتری گذشت بی نتیجه نمونه.
ما برای همسرم حتی به دانشگاه پولی هم راضی بودیم. برای خودم هم قانع بودیم که با توجه به معیارهای سال قبل قبول بشیم ولی متاسفانه تغییر در ترازها و کم بودن ظرفیت ها در علوم انسانی و هنر نگذاشت و زندگی ما رو به هم زد. ما واقعا چند ساله که هزینه دادیم و افسرده شدیم. چرا باید این همه اختلاف در پذیرش دکتری علوم تجربی و علوم انسانی باشه که زندگی و آینده ی ما با یک بچه از بین بره. ما که از دو تا کنکور قبلا گذشتیم و رزومه ی نسبتا خوبی هم داریم.

نام *
میهمان
نام *
13 مرداد ، 1401

مشکل این جا هست که شما دارید دوره های دکترا تخصصی دستیاری ( رزیدنتی ) رو با پی اچ دی مقایسه میکنید … .
شاید اینها هر دو اسم دکترای تخصصی رو یدک بکشن اما فلسفه اونها کاملا متفاوت است…
اولی بالینی هست و دومی پژوهش محور… .
مثال بارز این تفاوت در رشته دامپزشکی هست که اتفاقا زیر نظر وزارت علوم هست …
اما برخلاف علومی ها و ارشد به پی اچ‌دی ، مثل وزارت بهداشت از دکترای عمومی به دکترای تخصصی با دوره بالینی رزیدنتی تعیین میشه . بنده به عینه دیدم که در دامپزشکی رتبه و توانایی های بالینی چقدر در مصاحبه موثر بود هرچند که شاید کسی رزومه هم نداشت اصلا … .
فلسفه این ها متفاوت هست دوست گرامی .
یک متخصص بالینی باید توان بالینی درست و خسابی داشنه باشد . رزومه هم نداشت نداشت … بعد ها هم‌ب کارش نمیاد . اما یک پی‌اچ دی باید توان پژوهشی داشته باشه چرا که اساس کارش پژوهش خواهد بود .

محمد
میهمان
محمد
13 مرداد ، 1401

اگه بنابود که رتبه تک رقمی حتما قبول بشه پس برای چی میره مصاحبه . باید مستقیم بره برای قبولی . کسی انرژی منفی نداده . قانون میگه ۵۰ درصد . اما
در عمل اینطور نیست . چیزی که ثابت شده و تجارب متعدد کسایی که مصاحبه رفتند اینو ثابت میکنه که در عمل آزمون در واقع یه فیلتر هست که شما نمره و حدنصاب مورد نظر دانشگاه مربوطه رو آوردی برای مصاحبه و دعوت شدی به مصاحبه . دوست عزیز از اینجا به بعد دیگه آزمون تموم شد . دیگه اینجا رتبه زیاد مهم نیست . مهم اینکه تو جلسه مصاحبه چه اتفاقی میفته و نظر اساتید مقبول بیفتد و شما قبول بشی . پس برای مصاحبه نه میشه روی رتبه پایین و نه بالا حساب کرد . فقط جلسه مصاحبه که خیلی ملاک ها میتونه باشه مثل رزومه یا فن بیان یا زبان یا سوالات تخصصی یا انگیزه یا شغل و بسیاری موارد دیگه که دوستان گفتند و میگویند . پس کسی انرژی منفی نداده . این حقیقتیه که الان داره اتفاق میفته و بستگی به نظر اساتید داره که چی بخواند و چی مقبول بیفتد . نمیشه روی حدس و گمان نظر داد و تصمیم گرفت . این فرآیند در حال انجامه و ملاک خاصی هم نداره . شاد و پیروز باشید

ناشناس
میهمان
ناشناس
13 مرداد ، 1401

شما وقتی به مصاحبه دعوت شدی دیگه آزمون و رتبه میره کنار . این جای اون و این جای اون نبست که . اگه اینجور بود شما رتبه تک رقمی دیگه نباید بره مصاحبه چون ۱۰۰ درصد ِآورده . کسی هم بکر منفی نکرده. عزیزم وقتی یه نفر با پایین ترین رتبه تو مصاحبه اوکی بوده قبول شده و عکسش هم بوده . اینجا تو مصاحبه همه چی مشخص میشه . درسته که گفتند ۵۰ درصد ولی عملا اینجور نیست . الان دیگه مصاحبه و نظر اساتید تعیین کننده هست . آزمون و دعوت به مصاحبه در حقیقت یه سکوی پرش به جلسه مصاحبه هست بعدش دیگه آزمون تموم شده و حالا مصاحبه باید اوکی باشید . موفق و موید باشید

حمید متینی
میهمان
حمید متینی
12 مرداد ، 1401

سلام دوست عزیز
من نظر شخصی خودم رو میدم.
بنظر من شرکت نکنید چون در این آزمونها کارمندای خود اون اداره هم شرکت میکنند مثلا قراردادی شرکت میکنه تا بشه پیمانی و اینکه اگه بخوان یه نفر رو با بند پ بردارند فرمالیته برای خالی نبودن عریضه این امتحانها رو شرکت میکنه بعد هم قبولش میکنند.
باز هم میگم این نظر من هست و اگه دوستان نظرشون بفرمایند قطعا شما بهتر میتونید تصمیم بگیرید.

متین حمیدی
میهمان
متین حمیدی
12 مرداد ، 1401

سلام فکر می کنم برای شهرستان ها وضعیت به مراتب بهتر از تهران باشه، من که پارسال برای آموزش پرورش تهران شرکت کردم و با درصدهای دروس تخصصی هفتاد و هشتاد و زبان نسبتا خوب اصلا قبول نشدم که حتی به مرحله مصاحبه برسم… چندسال پیش هم برای مخابرات شرکت کردم و همین اتفاق افتاد.

Mina
میهمان
Mina
12 مرداد ، 1401

عوامل و شرایط متعددی در قبولی نهایی یا عدم پذیرش داوطلب ها موثر هستند و بارها تاکید شده رتبه شرط لازم برای ورود به مرحله‌ی مصاحبه هست اما کافی نیست، رزومه ی شما شامل مقاله ها و پایان نامه یا سوابق تدریس،تسلط به زبان و…) به اضافه نحوه حضور و برخورد شما از نشست و برخاست گرفته تا پاسخگویی به سوالات اساتید حاضر طی جلسه مصاحبه و نزدیک بودن زمینه تحقیقاتی استاد با موارد پژوهشی مورد علاقه و سوابق پژوهشی شما همه و همه در جای خود نقش به سزایی دارند و همه ی اینها ‌ به کنار ، امتیازات کسب شده و تراز و اولویت های رقبای شما آخرین مولفه‌ی تعیین کننده در نتایج نهایی هست که تا زمان اعلام سنجش هیچ‌کس نمی‌تونه نظر قطعی بده. بنابر این نه ناامید باشید نه امیدواهی داشته باشید. بلکه معقول و منطقی با این مقوله برخورد کنید. در پایان، الهی که با خبر خوش به این صفحه برگردید و در سالهای آینده راهنما و دلگرمی داوطلبان دوره های بعد باشید.

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x