کد خبر: 61136

تاریخ بروزرسانی : 1400/11/21

آزمون دکتری را به زمان دیگری موکول کنید

منابع آزمون دکتری

آزمون دکتری را به زمان دیگری موکول کنید

آزمون دکتری را به زمان دیگری موکول کنید

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، این روزها سویه اُمیکرون به سرعت در حال گسترش است و طبق گفته متخصصان، سرایت پذیری آن هم از سایر سویه‌ها بالاتر است؛ همین موضوع موجب شده است که داوطلبان کنکور دکتری درخواست کنند که زمان آزمون دکتری تغییر کند.

آزمون دکتری ۱۴۰۱ را به اردیبهشت موکول کنید

یکی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ به خبرنگار فارس گفت: آزمون دکتری متفاوت از سایر آزمون‌های سراسری است؛ یکی از دلایلش این است نتایج آن تأثیر در فضای علمی و پژوهشی کشور دارد؛ آیا هدف این است که صرفا آزمون دکتری را برگزار کنیم یا اینکه هدف این است که مطمئن شویم که این آزمون می‌تواند یک ارزیابی دقیقی بین همه داوطلبان برای گزینش بهترین افراد باشد؟

وی ادامه داد: وقتی همه مسؤولان می‌گویند که شاهد پیک اُمیکرون در دو هفته آینده خواهیم بود، چرا این آزمون برگزار می‌شود؟ حتی اگر ابتلا به این بیماری جدی نباشد اما اگر تعدادی از داوطلبان در یکی، دو هفته آینده درگیر شوند، آیا می‌توان به امنیت آزمون اعتماد کرد؟

این داوطلب درخواست کرد که آزمون به اردیبهشت ماه موکول شود و افزود: تعویق این آزمون، هیچگونه هزینه‌ای را برای کشور از نظر تغییر تقویم آموزشی ندارد؛ فقط مصاحبه دانشگاه‌ها فشرده‌تر انجام می‌شود.

داوطلبان دکتری را در فشار اینکه بین کنکور دکتری و سلامت یکی را انتخاب کنند قرار ندهید

داوطلب دیگری گفت: اگر ما خواهان رقابت عادلانه باشیم، مشاهده می‌کنیم که شرایط حال حاضر نشان دهنده این است که خیلی از داوطلبان در بستر بیماری هستند و اینکه توقع داریم آنها چندی بعد آزمون دهند، درست نیست.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

وی افزود: داوطلبان دکتری را در فشار اینکه بین کنکور دکتری و سلامت یکی را انتخاب کنند قرار ندهید چرا که در فضای سربسته هرلحظه امکان آلوده شدن داوطلبان وجود دارد.

* درخواست‌ها برای تعویق کنکور

درخواست‌های تعویق کنکور به خاطر شرایط کرونایی کشور، در سال اول ورود کرونا به کشور، با موافقت سازمان سنجش مواجه می‌شد اما این سازمان روند خود را تغییر داد و حتی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ به هیچ عنوان با تعویق آزمون به رغم تجمع تعدادی از داوطلبان موافقت نکرد.

اما با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و حتی بالا رفتن آمار مرگ و میر ناشی از سویه اُمیکرون، باید دید سازمان سنجش چه تصمیمی اتخاذ می‌کند؛ به ویژه اینکه مدیریت این سازمان هم تغییر کرده است. خبرنگار فارس پیگیر این موضوع از طریق مسؤولان سازمان سنجش است.

کاهش 8 درصدی داوطلبان کنکور دکتری امسال نسبت به سال قبل

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام ۱۶۹ هزار و ۶۰۱ نفر در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱، خبر داد و گفت: این آمار با توجه به تعداد ثبت‌نامی ۱۸۵ هزار و ۷۷۵ نفری سال قبل، حدود ۸ درصد کاهش داشته است.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x