کد خبر: 62384

تاریخ بروزرسانی : 1401/04/10

آزمون زبان دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

آزمون زبان دانشگاه تهران

آزمون زبان دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری phdphd.org ، آزمون 23 تیرماه 1401 شامل 30 سوال بخش گرامر، 30 سوال بخش واژگان، 25 سوال بخش خواندن و درک مطلب و 15 سوال شنیداری می باشد.

زمان آزمون 100 دقیقه است و سوالات نمره منفی ندارد.

گفتنی است بخش شنیداری به آزمون زبان دانشگاه تهران اضافه شده و پیش از این، آزمون UTEPT فاقد بخش شنیداری بود.

مرکز آزمون زبان عمومی دانشگاه، مسئوليت برگزاری آزمون زبان عمومی که شرط کافی برای پذیرفته شدگان در آزمون دکتری تخصصی دانشگاه می باشد، را بر عهده دارد. اين مرکز از يک طرف مجری سياست ها و آيين نامه های ارسالی از جانب معاونت آموزشی و  تحصيلات تکميلی دانشگاه تهران بوده و از طرف ديگر زيرمجموعه دانشکده زبان‌ها و ادبيات خارجی می باشد.

مركز آزمون زبان عمومي دانشگاه تهران جهت سنجش مهارت زباني داوطلبان آزمون دكتري هر ساله، 6 نوبت آزمون زبان عمومي در فواصل زماني مشخص برگزار مي نمايد. اين آزمون در سطح آزمون تافل طراحي شده است و شامل 100 سوال چهارگزينه‌اي مي باشد. از اين تعداد، 30 سوال به گرامر و دستور زبان،‌ 35 سوال به واژه و معناي كلمات و 35 سوال به درك مطلب اختصاص مي‌يابد. معمولاً در آخرین آزمون سال، همراه با آزمون زبان عمومی انگلیسی، آزمون زبان عمومی فرانسه نیز برای داوطلبانی که زبان آنها زبان فرانسه است برگزار می شود.

مراحل شرکت در آزمون UTEPT

۱. عضویت در سامانه ثبت نام آزمون دانشگاه تهران (ltc.ut.ac.ir) با توجه به تاریخ آزمون در بازه زمانی مربوطه

۲. ثبت نام در سامانه ثبت نام آزمون دانشگاه تهران

۳. دریافت کارت ورود به جلسه

۴. شرکت در آزمون برخط

۵. دریافت کارنامه / گواهی آزمون

ضرورت دقت در تکمیل فرم ثبت نام

به اطلاع می رساند که در صورتی که جنسیت را در فرم ثبت نام اشتباه وارد کرده باشید و در نوبت اشتباه به محل آزمون مراجعه بفرمایید، اجازه ورود به محل آزمون به شما داده نمی شود. از این رو، ضروری است که یکبار وارد اکانت خود شده و از اینکه جنسیت خود را درست علامت زده باشید، مطمئن شوید.

ساختار آزمون

اين آزمون در سطح آزمون تافل طراحی شده است و شامل 100 سوال چهارگزينه‌ای می باشد. از اين تعداد، 30 سوال به گرامر و دستور زبان،‌ 35 سوال به واژه و معنای كلمات و 35 سوال به درك مطلب اختصاص می‌يابد.

آزمون UTEPT در مصاحبه دکتری چیست؟

در این مطلب به معرفی انواع سؤالات، منابع پیشنهادی و نحوه ثبت‌ نام آزمون UTEPT و نقش آزمون UTEPT در مصاحبه دکتری پرداخته‌ایم.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

مرکز آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران، مسئولیت برگزاری آزمون زبان عمومی این دانشگاه را بر عهده دارد. این مرکز از یک طرف مجری سیاست‌ها و آیین‌نامه‌های ارسالی از جانب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران و از طرف دیگر، زیرمجموعه­ دانشکده­ زبان‌ها و ادبیات خارجی است(آزمون های زبان دکتری).

مرکز آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران، جهت سنجش مهارت زبانی داوطلبان آزمون دکتری، هر ساله ۶ نوبت آزمون زبان عمومی در فواصل زمانی مشخص برگزار می‌نماید(جزئیات آزمون زبان ای پی تی دانشگاه آزاد).

قبولی داوطلبانی که حداقل %۶۰ امتیاز را کسب نمایند تا دو سال برای شرکت در آزمون‌های دکتری تخصصی این دانشگاه و برخی دانشگاه‌های دولتی دیگر معتبر خواهد بود و بنابراین برخی دانشگاه‌ها، مدرک این آزمون را به عنوان مدرک زبان نمی‌پذیرند. شایان ذکر است که برای داوطلبان شرکت در آزمون دوره­ دکتری تخصصی برخی رشته‌ها مانند زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عرب کسب حداقل %۵۰ امتیاز، کافی است.

آزمون زبان عمومي فرانسه

اين آزمون جهت ارزيابي مهارت هاي زبان فرانسه ارزيابي شده است و منابع آن عبارتند از:

1-Nouvelle Grammaire du français (Cours de civilisation française de la Sorbonne) Hachette+

2-exercices niveau supérieur 1

3-Niveau supérieur 2

4- Vocabulaire progressif du français Niveau avancé

چند بار در سال آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران برگزار می شود؟
جواب: مرکز آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران جهت ايجاد تسهيلات برای داوطلبان آزمون دکتری تخصصی، از سال 1392 اقدام به برگزاری 6 (شش) آزمون می نمايد که تاريخ دقيق آنها در ابتدای سال در سامانه ثبت نام آزمون زبان عمومي دانشگاه تهران درج می شود.
نمره قبولی در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران مورد تاييد کدام يک از دانشگاه های ايران است؟
جواب: نمره قبولی در آزمون زبان عمومی دانشگاه تهران مورد تاييد اکثر دانشگاه های تهران و شهرستان ها می باشد.
سوالی دارم که در ليست سوالات متداول نيست.
جواب: لطفاً سوال خود را به نشانی utept@ut.ac.ir ارسال نماييد.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x