کد خبر: 10182

تاریخ بروزرسانی : 1401/10/17

آزمون GMAT و کاربردهای آن [بروز رسانی شده]

منابع آزمون دکتری

آزمون GMAT و کاربردهای آن

ازمون GMAT چیست؟

آزمون GMAT یا Graduate Management Admission Test آزمونی بین المللی است که ارائه مدرک آن جهت ورود به یکی از رشته های مدیریت، MBA، اقتصاد، تجارت و بازرگانی در یکی از هزاران دانشگاه مرتبط با این حوزه ها در قاره های آمریکای شمالی و اروپا الزامی است.

آزمون GMAT و کاربردهای آن

GMAT یا همان استعداد تحصیلی ترکیبی از سوالات هوش، منطق و ریاضی است و سنجش مهارتهای پایدار افراد را هدف قرار داده است. در آزمون GMAT، استدلال منطقی و تمرکز فکری شما برای یافتن ارتباطات منطقی و غیر منطقی حاکم بر موضوعات بسیار اهمیت دارد، و این آزمون سخت تر از آزمون GRE می باشد.

نمره زیر ۶۰۰ در آزمون GMAT، معمولا شانسی برای دریافت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با بورسیه ندارد. بنابراین در صورتی که می خواهید هزینه های خود را کاهش دهید، به نمره ای بالای ۶۰۰ تمرکز کنید و بیش تر مطالعه کنید. آزمون GMAT و کاربردهای آن ترکیبی از توانایی‌ها و مهارت‌های متنوع که برای یک دانشجوی فعال در حوزه مدیریت امور مالی، اقتصادی و اجرایی لازم است را بررسی می‌کند.

به همین دلیل مراکز آموزشی، کالج‌ها و دانشگاه‌ها هستند که هر یک به فراخور برنامه‌های آموزشی خود حداقل نمره قابل قبول را اعلام میکنند. لذا ممکن است فردی با داشتن یک نمره متوسط بتواند برای برخی از این مراکز تقاضای ثبت‌ نام دهد و برای برخی دیگر خیر. کاربرد دیگر استعداد تحصیلی در آزمون دکتری است.در آزمون دکتری یکی از دروس عمومی داوطلبان درس استعداد تحصیلی یا GMAT است. سوالات این درس در چهار بخش تحلیلی،کمی،درک مطلب و منطقی می باشد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

جزئیات درس استعداد تحصیلی

معرفی منابع مناسب برای آزمون GMAT

سایت رسمی آزمون GMAT یک نرم‌افزار رایگان را جهت آمادگی برای شرکت در آزمون، در اختیار متقاضیانی که در سایت آزمون ثبت نام کرده‌اند قرار می‌دهد. در واقع، این نرم‌افزاری است که برای آزمون واقعی از آن استفاده می‌گردد، بنابراین می‌توان آن را نوعی شبیه ساز برای آزمون واقعی در نظر گرفت. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند از منابع گوناگون موجود در سایت QS LEAP بهره‌مند شود. وب‌سایت رسمی آزمون (www.mba.com) نیز تمرین‌های رایگانی را به صورت هفتگی برای آمادگی هرچه بیشتر متقاضیان شرکت در آزمون ارائه می‌دهد. لازم به ذکر است که نرم‌افزار GMATPrep که به صورت رایگان ارائه می‌گردد نیز، جز منابع مناسب برای آزمون GMAT می‌باشد.
در قسمت ذیل نیز نام ۱۰ مجموعه از بهترین منابع جهت موفقیت در آزمون GMAT آورده شده است:
✅ The Official Guide to the GMAT Review Bundle + Question Bank + Video
✅ Complete GMAT Strategy Guide Set: Manhattan Prep GMAT Strategy Guides
✅ Ace the GMAT: Master the GMAT in 40 Days
✅ GMAT for Dummies
✅ ۱,۱۳۸ GMAT Practice Questions: Princeton Review (Graduate School Test Preparation)
✅ GMAT Test Prep
✅ The GMAT Roadmap: Expert Advice Through Test Day
✅ Franklin GMAT Vocab Builder

 

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x