کد خبر: 64036

تاریخ بروزرسانی : 1401/08/21

آغاز ثبت نام آزمون دکتری از فردا + جزییات

منابع آزمون دکتری

ثبت نام آزمون دکتری

آغاز ثبت نام آزمون دکتری از فردا + جزییات

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، بر اساس اعلام سازمان سنجش فرآیند ثبت‌نام آزمون دکتری از به مدت 8 روز فردا آغاز می‌شود. سازمان سنجش اعلام کرد که فرآیند ثبت نام آزمون دکتری از فردا 22 آبان آغاز می‌شود و به مدت هشت روز ادامه دارد و روز یکشنبه 29 آبان به پایان می‌رسد. زمان برگزاری آزمون وروردی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز ، صبح پنجشنبه 11 اسفند سال جاری خواهد بود. براساس ضوابط هر داوطلب می‌تواند با توجه به علاقه فقط در یک کد رشته محل امتحانی و متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کند.

ضرایب دروس آزمون دکتری 

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش نیز ضمن اعلام رشته‌ها و مواد امتحانی و ضرایب دروس هر یک از مجموعه‌های امتحانی آزمون ورودی مقطع دکتری، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی آزمون دکتری دروس امتحانی شامل آزمون زبان با ضریب 1، آزمون استعداد تحصیلی با ضریب 1، آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد با ضریب 4 است.

برای دریافت بانک تست کنکور دکتری ادوار گذشته + تست های تالیفی
به همراه پاسخ / به شماره 09306406058 پیام دهید.

وی درباره دکتری آموزشی- پژوهشی، گفت: سنجش و پذیرش برای ورود به این مقطع بر اساس آزمون متمرکز 50 درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد و مصاحبه علمی و سنجش عملی 30 درصد است.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درباره نحوه پذیرش دکتری پژوهش محور، گفت: سنجش و پذیرش برای ورود به این مقطع بر اساس: آزمون متمرکز 30 درصد، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد، مصاحبه علمی و بخش عملی 30 درصد و تهیه طرح‌واره 20 درصد است.

سازمان سنجش آموزش کشور نیز پیش از این، در ارتباط با این آزمون اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در متن آن آمده است: بر اساس قانون “سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی” مصوب اسفند سال 94 مجلس شورای اسلامی، آیین‌نامه اجرایی و مصوبات “شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی” و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام پذیرش آزمون دکتری که در زمان ثبت‌نام (آبان سال 1401) منتشر می‌­شود، انجام می‌شود.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

داوطلبان در زمان باقیمانده تا آزمون دکتری بایست بصورت موازی هم دروس امتحانی مطالعه شود و هم حتما نسبت به تقویت رزومه علمی پژوهشی (حتما “تقویت رزومه شامل چه مراحلی می شود؟” را ملاحظه کنید) خود اقدام نمایند تا قبولی خود را در دکتری دانشگاه سراسری و آزاد اسلامی تضمین کنند.

سنجش و پذیرش در تمام دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پردیس‌­های خودگردان، پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس این قوانین و آیین‌نامه اجرایی آن و مصوبات مرتبط شورا انجام می‌شود. بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیار‌های آزمون متمرکز (50درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20درصد)، مصاحبه علمی و سنجش عملی (30درصد) انجام می‌شود.

┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

◀ صحبت های رتبه 2 رقمی آزمون دکتری

┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

◀ توصیه های دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی روزانه

┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄

همچنین سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش – محور بر اساس معیار‌های آزمون­ متمرکز (30 درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (20 درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)، تهیه طرح­واره (20 درصد) است. اجرای مرحله اول از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود؛ همچنین امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی نیز توسط دانشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو داده می‌شود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) شامل آزمون زبان، آزمون استعداد تحصیلی و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد است.

ثبت نام آزمون دکتری
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x