کد خبر: 59882

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/09

آغاز ثبت نام آزمون EPT دی ماه ۱۴۰۰

منابع آزمون دکتری

آزمون EPT

آغاز ثبت نام آزمون EPT دی ماه ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (phdphd.org) ،ثبت نام آزمون  EPT دی ماه  1400 از دوشنبه 8 آذر ماه آغاز شده و تا ساعت 24 جمعه 19 آذرماه ادامه خواهد داشت.

بنا بر اعلام مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، این آزمون روز جمعه مورخ 3 دی ماه 1400 هم زمان در شهرهای تهران، تبریز، مشهد، اهواز، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، رشت، کرمان، اردبیل، کرج، ساری، یزد، همدان، ارومیه، قزوین، گرگان، خرم آباد، اراک و بوشهر جمعا 20 حوزه برگزار خواهد شد . زمان دریافت کارت ورود به جلسه از روز چهارشنبه  1 دی  ماه است(جزئیات آزمون EPT).

کلیه دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکزسنجش و پذیرش به نشانی   http://english.iau.ac.ir/ept   نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

تاریخچه آزمون EPT

آزمون ای پی تی از سال ۱۳۸۶ آزمون EPT آغاز شد و به صورت منظم در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده‌است. تا اردیبهشت سال۱۳۹۲، این آزمون به صورت فصلی برگزار می‌شد اما پس از آن هر ماه برگزار می‌شود. در ابتدای برگزاری این آزمون، مدرک آن تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد الزامی بود اما مدتی بعد، ارائه این مدرک برای کلیه متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضروری شد. در مقایسه آزمون ای پی تی با آزمون بین‌المللی تافل، درمیابیم که تنها تفاوت آنان این است که آزمون EPT بخش شنیداری و نگارش ندارد. از لحاظ سطحی نیز آزمون ای پی تی باتافل دکتری یا همان آزمون زبان عمومی دکتری برابر است. این آزمون ۱۰۰ سؤال دارد که 20 سؤال به درک مطلب، 15 سوال کلوزتست، 25 سؤال به لغات و 40 سؤال به گرامر اختصاص داده شده‌است. همچنین توجه کنید که این دسته‌بندی تقریبی است و ممکن است در هر آزمونی تغییر کند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x