کد خبر: 24983

تاریخ بروزرسانی : 1398/01/26

تعداد حاضرین و غائبین جلسه آزمون دکتری 98

منابع آزمون دکتری

آمار جالب و تکان دهنده تعداد حاضرین و غائبین جلسه آزمون دکتری

هر سال پس از برگزاری آزمون دکتری ، آمارهای جالبی از تعداد حاضرین و غائبین جلسه آزمون دکتری منتشر میشود. مقایسه آمار دوسال اخیر میتواند به پیش بینی وضعیت متقاضی کمک کند.

جالب است بدانیم:

آزمون دکتری 96 :   تعداد 260هزار نفر ثبت نام کردند ، 185هزار نفر در جلسه آزمون دکتری حضور داشتند و 98هزار نفر دعوت به مصاحبه شدند .

از هر 10 نفر 3 نفر پذیرفته شده قطعی شدند (دکتری 96)

 

آزمون دکتری 97 :  تعداد 234هزار نفرثبت نام کردند. از این میان 207 هزار نفر در جلسه آزمون دکتری حضور داشتند. از هر 10 نفر 8 نفر مجاز به انتخاب رشته شده و حدود 115هزار نفر دعوت به مصاحبه شدند.

از هر 10 نفر 4 نفر پذیرفته شده قطعی بودند (دکتری 97)

آزمون دکتری 98 :  تعداد 195 هزار و 600 نفر ثبت نام کردند. از این میان حدود 163 هزار نفر در جلسه آزمون دکتری حضور داشتند و حدود 11.5 درصد غائب بودند. از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون بر اساس اطلاعات مندرج در کارنامه ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ مجاز به انتخاب رشته شده اند. امسال رقابت بر نوع انتخاب رشته ، سطح رزومه و کیفیت مصاحبه رقابت سخت تر از آزمون کتبی است. پس حتما توجه به این مهم داشته باشید.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

مطالب مهم و خواندنی در مورد رزومه نویسی

 

جزئیات شیوه نامه اجرائی مصاحبه آزمون دکتری

شیوه نامه اجرائی مصاحبه آزمون دکتری به منظور ایجاد وحدت رویه در پذیرش دانشجوی دکتری تهیه شده است.پذیرش دانشجو در مقطع دکتری دارای دو مرحله است که مرحله اول به سنجش علمی مربوطه می شود که سازمان سنجش مجری آن است.مرحله دوم شامل بررسی سوابق علمی داوطلبان است که به موسسات پذیرنده واگذار شده است.

بررسی سوابق علمی داوطلب شامل :

الف) امتیاز پژوهشی، ب) امتیاز آموزشی، ج) امتیاز آزمون اختصاصی یا مصاحبه را در بر می گیرد.

جهت دریافت امتیازات به تفکیک کلیک کنید

 

www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
میهمان
مجید
10 اسفند ، 1398

ببخشید در مورد درصد و تراز مورد نیاز برای قبولی دانشگاه آزاد لظفا توضیح بدید

گلیزاده
میهمان
گلیزاده
25 اسفند ، 1397

چه امار خوبی-
افول در میزان شرکت کننده در آزمون دکتری واضح است و این برای بازار فارغ التحصیلان عالیه.

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
5 اسفند ، 1397

باسلام :سوالات تخصصی آزمون حقوق جزا وجرم شناسی، بسیار پیچیده وازمنابع معرفی شده نبودند؟! فرصت پاسخگویی خیلی کم بود! طراحان سوالات ازدیدگاه جرم شناسی وجرم شناختی به داوطلبان نگاه میکنند! سوالات تنبیهی دادندتاسوالات علمی….

رحیم
میهمان
رحیم
5 اسفند ، 1397

سلام
در حقوق جزا شرکت کرده بودم
سوالات تخصصی بسیار استاندارد بود و فقط افرادی که دانش لازم را داشتند می توانستند پاسخ دزست بداند وقتی امتحان تمام شد خیلی ها به خاطر اینکه یوالات
آسان و ساده به نظر می رسیدند فکر می کردند دزست پاسخ داده اند ولی معلوم می شد درست پاسخ نداده اند من خودم فکر می کردم خوب پاسخ داده ام والان بررسی کرده ام در تخصصی ها بالای 85 درصد پاسخ درست داده ام ولی زبان و تست هوش ها را هرکدام ده دوازده تا فرصت و حوصله نکردم پاسخ بدهم چون کاملا خسته کننده بودند ولی می دانم اگر فر ست می سد تست هوش ها را بالای 80 و زیان را 60 در سد پاسخ می دادم

امینی
میهمان
امینی
3 اسفند ، 1397

سلام من آزمون مدیریت دادم برای بخش اختصاصی ۱۲۰ دقیقه وقت داده بودند که به دلیل آسون بودن سوال ها عملا از یک ساعت بعد از آزمون همه بیکار نشسته بودند اما بخش استعدا. تحصیلی و زبان ۹۰دقیقه وقت خیلی کمی بود .

laya
میهمان
laya
3 اسفند ، 1397

سلام. من کنکور مدیریت دولتی دادم و میتونم بگم تا ۷۰ درصد به تمام دروس تسلط داشتم. به نظرم آزمون افتضاح بود. بسیار سوالات آسون و آبکی طرح شده بود که حتی کسی که یک ماه الکی درس خونده بود میتونست درصد خوبی بگیره. اینطوری اصلا فرق کسانی که خوب درس خوندند با بقیه مشخص نمی‌شه. از کنکور کارشناسی ارشد هم ساده تر بود. اینطوری عدالت رعایت نمی‌شه. زبان هم آسون بود. در حد دکتری نبود. استعداد یکم چالشی تر بود. میتونم بگم فقط از بخش استعداد تحصیلی رضایت دارم که سوالات متناسبی طرح شده بود. مابقی درسها در حد کنکور دکتری نبود.
درباره دروس تخصصی اصلا از تئوری سازمان سوال نیومد. مبانی سازمان آسون. مدیریت اسلام از کتاب دکتر مقیمی بود عمدتا. خط مشی گذاری و مدیریت دولتی از منابع پراکنده ای بودند و شباهتی به منابع سوالات سال قبل نداشتند.

8
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x