کد خبر: 2969

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/28

آیا به هنگام مطالعه دچار سردرد می شوید؟

منابع آزمون دکتری

هنگام مطالعه دچار سردرد می شوید

آیا به هنگام مطالعه دچار سردرد می شوید؟

سردرد یکی از شایعترین نوع درد می باشد ۴۰ درصد افراد در زندگی خود به آن مبتلا شده اند. منشاء این سردرد بیماری خاصی نبوده و از سری دردهای طبیعی است. بیمارانی که به این نوع سردرد مبتلا میشوند اغلب احساس تنش عضلانی (Muscular Tensio) را گزارش می دهند ولی هیچگونه شواهد واضحی برای ارتباط این گرفتگی و تنش عضلانی، با سردرد همراه این بیماران وجود ندارند.

 معمولاً بعد از ظهر یا ساعات اولیه غروب ایجاد می شود و شدت آن مدام کم و زیاد می شود. علامت اصلی این سردرد معمولاً احساس سفتی اطراف سر می باشد مثل اینکه سر بین یک گیره آهنگری قرارداده و محکم فشار دهند.

برای مقابله با سردرد :

1- تکنیکهای تن آرامی (Relaxation) و اجتناب از موقعیتهای استرس زا می تواند به جلوگیری از وقوع سردرد تنشی کمک کند. در بعضی از بیماران تجویز روزانه بعضی از داورها نیز می تواند کمک کننده باشد.

2-استفاده از مسکنهای ساده فقط برای حملات کمتر از ۳ بار در هفته مجاز است و اگر تعداد حملات بیشتر باشد، استفاده مکرر از این داروها می تواند، باعث نوعی سردرد بنام «سردرد بازگشتی» در روزهائی شود که فرد قرصهای مسکن را استفاده نمی کند.

3- “آروماتراپى” به معناى “درمان با بهره گیرى از بوى خوش” است. در این روش درمانى از روغن هاى معطر که منشأ گیاهى و طبیعى دارند و از گیاهان و درخت هاى گوناگون تهیه مى شوند استفاده مى شود. این روغن ها روى پوست ماساژ داده مى شوند و یا از طریق استنشاق استفاده مى شوند و به این طریق سیستم عصبى مربوط به تسکین درد را تحریک مى کنند.

4- از داروهای گیاهی مانند چاى نعنا یا رزمارى بنوشید. یک قاشق چای خورى رزمارى یا نعناى تازه و یا خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس چاى را صاف کرده و سه بار در روز کمى از آن را بنوشید.

5-هومیوپاتى با تعادل بخشیدن به سیستم انرژى در بدن، ناراحتى هاى فیزیکى گوناگون را درمان مى کند. درمان در این روش عبارت است از: بهره گیرى از موادى بسیار رقیق شده که در مقدار زیاد خود، عارضه مورد درمان را تولید مى کنند.

 www.phdphd.org

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x