کد خبر: 55797

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

آیا زمان اعلام نتایج دکتری 99 مشخص شده است؟

منابع آزمون دکتری

نتایج آزمون دکتری

آیا زمان اعلام نتایج دکتری 99 مشخص شده است؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، در این مطلب به پاسخ سوال بسیاری از داوطلبان مبنی بر “آیا زمان اعلام نتایج دکتری 99 مشخص شده است؟” میپردازیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج نهایی تمامی آزمون های سال ۹۹ تا پایان مهر ماه خبر داد و گفت: به این ترتیب، نتایج نهایی آزمون های کارشناسی ارشد و دکتری اوایل مهر و نتیجه کنکور سراسری نیز تا حداکثر تا اواخر مهر ماه اعلام شود. بنابراین دانشگاه‌ها می‌توانند با توجه به شرایط کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، سال تحصیلی را از همان مهر ماه شروع کنند.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب در خصوص اعلام نتایج آزمون‌های سال ۹۹ و زمان بازگشایی سال تحصیلی جدید اظهار کرد: سازمان سنجش آموزش کشور بر اساس استانداردهای خود نیازمند زمان مشخصی برای اعلام نتایج آزمون ها است. بر این اساس برای اعلام نتایج نهایی آزمون دکتری و کنکور حدود دو ماه و نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد نیز حدود دو و نیم ماه زمان نیاز داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به زمان بندی جدید برگزاری آزمون های ۹۹ طبیعتا نتایج این آزمون‌ها نیز با مقداری تاخیر مواجه خواهد شد. منتها ما انتظار داریم سازمان سنجش آموزش کشور با برنامه ریزی فشرده و کم کردن برخی فرآیندها، نتایج تمامی آزمون‌ها را تا پایان مهرماه ۹۹ اعلام کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به موارد فوق زمان آغاز سال تحصیلی جدید بستگی به تصمیم دانشگاه ها دارد که اگر شرایط کشور مناسب باشد ممکن است دانشگاه ها سال تحصیلی خود را از همان مهر ماه آغاز کنند و ترم به صورت فشرده برگزار شود. بنابراین، این موضوع بستگی به تصمیم دانشگاه ها و شرایط کشور دارد اما سازمان سنجش بر اساس برنامه ریزی خود سعی خواهد کرد نتایج آزمون ها را در اسرع وقت اعلام کند و این نتایج دیرتر از پایان مهر ماه اعلام نخواهد شد.

دکتر خدایی خاطرنشان کرد: نتایج برخی از آزمون ها حتی زودتر از موعد نیز اعلام خواهد شد و این نتایج تا مهر ماه به دست دانشگاه ها خواهد رسید و اینگونه نیست که نتایج تمامی آزمون ها پایان مهرماه اعلام شود. به عنوان مثال اعلام نتایج آزمون سراسری به آخر مهر خواهد رسید، اما نتایج آزمون‌های کارشناسی ارشد، دکتری، کاردانی به کارشناسی و دکتری همان اوایل مهر اعلام خواهد شد. بنابراین در صورت مناسب بودن وضعیت دانشگاه ها از همان مهر ماه سال تحصیلی را شروع خواهند کرد.

داوطلبان دکتری 99 می توانند در صورت تمایل با زدن یک تیک علاوه بر آزمون دانشگاه های سراسری، در آزمون دکتری دانشگاه های آزاد نیز شرکت نمایند. همان طور که می دانیم آزمون دکتری در دانشگاه های سراسری و آزاد در دو تاریخ متفاوت از هم برگزار می گردید ولی چند سالی است که به دلیل ادغام شدن این دو آزمون با یکدیگر داوطلبان می توانند در یک روز و تاریخ مشخص در آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد حضور داشته باشند. از این رو با یکی شدن تاریخ ثبت نام دکتری 99 دانشگاه های دولتی و آزاد، زمان اعلام نتایج دکتری نیز در یک روز مشخص به داوطلبان اطلاع رسانی می گردد.
با اعلام نتایج آزمون دکتری، ابتدا وضعیت نمره آزمون کتبی داوطلبان در قالب کارنامه ای اعلام می شود که در این کارنامه وضعیت مجاز و غیر مجاز بودن داوطلب جهت انتخاب رشته به خوبی مشخص است. از این رو تنها داوطلبان آزمون دکتری که مجاز به انتخاب رشته می باشند می توانند با وارد کردن کد رشته نسبت به انتخاب رشته تحصیلی خود اقدامات لازم را لحاظ نمایند. در این راستا داوطلبان می توانند تمام اخبار آزمون دکتری سراسری و آزاد 99 را فقط در پایگاه خبری آزمون دکتری دنبال کنند.
با توجه به اپیدمی شدن ویروس کرونا در کل جهان و اخبار آزمون دکتری سراسری و آزاد 99 که تنها از یک پایگاه رسمی به داوطلبان اطلاع رسانی می شود تاریخ برگزاری آزمون دکتری در راستای حفظ سلامتی کل داوطلبان و جلوگیری از شیوع پر سرعت این ویروس تغییر پیدا کرد. با استناد به اخبار آزمون دکتری از جانب سازمان سنجش آموزش کشور، داوطلبان دکتری 99 باید در صبح جمعه 9/3/1399 بر سر آزمون دکتری حضور داشته باشند.
بنابراین با تغییر زمان برگزاری آزمون، زمان اعلام نتایج دکتری نیز به پیروی از آن به تاریخ دیگری موکول می شود. اما متاسفانه تاکنون هیچ تاریخ مشخصی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت زمان اعلام نتایج دکتری تعیین نشده است که بتوانیم به طور قاطعانه آن را به شما داوطلبان عزیز اعلام کنیم.
اما اگر بخواهیم نسبت به سال های قبل زمانی را به طور پیش فرض جهت اعلام نتایج آزمون دکتری تعیین کنیم، می توان گفت که معمولا یک ماه بعد از آزمون کتبی دکتری کارنامه اولیه داوطلبان بر روی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است. همان طور که گفتیم برای زمان اعلام نتایج دکتری هیچ اطلاعیه ای تاکنون صادر نشده است و فقط بر حسب تجربه و نسبت به سال های قبل زمانی را مشخص کردیم.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

بررسی نحوه اعتراض به نتایج آزمون دکتری

داوطلبان می توانند تمام مراحل اعم از ثبت نام دکتری 99، زمان اعلام نتایج دکتری و حتی اعتراض به کارنامه اولیه و به طور کلی تمام امور مربوط به آزمون دکتری را از طریق سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور انجام دهند. همان طور که قبلا گفته شد با برگزاری آزمون دکتری، نتایج آزمون دکتری به شکل یک کارنامه اولیه بر روی سایت سازمان سنجش برای هر داوطلب با ارائه اطلاعات فردی قابل مشاهده است. اگر داوطلبی به کارنامه اولیه خود اعتراضی دارد می تواند بعد از ورود به سایت سازمان سنجش در بخش پاسخ گویی اینترنتی به نمره اکتسابی در آزمون اولیه با ذکر توضیحات اعتراض کند. در ادامه سازمان سنجش به بررسی تک تک اعتراضات داوطلبان می پردازد و به آن ها پاسخ می دهد. داوطلبان آزمون دکتری کافی است مجددا به سایت مراجعه کنند و از نتیجه اعتراض خود مطلع شوند.

و سخن آخر:

داوطلبان آزمون دکتری 99، امیدواریم از این وقفه ای که در برگزاری آزمون به وجود آمده است نهایت استفاده را داشته باشید و با حفظ آرامش و دور کردن هر گونه عوامل استرس زا با سطح علمی بالاتری در این رقابت بزرگ آماده شوید. وقت راغنیمت بشمارید و در این زمان اضافی به مرور و جمع بندی دروس اختصاصی و عمومی و تمرین تست زنی بپردازید.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیلا هدایتی
میهمان
سهیلا هدایتی
15 اردیبهشت ، 1399

سلام. لطفا زمان برگزاری آزمون دکترای رو تغییر ندهید به فکر ما .خانواده های ما باشید.ما با تمام قدرت برای نه اسفند آماده بودیم…ولی حق ما سوخت و فرصت برای کسانی که برنامه ریزی برای وقت تعیین شده نذاشتن بوجود اومد‌…..بازم میگم از لحاظ روحی آسیب دیده هستیم…با رعایت پروتکل های بهداشتی آزمون دکترا در موعد مقرر برگزار بشه

صبا
میهمان
صبا
24 فروردین ، 1399

سلام
چرا آزمون دکترا با آزمون کارشناسی دادگستری روز ۹/۳/۹۹گذاشتند
ایا امکان تغیر هست ؟
من هر دو آزمون دارم
در دواستان مختلف
واقعاموندم چکار کنم

3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x