کد خبر: 36960

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/30

نتایج آزمون دکتری

منابع آزمون دکتری

نتایج آزمون دکتری

نتایج نهایی آزمون دکتری

نتایج نهایی آزمون دکتری همراه با اسامی معرفی‌ شدگان دارای حدنصاب آزمون دکتری به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) و برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری دوره دکتری در هفته آخر اردیبهشت از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

 

اطلاعیه ثبت نام دکتری دانشگاه ها + جدول

جزییات مصاحبه دکتری

بر اساس قوانین وزارت علوم سهم مصاحبه در دکتری 50% و سهم آزمون نیز 50% است. برای موفقیت در مصاحبه دکتری رزومه قوی یکی از مهم ترین ارکان موفقیت در آزمون دکتری است.

در این میان با توجه به اینکه جذب دانشجویان در مقطع دکتری وابسته به توانایی آنها در مدیریت امور پژوهشی است، به همین دلیل تجربیات افرادی که در مصاحبه های دکتری شرکت کرده اند، نشان داده است که هیچ چیز به اندازه داشتن مقالات معتبر و تالیف کتاب در جذب افراد در دکتری تاثیرگذار نیست. داشتن مقاله و کتاب به نحوی میتواند تضمین کننده موفقیت افراد در عبور از سد مصاحبه به منظور پذیرش در مقطع دکتری باشد.

در مصاحبه دکتری از مجموع 40 امتیاز پژوهشی 4 امتیاز متعلق به تالیف یا ترجمه کتاب می باشد .باید به این نکته توجه کرد که اساتید نگارش و چاپ کتاب را یک ویژگی مثبت در فرد مصاحبه کننده می دانند. امتیاز مدرک زبان یکی دیگر از شاخص های ارزیابی داوطلبان این آزمون در کنار باقی امتیاز ها یکی از فاکتورهای مهم این مرحله است. مدرک زبان در مصاحبه دکتری از 1 تا 8 امتیاز را به خود اختصاص می دهد. (فاکتورهای کلیدی از دید مصاحبه کنندگان آزمون دکتری)

دریافت مشاوره تلفنی مصاحبه دکتری

جهت کسب اطلاعات بیشتر از چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ کلیک کنید

اطلاعات مفید برای داوطلبان جهت شرکت در مصاحبه دکتری

PDF سوالات پرتکرار مصاحبه دکتری با جواب

پذیرفته‌شدگان دکتری برای مصاحبه علمی چه مدارکی همراه داشته باشند؟

فعالیت های قابل انجام در روزهای نزدیک زمان مصاحبه دکتری (اینفوگرافیک)

انگیزه نامه (SOP) مخصوص مصاحبه دکتری

8 نکته برای موفقیت در مصاحبه دکتری (قسمت اول)

تجربه من از مصاحبه دکتری

نمونه توصیه نامه داوطلبین آزمون دکتری

تجربه ی موفق شدگان مصاحبه دکتری سالهای گذشته

وزن مصاحبه و کارنامه آزمون دکتری به چه صورت است؟

سوالات انحرافی در مصاحبه دکتری !

معرفی خود به زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری

توصیه 7 نفر از رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد برای مصاحبه دکتری

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

اطلاعیه های مصاحبه دکتری

نتایج آزمون دکتری

بدین‌وسیله به اطلاع کلیه داوطلبانی که در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه‌متمرکز ثبت‌نام و شرکت نموده‌اند، می‌رساند که نتایج مرحله اول آزمون مذکور در قالب کارنامه اولیه بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قابل دسترسی خواهد بود.

کلیه داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی مذکور و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی (نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد) کارنامه اولیه خود را مشاهده نموده و در صورت لزوم از آن پرینت تهیه نمایند. آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند، لازم است براساس برنامه زمانی تعیین شده در اطلاعیه‌ای که به همراه اعلام نتایج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر می‌گردد، پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های مورد علاقه اقدام نموده و سپس کدرشته‌ محل‌های انتخابی خود را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد نمایند.

اطلاعیه تکمیلی درخصوص زمان و نحوه انتخاب رشته و زمان انتشار دفترچه‌ راهنمای انتخاب رشته به همراه اعلام نتایج در پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار خواهد گرفت.

آزمون ورودی دوره دکتری در دوره های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی برگزار شد. این آزمون در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار گردید. برای شرکت در آزمون تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۲.۹۶ درصد زن و ۵۷.۰۴ درصد مرد هستند. از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ داوطلب، تعداد ۱۸ هزار و ۸۵۸ نفر کارت دریافت نکردند و تعداد ۱۷۷ هزار و ۵۷۹ نفر کارت شرکت در آزمون دکتری سال ۹۸ را دریافت کردند.

همچنین ۱۱۷ هزار و ۵۱۷ نفر از جمع کل داوطلبان در گروه علوم انسانی، ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر در گروه علوم پایه، ۳۴ هزار و ۶۴۰ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۰ هزار و ۴۸۵ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۹ هزار و ۸۸۴ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۹۹ نفر در گروه دامپزشکی و ۴ هزار و ۳۳۰ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.

جزئیات آزمون دکتری 1398

وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: ظرفیت پذیرش دکتری با احتساب دانشگاه آزاد بعد از نتایج آزمون دکتری نزدیک به ۲۳ هزار نفر خواهد بود.

معمولا در هفته آخر فروردین ماه نتایج اولیه بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد. پس از ورود به سایت و مراجعه به بخش اعلام نتایج دکتری ، دو روش برای مشاهده نتایج آزمون دکتری سراسری وجود دارد:

🔴 روش اول : در روش اول می توانید از طریق وارد کردن شماره شناسنامه ، شماره پرونده و سال تولد ، نتایج آزمون دکتری سراسری را مشاهده نمایید.

🔴  روش دوم : می توانید از طریق وارد کردن اطلاعات شخصی، مثل نام و نام خانوادگی، شماره داوطلبی و سال تولد نتایج آزمون دکتری سراسری را مشاهده نمایید.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

 

انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری سراسری برای کلیه افرادی که ثبت نام و سر جلسه آزمون حاضر بودند و (پس از نتایج آزمون دکتری) در کارنامه ای که برای آن ها صادر شده است ، مجاز به انتخاب رشته اعلام شده اند ، مجاز است . حال اینکه داوطلب مجاز به انتخاب رشته چه دوره هایی می باشد ، در ردیفی به نام (( وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره )) مشخص شده است .

فرد مجاز شده با توجه به دوره ای که در آن مجاز به انتخاب رشته شده است ( دوره های روزانه ، سایر دوره ها و بورس اعزام به خارج از کشور ) می توانند در زمان مقرر شده از سوی سازمان سنجش ، نسبت به انتخاب رشته دکتری اقدام کند . هر داوطلبی ممکن است در یک یا چند دوره مجاز به انتخاب رشته اعلام شده باشد یا به طور کلی در هیچ دوره ای مجاز به انتخاب رشته نباشد.

داوطلبان می بایست با توجه به پذیرش خود در دانشگاه های روزانه و یا غیر روزانه کد 50 رشته محل را از دفترچه انتخاب رشته دکتری انتخاب کنند و در فرم انتخاب رشته ثبت نمایند.

پس از تکمیل فرم انتخاب رشته دکتری می بایست کد 15 رقمی دریافت شود و داوطلبان منتظر اطلاعیه های سازمان سنجش در جهت اعلام حد نصاب پذیرش دانشگاه ها در آزمون دکتری در تمامی رشته ها باشند.

گاهی دانشجویان به جهت اینکه موفق به کسب رتبه تک رقمی شده اند حساب ویژه ای روی رتبه آزمون کتبی باز می کنند اما این نکته را در نظر داشته باشید صرف کسب رتبه عالی و تک رقمی هیچ ضمانتی برای پذیرفته شدن در دانشگاه هایی مثل دانشگاه شریف و یا دانشگاه تهران برای شما وجود نخواهد داشت به همین دلیل ضمن توجه به این نکته تنها روی رتبه ی آزمون اکتفا نکنید و بدون درنظر گرفتن این مورد اقدام به انتخاب رشته نمایید.

سعی کنید توجه لازم را نسبت به دانشگاهی که دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را گذرانده اید داشته باشید و همچنین شناخت شما توسط اساتید دانشگاه امتیاز مثبتی برای شما در ارزیابی شما خواهد داشت. پس همواره سعی کنید اهمیت زیادی برای دانشگاه قائل شوید. و توجه لازم را نسبت به دانشگاه و اساتید مربوطه داشته باشید.

در رابطه با آن دسته از دانشجویانی که اقدام به تغییر رشته و یا گرایش می دهند باید بگوییم که اساتید هنگام مصاحبه دلیل این تغییر را جویا می شوند بنابراین سعی کنید گرایش مرتبط با دوره های قبلی خود را ابتدا در اولویت قرار دهید و با دلایل منطقی و معقول و همچنین پشتوانه علمی اقدام به تغییر رشته و یا گرایش کنید زیرا در غیر این صورت مصاحبه گران برداشت خوبی نسبت به این قضیه نخواهند داشت.

قابل توجه آن دسته از داوطلبانی که سهمیه مربی به آنها تعلق می گیرد : با توجه به این که هزینه مربوط به تحصیل شما توسط موسسه پرداخت می شود پس از اهمیت انتخاب های پژوهش محور دانشگاه ها غافل نشوید زیرا داوطلبانی که سهمیه آزاد دارند غالبا انتخاب هایی به این صورت در اولویت نخواهند داشت. بنابراین از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنید و سعی کنید حدالامکان از از انتخاب کدهای پژوهشکده ها پرهیز کنید زیرا آنها خواستار نیروهای تمام وقت می باشند.

با توجه به ظرفیت دانشگاه ها آن دسته از داوطلبانی که رتبه ی خوبی بدست نیاورده اند ولی در عوض رزومه ی آموزشی پژوهشی خوبی دارند درصورت وجود ظرفیت در دانشگاه امکان ثبت نام در ارزیابی دانشگاه و مصاحبه دکتری برای آنها وجود خواهد داشت.

یکی از مهمترین موارد در این مقطع انجام مصاحبه می باشد که شما باید از همین ابتدا آمادگی لازم را در انجام مصاحبه بدست بیاورید. پس باید هدف خود را از انتخاب رشته و گرایش مشخص کنید و در صورت تغییر گرایش هم باید دلایل منطقی و قانع کننده ای داشته باشید و از انتخاب های دیگر هم آگاهی داشته باشید در غیر این صورت در مصاحبه شانس پایین تری خواهید داشت.

تخمین نمره کل تراز و رتبه در آزمون دکتری

تیم پایگاه خبری آزمون دکتری با بررسی کارنامه آزمون دکتری چند سال اخیر 74 درصد داوطلبان ، متوسط درصد برای مجاز به انتخاب رشته شدن را تقدیم میکند. دقت کنید که هدف شما مجاز به انتخاب رشته شدن است نه رسیدن به عدد خاصی از تراز و رتبه . پس درصدهای زیر به پیش بینی شما  کمک خواهد کرد.

 

گروه فنی و مهندسی

زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی: 10 تا 26 درصد

دروس تخصصی: 16 تا 46 درصد

 

گروه علوم انسانی

زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی: 6 تا 35 درصد

دروس تخصصی: 13 تا 38 درصد

 

گروه علوم پایه

زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی: 15 تا 39 درصد

دروس تخصصی: 27 تا 51 درصد

 

گروه مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی: 8 تا 26 درصد

دروس تخصصی: 21 تا 42 درصد

 

گروه هنر

زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی: 13 تا 39 درصد

دروس تخصصی: 33 تا 59 درصد

 

گروه زبان

زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی: 25 تا 68 درصد

دروس تخصصی: 12 تا 67 درصد

 

 

تخمین نمره کل تراز و رتبه (مجاز به انتخاب رشته) در آزمون دکتری

 

www.phdphd.org

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
11 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
18 اسفند ، 1399

سلام..با درصد تخصصی ۳۴ و استعداد ۴۷و زبان صفر

احتمال قبولی دولتی هست؟رشته روانشناسی

یوسف
میهمان
یوسف
6 شهریور ، 1398

با درود…من برای دکتری شرکت کردم ..مرحله اول پذیرفته شدم…مصاحبه هم دادم…الان دو تا دانشگاه تهران مصاحبه دادم و یکی یزد…۲ تا کتاب دارم …۲ تا مقاله و یک فصل از کتاب مرجع رشته خودم(مدیریت گرایش بازاریابی) رو نوشته ام که تاییدیه اون رو هم ارائه داده ام… چقدر احتمال قبولی دارم…خیلی عصبی شده ام …چون میگن پارتی باز یه واسه دکتری؟

amir
میهمان
amir
27 فروردین ، 1398

سلام
با رتبه 142 و تراز 3000 برق قدرت کدوم دانشگاه ها روزانه حد نصاب تراز رو میارم؟؟

افضل
میهمان
افضل
27 فروردین ، 1398

میگم من سر در نمیارم از تراز و…..دانشگاه علوم تحقیقات آزاد تهران رشته مهندسی نفتو فقط همین یه واحد تو ایران پذیرش میکنن زده حد نصاب قبولی دانشگاه 1330
این همون ترازه؟
خب با درصدای تخصصی 2-
انگلیسی 2
استعداد تحصیلی 0
و سهمیه ایثارگری 25
حد نصابم چند میشه؟
میشه یه توضیح مختصر بدین گیج شدم بخدا
حد نصاب 1330 یعنی چه درصدایی باسهمیه ایثارگری؟
شما کارنامه های سال قبل 97 علوم تحقیقات دیدین چطور بود

افضل
میهمان
افضل
26 فروردین ، 1398

شما یعنی سال قبل همچین کسی با سهمیه ایثارگری نبود که مجاز شه ؟باتوجه به تجربه و کارنامه هایی که دیدین؟

افضل
میهمان
افضل
26 فروردین ، 1398

سلام میگن حد نصاب و تراز دعوت به مصاحبه آزاد علوم تحقیقات ۱۳۳۰ هست
من امسال وقت نکردم زیاد بخونم
سفید تحویل دادم و سهمیه ایثارگری ۲۵ دارم
نمیدونم مجاز میشم دانشگاه ازاد یا نه ؟اگه میشم مصاحبه رد نمیکنن با همچین درصدایی
علوم تحقیقات کسی هست پذیرش شده باشه یا اطلاع داشته باشه

ممنون میشم کسی اطلاعی داره برام یه توضیح مختصر بده
دلخوشی نمیخام فقط میخوام واقعیتو بدونم

11
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x