کد خبر: 54477

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/23

ادعای ستاره‌دار شدن یک دانشجو و توضیح دانشگاه تهران

منابع آزمون دکتری

ستاره‌دار شدن یک دانشجو

ادعای ستاره‌دار شدن یک دانشجو و توضیح دانشگاه تهران

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری (PhdPhd.org) ، امروز خبری با عنوان ادعای ستاره‌دار شدن یک دانشجو و توضیح دانشگاه تهران در رسانه ها منتشر شد.

در پی تحصن یکی از متقاضیان دوره دکتری دانشگاه تهران که صبح امروز در مقابل کتابخانه مرکزی دانشگاه صورت گرفت معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با تاکید بر این که عدم پذیرش دانشجوی معترض در دوره دکتری به دلیل مسائل سیاسی و اخلاقی صحیح نیست گفت: این دانشجو در ارزیابی‌های علمی حد نصاب لازم برای پذیرش در دکتری را کسب نکرده است(محدودیت ها و ممنوعیت های آزمون دکتری).

دکتر داوود آقایی ، در خصوص تحصن اعتراضی یکی از دانشجویان سابق دانشگاه تهران به دلیل محرومیت از تحصیل در دوره دکتری این دانشگاه اظهار کرد: این دانشجو همانند سایر داوطلبان دکتری به مصاحبه عملی و علمی در دانشگاه دعوت شد اما براساس ارزیابی‌های صورت گرفته در مصاحبه علمی و روزمه در نهایت نتوانست نصاب لازم را در دوره روزانه دکتری دانشگاه تهران کسب کند. در واقع این دانشجو متقاضی دوره‌های شبانه و غیره نبود.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق قانون، ۵۰ درصد ارزیابی دانشجویان دکتری در سازمان سنجش و آموزش کشور اتفاق می‌افتد و داوطلبان بعد از قبولی در این آزمون کتبی به منظور انجام مصاحبه و بررسی‌های علمی به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دانشجویان در بررسی‌های علمی باید بتوانند ۲۵ درصد نصاب لازم را کسب کنند که البته این دانشجوی معترض رشته حقوق که متقاضی پذیرش در دو رشته جامعه شناسی و مسائل ایران در دوره دکتری بودند در گرایش ایران نمره ۲۳.۶ و در گرایش جامعه شناسی ۲۳ را کسب کرد بنابراین هیچ اعمال نظری در مورد او صورت نگرفته است.

دکتر آقایی خاطرنشان کرد: در بررسی‌های علمی داوطلبان به هیچ عنوان مسائل سیاسی و اخلاقی آنها مورد توجه قرار نمی‌گیرد بلکه تنها صلاحیت علمی آنها بررسی می‌شود در واقع کارگروه علمی شناختی از پرونده‌های آنها ندارند(اخراج دانشجوی دکتری علم و صنعت).

وی در پایان با تاکید بر این که دانشجوی معترض پذیرفت که در مصاحبه علمی نمره لازم را کسب نکرده است، گفت: شکایت ایشان این بود که دانشکده نمره داوطلبان را بر روی نمودار مورد ارزیابی قرار داده در نتیجه دانشجویانی که شرایط لازم را کسب نکردند توانستند در این دوره پذیرش شوند. در واقع این دانشجو مدعی است که مسئولان حراست دانشگاه مانع این شدند که او نیز مشمول نمودار فوق شود که البته این ادعا به هیچ عنوان صحیح نیست.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

از صبح امروز یکی از دانشجویان سابق دانشگاه تهران و دبیر اسبق شورای صنفی مرکزی تهران با به دست گرفتن پلاکاردی در مقابل ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به نشانه اعتراض پلاکاردی در دست داشت و مدعی بود که به دلیل ستاره دار شدن از پذیرش او در دوره دکتری حقوق دانشگاه تهران ممانعت شده است. در نتیجه در اعتراض به عدم پیگیری وزارت علوم، سازمان سنجش و مسئولان دانشگاه تهران نسبت به رفع ستاره داری و محرومیت تحصیلی در برابر کتابخانه مرکزی این دانشگاه تحصن کرده است(اخراج دانشجویان دکتری دانشگاه امیرکبیر درصورت عدم قبولی در آزمون جامع).

نظرات دانشجوی ستاره دار 

این فعال صنفی با اشاره به اینکه احکام قضایی و برخورد با دانشجویان، منجر به ستاره‌دار شدن او نیز شده است، گفت: من رتبه ۱۰ کنکور دکتری امسال رشته علوم سیاسی هستم، اما در کارنامه من نقص در پرونده ذکر شده بود. به همین دلیل به سازمان سنجش مراجعه کردم و در آنجا با دو نامه مواجه شدم. یک؛ نامه از وزارت اطلاعات که در آن خواسته بودند برای مقطع دکتری پذیرش نشوم و دیگری از حراست دانشگاه تهران که در آن درخواست کرده بودند در این دانشگاه پذیرش نشوم.

وی می‌افزاید: من پیگیری‌های متعددی از مسئولان مربوطه از جمله آقای غلامی، وزیر علوم و نمایندگان مجلس و حتی مسئولان دانشگاه چون گزینش دانشجویان انجام داده‌ام. آخرین پاسخی که به من داده‌اند، این است که وزارت اطلاعات هنوز پاسخی درباره من به آنها نداده است. به همین دلیل، آخرین درخواست من که به آقای نوربخش، مسئول بخش گزینش دانشجوی سنجش ارائه دادم، این بود که با توجه به عدم پاسخگویی وزارت اطلاعات، دبیرخانه گزینش دانشجوی وزارت علوم مستقلاً درباره پذیرش من تصمیم‌گیری کند. علاوه بر این، با خانم سلحشوری دیدار کردم و به آقای میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و آقای صادقی، عضو دیگر این کمیسیون نامه نوشتم و درخواست رسیدگی به موضوع را کردم.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x