کد خبر: 57329

تاریخ بروزرسانی : 1399/12/19

ارزیابی مقالات و امتیازدهی پذیرش دکتری

منابع آزمون دکتری

 ارزیابی مقالات و امتیازدهی پذیرش دکتری

 ارزیابی مقالات و امتیازدهی پذیرش دکتری

به  گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ارزیابی مقالات و امتیازدهی پذیرش دکتری برای داوطلبین آزمون دکتری بسیار با اهمیت است. در این نوشته برانیم به صورت نکته وار شما را با این ارزیابی آشنا کنیم:

۱- مجلات دارای نمایه ISI در صورتی معتبر محسوب می‌شوند که دارای JCR بوده و در فهرست SSCI یا SOCIAL SCIENCE CITATION INDEX نمایه شده باشند. (در رشته‌های علوم پایه فهرست SCI نیز مورد قبول است). سایر فهرست‌های مربوط به ISI نظیر MASTER JOURNAL LIST و EMERGING SOURCES CITATION INDEX معتبر محسوب نمی‌شوند.

۲- مهم: مجلات دارای درجه علمی-پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتبر ارزیابی می‌شوند.(مگر در مواردی که دانشگاه یا کمیته علمی رشته ذیربط، تشخیص دهند آن مجله از نظر علمی معتبر نیست)

۳-مجلات دارای نمایه ISC که دارای درجه علمی-پژوهشی نباشند، معتبر محسوب نمی‌شوند.

۴- در مورد مجلات نمایه شده در پایگاه SCOPUS تنها مجلاتی معتبر محسوب می‌شوند که انتشار مقاله در آنها مستلزم پرداخت هیچگونه وجهی نباشد. (پرداخت وجه برای انتقال حقوق مالکیت مقاله و انتشار آن به صورت و «دسترسی آزاد» از این قاعده مستثنی است)

۵- مجلات دارای سایر نمایه‌های معتبر بین‌المللی معتبر محسوب نشده و در هر مورد نیازمند مستندات لازم در مورد کیفیت مجله و فرآیند داوری و بررسی‌های بیشتر است بنابراین چنانچه دانشگاه برای اعتبار سنجی مجلات و مقالات، مستندات بیشتری را طلب نماید، داوطلب موظف است مدارک لازم را ارائه نماید ضمن آنکه مقالات خارجی اعم از SIاو SCOPUS و …. نباید در لیست سیاه وزارتین ( علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و دانشگاه آزاد اسلامی قرار داشته باشند، در این صورت به آن امتیازی تعلق نخواهد گرفت.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

تبصره ۱: تایید کلیه فعالیت‌های پژوهشی متقاضیان توسط معاونت پژوهشی دانشگاه انجام خواهد شد.

۶- امتیاز پژوهشی حداقل ۷ امتیاز و حداکثر 40 امتیاز (مطابق جدول شماره 1)، امتیاز آموزشی حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق با جدول شماره ۲) و امتیاز مصاحبه حداکثر ۳۰ امتیاز (مطابق با جدول شماره ۳) و امتیاز مدرک زبان متقاضیان (در صورت دارا بودن) حداکثر تا ۸ امتیاز، (مطابق جدول شماره ۴) می‌باشد.

۷- امتیازدهی توسط کمیته علمی رشته ذیربط صورت می‌گیرد و داوطلبانی که حداقل ۷۰ امتیاز از فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی و مصاحبه را مطابق با جداول شماره ۱ و ۲ و ۳ کسب نمایند، به ترتیب امتیاز در اولویت بررسی قرار می‌گیرند.

تبصره ۱: فقط در صورت تایید کمیته منتخب معاونت آموزشی دانشگاه ، امتیاز فوق تا ۶۰ امتیاز قابل تعدیل است.

۸- پس از بررسی‌های لازم و تایید کمیته معاونت آموزشی دانشگاه، اسامی پذیرفته‌شدگان اولیه در موعد مقرر، از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۹- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان منحصراً پس از تایید سازمان سنجش آموزش کشور و هیات مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x