کد خبر: 55288

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/06

از ترجمه تا چاپ مقاله با خیال راحت

منابع آزمون دکتری

از ترجمه تا چاپ مقاله با خیال راحت

رزومه آکادمیک پروپیمان همیشه نتیجه و ثمره چشمان پف‌دار و خواب‌آلود، عصب سیاتیک عودکرده، مقنعه بدون اطو یا پیراهن مچاله نیست.
بیایید گفته‌هایمان را که گاهی حتی به شکلی صرفاً مصرفی و در جای نادرست استفاده می‌شود یک‌کاسه کنیم. منظور از رزومه آکادمیک چیست و محتوای لازم برای ایجاد آن از چه راه‌هایی جمع‌آوری می‌شود؟
همان‌طور که از نام این نوع رزومه پیدا است (و تفاوتی اساسی با رزومه عادی، چه از لحاظ نگارش و چه از لحاظ ساختار دارد) حاوی سوابق تحصیلی فردی می‌باشد که مایل به ملحق شدن به گروهی دانشگاهی یا تحقیقاتی است.
حال، این سوابق که به عنوان محتویات اصلی رزومه در نظر گرفته می‌شوند، توسط ابزارهایی کسب و تولید می‌شوند که اگر آگاهی کافی از آنها نداشته باشیم، خستگی مسیر هدف را بعید و دور از دسترس جلوه می‌دهد و چه‌بسا افرادی که در این ورطه گیر کرده و عطای امتیازاتش را به لقایش بخشیده‌اند.

چاپ مقاله

یکی از مهم‌ترین بندها، میزان فعالیت فرد محقق و ماحصل کارهای منتشرشده او است. پیش از آنکه سراغ نحوه و ادوات تهیه این موارد برویم، بهتر است به دو مورد به‌خصوص از آنچه برایمان ضروری است نگاهی بیفکنیم تا بر هم‌نوایی صحبتمان بیفزاییم.

ترجمه

جزء لاینفک و جدایی‌ناپذیر تحقیق و پژوهش، مطالعه آثار و متون قبلی است. عموم آنچه امروزه تولید می‌شود، به زبان انگلیسی در دسترس است. ترجمه مقالات انگلیسی برای بررسی یا استحصال مواد درخواستی، از ملزومات حائز اهمیت و نیازمند دقت، تبحر و تخصص در اموری گسترده می‌باشد.

راه اندازی سامانه همانندجو

چاپ

خروجی هر کار در فضای آکادمیک از طریق واسطه‌هایی به دست مابقی علاقه‌مندان می‌رسد. وسواس در جزئیات و نحوه انتشار این آثار مستقیماً بر کیفیت نمایش آنها در مجامع علمی از جهتی، و صورت معرفی سوابق فوق‌الذکر از جهت دیگر تاثیر می‌گذارد.
این بین، نقش چندین متغیر بر راندمان دو عامل بالا کتمان‌ناپذیر است؛ متغیرهایی که هرچند ساده انگاشته می‌شوند، اما دیری نمی‌پاید که حد استقامت را تعیین خواهند کرد. به سراغ آنها برویم و سپس راه تسهیل هریک را دریابیم.

زمان

در هر فعالیت دانشگاهی و آکادمیک، فاکتور زمان از جمله بازیگران کلیدی است. صرفه‌جویی بیشتر، معادل سرمایه‌گذاری پرسودتر در آینده‌ای درخشان است.

مکان

این گزینه شاید تاکنون توجه بسیاری به خودش جلب نکرده باشد، اما اگر اماکن عدیده‌ای را که باید برای مثلاً چاپ مقاله به آنها مراجعه کرد (که فوراً کاشف به عمل می‌آید بعضی حتی به دلایل مختلف برای یک شخص قابل دسترس نیستند) لیست کنیم، سختی این مساله پررنگ‌تر هم خواهد شد.

هزینه

ملموس‌ترین مورد است و کفایت می‌کند که به قیمت پرینت و فتوکپی خارج از دانشگاه که مسلماً نیاز خواهد شد اشاره شود.

شروع و راه‌های ارتباطی

از کجا باید شروع کنیم؛ سراغ چه کسی باید برویم؛ استانداردهای مناسب کدام‌ها هستند؛ همه چیز که به زبان انگلیسی است…
بر کسی پوشیده نیست که گزینه‌های فوق به یکدیگر متصل هستند. ضعف در هر یک، به شکل نقص در کل کار نمایان خواهد شد. پس با مجموعه‌ای از مهارت‌ها طرف هستیم که سازوکاری هماهنگ با یکدیگر داشته باشند.
ترکیب ضروریات و متغیرها، قبلاً شناخته شده و گروه‌هایی برای مرتفع ساختن آنها نیز گرد هم آمده‌اند. سایت ترجمه رایت می (www.writeme.ir)، ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین خدمات مربوط به ترجمه متون انگلیسی، و سایت چاپ مقاله ایرانیان ریسرچر (www.iranianresearcher.com)، ماهرترین همکاران حوزه نشر مکتوبات پژوهشی هستند که معدودی از سرویس‌های ترجمه و چاپ آنها در زیر آمده است. باید خاطرنشان کنیم که کل فرایند ترجمه و چاپ که پروسه‌ای مملو از ریزه‌کاری است، زحمتی بیش از چند انتخاب در سایت‌های اشاره‌شده بر شما تحمیل نمی‌کند.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

ویراستاری در کلاس‌های متنوع

بسته به هدف و نوع متن، انواع مختلف ویرایش اساسی (Substantive Editing)، انتشار (Copy Editing) یا نمونه خوانی (Proofreading) در رایت می ارائه می‌شود.

بررسی سرقت ادبی

در صورتی که مقاله، رساله، کتاب یا گزارش فنی شما دارای مشابهت با اثری دیگر باشد، به احتمال قریب به یقین ریجکت خواهد شد. رفع این ایراد، یکی دیگر از خدماتی است که تیم رایت می برایتان مهیا می‌نماید.

قالب‌بندی استاندارد

این بند علاوه بر اینکه خوانایی متن را به واسطه مرتب کردن ظاهر آن افزایش می‌دهد، بلکه با اصلاح چیدمان نوشته‌ای مانند پایان‌نامه طبق اصولی که در نگارش علمی از یک اثر انتظار می‌رود، امکان انتقال مطلب را دوچندان می‌سازد.

بومی‌سازی

هرچند این مورد که با نام انگلیسی‌اش یعنی Native Editing (ویرایش نیتیو) نیز شناخته می‌شود در دسته ویراست قرار می‌گیرد، اما به اندازه‌ای برجسته است که می‌تواند حکم مرگ و زندگی را برای نتیجه تحقیق و چاپ آن در ژورنال‌ها و مجلات خارجی داشته باشد. رایت می این کار را به کمک همکاران کانادایی خود به بهترین نحو و بدون جزئی‌ترین خطا برایتان انجام می‌دهد.

راهنمای تدوین پروپوزال

چاپ مقاله

سرویس‌های چاپ

اکسپت و چاپ تضمینی مقاله

کل فرایند ارسال تا چاپ مقاله، شامل نگارش کاورلتر یا آماده‌سازی نسخه تجدیدنظرشده و حتی پرداخت هزینه‌های مربوطه را می‌توانید با خیال آسوده به ایرانیان ریسرچر بسپارید.

استخراج مقاله از پایان‌نامه

باید توجه داشت که ساختار مقاله (Article) با پایان‌نامه (Thesis) و رساله (Dissertation) کاملاً متفاوت است. برای تبدیل این دو فرمت به یکدیگر و ارسال آن برای ژورنال‌های معتبر، ایرانیان ریسرچر در زرمه تواناترین‌ها قرار دارد.

سفارش تولید سابقه پژوهش (پیشینه تحقیق)

انتخاب ژورنال مناسب

یکی از دلایل عدم پذیرفته شدن یک مقاله را باید در میزان تطابق آن با ژورنال مقصد دید. اغلب مجلات، به پیگیری موضوعات خاصی مبادرت می‌ورزند و انتخاب صحیح مورد مناسب، حتی جامعه مخاطبین شما را نیز بهبود می‌دهد.

به ما بپیوندید

شایان ذکر است در تمامی مراحلی که ذکر شد، از پشتیبانی کامل و صددرصد تیم ترجمه و چاپ برخوردار هستید. ضمانت رضایت شما، هدف ماست و در این راه تمام تلاشمان را به‌کار خواهیم بست تا زمان، مکان، هزینه و راه‌های ارتباطی در متعادل‌ترین حالت و بی‌نقصان پیش برده شود. عضوی از ما شوید تا تجربیاتمان را در اختیار همدیگر قرار دهیم.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x