کد خبر: 70415

تاریخ بروزرسانی : 1402/08/27

اطلاعیه سازمان سنجش درباره آزمون‌ دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۲

منابع آزمون دکتری

اطلاعیه سازمان سنجش درباره آزمون‌ دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۲

اطلاعیه سازمان سنجش درباره آزمون‌ دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ضمن عرض تبریک به پذیرفته‌شدگان آزمون‌ دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۲ توجه شما عزیزان را به توضیحات ذیل در دو بخش جلب می‌نماییم:

بخش اول: پذیرفته‌‎شدگان تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی)

بخش دوم: پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

یادآوری مهم: داوطلبانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته محل‌های قبولی ثبت نام کنند و به عبارتی مجاز به ثبت نام در هر دو محل قبولی نیستند؛ در غیر این صورت مطابق ضوابط با آن‌ها رفتار خواهد شد.

بخش اول: مربوط به پذیرفته شدگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی (بجز دانشگاه آزاد اسلامی)

الف) تاریخ ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان آزمون‌ دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۲

داوطلبانی که اسامی آن‌ها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی هر یک از کدرشته محلهای تحصیلی اعلام شده، لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک ثبت نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) از روز چهارشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

شیوه پذیرش دانشجوی دکتری در سال 1403 چگونه است؟

ب) مدارک لازم برای ثبت نام آزمون‌ دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۲

۱- اصل و یک نسخه تصویر مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی که در آن معدل دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای قید شده است.

۱-۱- پذیرفته‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) یا دکتری حرفه‌ای نیستند، لازم است اصل گواهی تایید شده توسط دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک مذکور را با محتوی این فرم تکمیل و پس از تأیید موسسه محل تحصیل در زمان ثبت نام به موسسه محل قبولی ارائه کنند.

۱-۲- پذیرفته شدگانی که در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای بوده اند، باید تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند. دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای، لازم است معدل کل واحدهای گذرانده آنان براساس (۰) تا (۲۰) تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ (یا حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱) توسط موسسه آموزش عالی محل فارغ التحصیلی دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه‌ای در فرم مخصوص (مندرج در صفحه ۷۴ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون یا فرم مندرج در صفحه ۱۶۷ دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی) درج و پس از تأیید مسئول ذیربط به هنگام ثبت نام ارائه کنند.

راهنمای پذیرفته شدگان دکتری سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی

۱-۳- براساس مصوبه جلسه ۵۴۸ به تاریخ ۱۳۸۳/۰۷/۲۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم و خراسان، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که بر اساس مدرک صادر شده، دوره سطح ۳ را گذرانده‌اند یا تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوند باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط مدیریت حوزه‌های علمیه صادر شده است در اختیار داشته باشند لازم به ذکر است این دسته از پذیرفته شدگان، مشروط به گذراندن دروس پیش نیاز به تشخیص گروه آموزشی هستند.

۱-۴- دارندگان مدارک تحصیلی معادل باید حائز شرایط «آیین نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های ورودی مقاطع بالاتر» مصوبه جلسه ۸۴۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طی بخشنامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ به تاریخ ۹۲/۵/۲۸ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ابلاغ شده، باشند. آن عده از دارندگان مدارک معادل که قبل از تاریخ ابلاغ مصوبه جلسه شماره ۴۳۲ به تاریخ ۱۳۷۷/۹/۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی (مبنی بر ممنوعیت برگزاری دوره‌های معادل) در دورههای معادل پذیرفته شده‌اند، در شمول این مصوبه قرار می‌گیرند.

۱-۵- بر اساس مصوبه جلسه ۷۷۱ به تاریخ ۹۴/۰۸/۲۶ و نامه شماره ۹۹/۵۷۱۴ دش به تاریخ ۱۳۹۹/۴/۳۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، همه دارندگان مدرک معادل که طی سالهای ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱ به دوره‌های مذکور راه یافته‌اند، حسب مورد از تسهیلات مصوبه شماره ۲/۷۷۶۳۳ به تاریخ ۹۲/۵/۲۸ برای ادامه تحصیل در مقاطع رسمی بالاتر برخوردار میشوند.

۲- اصل و تصویر از تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی

۳-عکس تمام رخ ۳در۴ تهیه شده در سال جاری (به تعداد اعلام شده توسط دانشگاه محل قبولی)

۴- ارائه مدرکی که وضعیت نظام وظیفه آن‌ها را با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» مندرج در صفحه ۱۹ و ۲۰ دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph. D» نیمه متمرکز سال ۱۴۰۲ مشخص کند (برای برادران).

۵- داوطلبانی که با استفاده از سهمیه ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و یا رزمندگان پذیرفته شده‌اند، در زمان ثبت‌نام، ملزم به ارائه تأییدیه سهمیه قبولی نیستند و ملاک عمل برای ثبت نام، همان عنوان درج شده در فایل اطلاعات ارسالی به دانشگاه‌ها است. (معرفی سهمیه کنکور دکتری 1402)

ج) یادآوی های مهم

۱- ثبت نام منحصراً در تاریخهای اعلام شده توسط هر دانشگاه و با ارائه مدارک اعلام شده صورت می‌پذیرد و عدم اقدام پذیرفته شدگان در تاریخ یا تاریخهای تعیین شده برای ثبت نام به منزله انصراف از ادامه تحصیل تلقی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش 26 هزار دانشجوی دکتری در دانشگاه‌ها

۲- به پذیرفته شدگان توصیه میشود اطلاعیه مندرج در درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود را به دقت مطالعه کنند.

۳- در هر مرحله از ثبت نام و هنگام تحصیل، چنانچه مشخص شود داوطلب حقایق را کتمان نموده یا اطلاعات غلطی ارائه داده و واجد شرایط نیست، قبولی وی باطل شده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۴- به اطلاع همه داوطلبان کدرشته محلهای مربوط به دانشگاه علوم انتظامی امین میرساند با توجه به اعلام دانشگاه مذکور و طولانی شدن زمان مصاحبه داوطلبان، در هیچ یک از کدرشته محلهای دانشگاه یاد شده، اعلام نتیجه‌ای در این مرحله صورت نمی‌گیرد. به عبارت دیگر اسامی پذیرفته شدگان نهائی این دانشگاه پس از اعلام نمره مصاحبه داوطلبان و گزینش نهائی متعاقباً اعلام خواهد شد.

۵- برای داوطلبان واجد شرایط گزینش، حدود یک هفته بعد از اعلام نتیجه، کارنامه نهایی حاوی اطلاعات لازم، نمره آزمون نمره، مصاحبه، حدنصاب نمره اعلام شده از سوی دانشگاه، رتبه متقاضی و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کدرشته محل‌های معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قابل دسترسی خواهد بود.

۶- از آنجائیکه تغییر گرایش و انتقال پذیرفته شدگان دوره‌های دکتری تخصصی امکان‌پذیر نبوده و اصولاً بررسی این امور نیز به عهده این سازمان نیست، لذا درخواستهای داوطلبان در این خصوص قابل بررسی نخواهد بود.

۷- داوطلبانی که به شیوه استاد محور پذیرفته شده‌اند، توجه داشته باشند که قبولی آن‌ها در کدرشته محل مربوط به شیوه پذیرش استادمحور براساس اولویت انتخابی آن‌ها در فرم انتخاب رشته (اولویت بالاتر نسبت به سایر کدرشته محلها) اعلام شده است.

د) نحوه ارسال درخواست به سازمان سنجش آموزش کشور

داوطلبان آزمون‌ دکتری سراسری و آزاد ۱۴۰۲ در صورت لزوم میتوانند سؤال یا سؤالات خود را با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی https://request.sanjesh.org و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن ۴۲۱۶۳-۰۲۱ نیز در میان بگذارند.

بخش دوم: مربوط به پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی

پذیرفته شدگان رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی لازم است برای اطلاع از تاریخ و نوع مدارک (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) و نحوه ثبت نام در مراکز قبولی در روز سه شنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۷ به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

اطلاعیه های ثبت نام دانشگاه ها

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لوبیا سحرآمیز
میهمان
لوبیا سحرآمیز
6 شهریور ، 1402

سلام من با کنکور آزاد نجف آباد قبول شدم اما نتیجه استعداد های درخشان نیومده کسی میدونه آیا نتیجه استعداده های درخشان جدا هست؟؟

لعیا
میهمان
لعیا
6 شهریور ، 1402

من ارشدم دانشگاه تهران بودم رتبه ۴ دکترا رو‌ آوردم ولی قبول نهایی نشدم نمی‌دونم چه اتفاقی افتاده
به افرادی که قبول شدن تبریک میگم
بهر حال سلیقه ای نمره دادن اساتید بی تاثیر نیست .

koroosh
میهمان
koroosh
6 شهریور ، 1402
پاسخ به  لعیا

ناراحت نباشید همیشه همینطور بوده الان درک میکنم از ۱۰ نفر اول کنکور سراسری ۹تاشون چرا بورس خارج میشن امروز کاملا به این درک رسیدم و همون ۹ نفر کار درستی انجام دادن

عرفان جمشیدی هستم
میهمان
عرفان جمشیدی هستم
6 شهریور ، 1402

من با رتبه 7، عمران گرایش سازه دانشگاه علم و صنعت قبول شدم و فقط دو دانشگاه مصاحبه رفتم، شریف و علم و صنعت. مابقی رو نرفتم…
تبریک به قبولی ها و آرزوی موفقیت برای دیگر عزیزان…

لعیا
میهمان
لعیا
6 شهریور ، 1402

تبریک میگم بهتون

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x