کد خبر: 64523

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/27

اعطای جایزه «دکتر محمدرضا سعیدی» به دو دانشجوی شیمی دانشگاه شریف

منابع آزمون دکتری

جایزه «دکتر محمدرضا سعیدی»

اعطای جایزه «دکتر محمدرضا سعیدی» به دو دانشجوی شیمی دانشگاه شریف

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، همزمان با مراسم اختتامیه هفته پژوهش دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف، مراسم اهدای جایزه “دکتر محمدرضا سعیدی” با حضور خانواده ایشان برگزار شد.
این جایزه که هر ساله به منظور حمایت از دانشجویان برجسته دکترای شیمی در دانشگاه صنعتی شریف و سطح کشور، برگزار می‌شود، امسال در دومین دوره خود به دو دانشجوی دکتری شیمی برگزیده؛ نوید حبیبی دانشجوی مقطع دکتری از گروه پژوهشی دکتر علی پورجوادی و افسانه اروجی دانشجوی مقطع دکتری از گروه پژوهشی دکتر محمدرضا هرمزی نژاد، اعطا شد.

شرایط نامزد‌های دریافت جایزه ابوریحان

به پاس خدمات علمی و دانشگاهی دکتر محمدرضا سعیدی، استاد فقید دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت خانواده استاد و همکاری دانشگاه صنعتی شریف و انجمن شیمی ایران، جایزه “دکتر محمدرضا سعیدی “ به منظور حمایت و پشتیبانی از دانشجویان برجسته دکترای شیمی، برگزار می‌شود.
بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف؛ این جایزه که معادل ۳۰ میلیون تومان است، هر ساله به دو دانشجوی دکتری شیمی برگزیده (یک نفر از میان دانشجویان دکتری شیمی آلی کل کشور و یک نفر از میان دانشجویان دکتری کلیه گرایش‌های شیمی دانشگاه صنعتی شریف) که آزمون جامع خود را با موفقیت گذرانده باشند، اعطا می‌شود.

شرایط تحصیل در دوره دکتری دانشگاه شریف چیست؟

دانشگاه صنعتی شریف - Sharif University of Technology

تاریخچه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف

دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف از سال 1346 فعالیت خود را با پذیرش دانشجو در رشته شیمی آغاز نمود. پس از آن به مهندسی علوم شیمی و بعد از انقلاب فرهنگی به رشته شیمی کاربردی تغییر نام پیدا کرد. در طول یازده سال قبل از انقلاب این دانشکده تنها دانشکده شیمی در سطح کشور بوده که بر اساس نیاز کشور به تربیت دانشجو در رشته مهندسی علوم شیمی می‌پرداخت. دانشکده شیمی از سال 1351 اقدام به پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد نمود و در حال حاضر در چهار گرایش، آلی، تجزیه، معدنی و شیمی فیزیک فعالیت دارد. دوره دکتری شیمی نیز از سال 1370 با پذیرش 2 دانشجو در گرایش شیمی آلی آغاز به کار نمود و هم اکنون در گرایش‌های آلی، تجزیه، معدنی و شیمی فیزیک مشغول فعالیت است. دانشکده شیمی دارای 18 آزمایشگاه پژوهشی در چهار گرایش شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی و شیمی فیزیک می باشد. هم چنین 8 آزمایشگاه آموزشی مختلف اعم از آزمایشگاه شیمی عمومی، شیمی آلی، شیمی آلی کیفی، شیمی تجزیه، شیمی تجزیه دستگاهی، شیمی فیزیک، شیمی معدنی و اصول تصفیه و فاضلاب در حال فعالیت هستند. دانشکده شیمی علاوه بر فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی با مراکز علمی، صنعتی و خدماتی متفاوتی در ارتباط می‌باشد. این دانشکده از بدو شروع کار، یکی از مجهزترین مراکز علمی کشور در رابطه با تجهیزات دستگاهی و آزمایشگاهی بوده است. اولین طیف سنج جرمی در ایران در این دانشکده راه اندازی شده است و هم اکنون علاوه بر سیستم های قدیمی که هنوز بعضی از آنها از کارآیی خوبی برخوردارند سیستم های مدرنی را نیز تهیه یا در دست تهیه دارد.

مطلب پیشنهادی :  تمدید انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۳

جایزه «دکتر محمدرضا سعیدی»

دکتر محمدرضا سعیدی

دکتر محمدرضا سعیدی در سال 1323 در تهران متولد شد. وی دیپلم ریاضی را در سال 1342 از دارالفنون و سپس مدرک کارشناسی خود را در رشته شیمی در سال 1345 از دانشگاه تهران گرفت. او همچنین کارشناسی ارشد در رشته شیمی از دانشگاه تهران و دانشگاه ماساچوست آمریکا را دریافت کرد. در سال 1353 در رشته شیمی الی از دانشگاه ماساچوست موفق به کسب درجه دکترا شد. دکتر محمدرضا سعیدی عضو هیأت علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف در فروردین ماه سال 91 با تعداد 70 مقاله در گرایش شیمی با کسب رتبه 5512 در جمع برترین دانشمندان جهان قرار گرفت.

محمدرضا سعیدی عضو هیئت علمی و استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف و همچنین در سال 1357 ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان را بر عهده داشته‌است. زمینه تحقیقات مرحوم دکتر سعیدی انتشار بیش از ده کتاب تالیفی و ترجمه ای و چاپ بیش از 120 مقاله به زبان انگلیسی بود.

وی در سن 76 سالگی در تاریخ 28 تیر 1399 درگذشت.

بخشی از افتخارات دکتر محمدرضا سعیدی

🏅 استاد برگزیده نمونه کشوری در سال 1376
🏅 دریافت جایزه خوارزمی در سال 1378
🏅 برگزیده جشنواره پژوهشی معاونت پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال 1385
🏅 انتخاب ترجمه کتاب شناسایی ترکیبات آلی به روش طیف‌سنجی به عنوان کتاب فصل توسط وزارت ارشاد اسلامی در سال 1388
🏅 قرار گرفتن در میان یک درصد برتر دانشمندان پراستناد دنیا در رشته شیمی در سال 1391
🏅 انتخاب به عنوان استاد سرآمد آموزشی کشور در سال 1398
🏅 عضویت وابسته در گروه علوم پایه فرهنگستان علوم ایران

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x