کد خبر: 74246

تاریخ بروزرسانی : 1402/07/30

شرایط نامزد‌های دریافت جایزه ابوریحان

منابع آزمون دکتری

فرهنگستان علوم

شرایط نامزد‌های دریافت جایزه ابوریحان

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، جایزه ابوریحان فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران به صورت سالانه به پژوهشگران جوان و برجسته علوم پایه کشور که در حوزه تخصصی خود شاخص بوده و از حسن شهرت علمی و اخلاقی برخوردار باشند، اعطا می‌شود.

شرایط نامزد‌های دریافت جایزه ابوریحان

شرایط نامزدهای دریافت این جایزه، شامل دارا بودن مدرک دکتری در یکی از رشته‌های علوم پایه، حداکثر سن ۴۰ سال تا پایان اسفند ماه هر سال و دارا بودن ملیت ایرانی است.
نحوه نامزد شدن برای دریافت این جایزه به این ترتیب است که یا خود پژوهشگر اعلام نامزدی می‌کند و یا اینکه فرد از سوی یکی از استادان باسابقه کشور نامزد دریافت جایزه می‌شود.
متقاضیان تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۲ فرصت دارند شرح حال کامل علمی خود و فرم تکمیل‌شده مشخصات علمی و سوابق آموزشی و پژوهشی خود را به گروه علوم پایه فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران یا به نشانی basic@ias.ac.ir ارسال نمایند.
سوابق تحصیلی پژوهشگر جوان، از دیپلم تا دکتری ارزیابی می‌شود و پژوهشگر جوان می‌بایست دارای دستاوردها و افتخارات علمی – آموزشی و خدماتی ارزنده شامل حداقل یکی از موارد تألیف کتاب که توسط ناشرین معتبر ملی و بین‌المللی چاپ شده باشد. تألیف مقالات تحقیقاتی که با تأیید شاخه مربوط در فرهنگستان علوم از مزیت خاصی برخوردار باشد. نظریه‌پردازی در قالب تألیف مقالات علمی چاپ شده که به آن ارجاع شده باشد. راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی در زمینه کاری خود و انتشار مقالات از نتایج آن. راه‌اندازی آزمایشگاه‌های آموزشی و تألیف دستور کار آزمایشگاه. فعالیت شاخص آموزشی – پژوهشی. ترویج علم به زبان ساده برای مردم از طرق مختلف از جمله نگارش کتاب، مقاله و سخنرانی در رسانه‌های جمعی باشند.

دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد سنندج در مسابقات جهانی اختراعات طلایی شد

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

خدمات علمی نظیر مشارکت در راه‌اندازی مراکز و مؤسسات علمی – پژوهشی، عضویت در کمیته علمی کنفرانس‌ها، عضویت مؤثر در انجمن‌های علمی به ویژه عضویت در هیأت مدیره و عضویت در هیأت تحریه نشریات علمی؛ افتخارات علمی نظیر کسب نشان‌ها و جوایز و اعتبارهای پژوهشی؛ اختراع و اکتشاف ثبت شده در مراجع بین‌المللی یا تجاری شده و نگارش استانداردهایی که به تأیید مراجع ذیصلاح رسیده باشند، از دیگر مؤلفه‌های موثر در انتخاب برنده جایزه هستند.

فراخوان نهمین دوره‌ی جایزه‌ دکتر رضا داوری اردکانی اعلام شد

مدارک لازم برای درخواست

🌏 تکمیل فرم مشخصات علمی و سوابق آموزشی و پژوهشی متقاضی (فرم پیوست). این فرم در وبگاه فرهنگستان علوم http://www.ias.ac.ir    و همچنین در سایت انجمن­های ریاضی  http://fa.ims.ir، آمار http://irstat.ir
🌏 فیزیک http://www.psi.ir ، شیمیhttp://www.ics.ir  زمین شناسی http://geosociety.ir و              زیست شناسی    https://ibs.org.irموجود است.
🌏 شرح حال کامل علمی  (CV)  متقاضی ( انگلیسی یا فارسی).

لیست موضوعات مقاله، پایان نامه و رساله دکتری

موضوعات پایان نامه علوم انسانی

موضوعات پایان‌نامه فنی و مهندسی

موضوعات پایان‌نامه علوم پایه

موضوعات پایان‌نامه مهندسی کشاورزی

موضوعات پایان‌نامه هنر

موضوعات پایان نامه زبان

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x