کد خبر: 52201

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری ۹۸

منابع آزمون دکتری

اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری ۹۸

اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری ۹۸

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ (کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری) در سایت سنجش آموزش کشور منتشر شد. داوطلبان عزیز با مشاهده کارنامه میتوانند دانشگاه هایی که دعوت به مصاحبه شده اند را ملاحظه نمایند.

 

مشاهده نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری ۹۸ (لینک سازمان سنجش)

 

اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری ۹۸

نحوه مشاهده نتایج کارنامه داوطلبان آزمون دکتری ۹۸

داوطلبان میتوانند ، دانشگاه هایی که دعوت به مصاحبه شده اند را مشاهده کنند ، این امر از دو روش زیر امکان پذیر است :

روش اول : جستجو بر اساس مشخصات فردي(شماره داوطلبي ، نام خانوادگي ، نام ، شماره شناسنامه و سال تولد)

روش دوم : جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه

سپس داوطلبان باید به سایت دانشگاه های دعوت شده مراجعه کرده و زمان مصاحبه دکتری ۹۸ را دریافت نمایند.

 

نکات نتایج انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری ۹۸

1) منحصراً داوطلبانی می‌توانند نسبت به مراجعه به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برای انجام مصاحبه اقدام نمایند که کدرشته محل مربوطه را در فرم انتخاب رشته خود درج نموده و حد نصاب نمره علمی لازم را مطابق کارنامه کسب کرده باشند.

2) باتوجه به اینکه برنامه زمانی انجام مراحل مختلف ارزیابی تخصصی از داوطلبان توسط برخی از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در ماه مبارک رمضان پیش بینی شده و امکان تغییر آن وجود دارد، لذا مجدداً به کلیه داوطلبان معرفی‌شده، توصیه اکید می‌گردد حتماً قبل از مراجعه برای انجام مصاحبه و ارائه مدارک مورد نیاز، به سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزشی ذیربط مراجعه نمایند.
3) آن‌دسته از داوطلبانی که در مرحله مصاحبه دکتری 98 شرکت و در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی دوره روزانه آزمون ورودی دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال 1398 قرار گیرند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری سال 1399 نخواهند بود.
4) داوطلبانی که براساس کارنامه منتشر شده در سایت سازمان سنجش در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم می‌باشند، لازم است قبل از مراجعه به محل مصاحبه به اطلاعیه دانشگاه ذیربط و همچنین وب سایت دانشگاه مربوط مراجعه و براساس آن برای انجام مراحل مختلف مصاحبه در دانشگاه ذیربط شرکت نمایند.
5) کلیه داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم به منظور شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هستند، می‌بایست به منظور تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی(فرم صلاحیت عمومی مصاحبه دکتری چیست؟) با مراجعه به لینک مربوط در قسمت مشاهده کارنامه مندرج در سایت این سازمان، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل و کد پیگیری دریافت دارند. بدیهی است داوطلبانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام ننمایند از گزینش نهایی حذف خواهند شد.
6) کلیه داوطلبانی که مبادرت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سایت دانشگاه مذکور نموده‌اند به منظور اطلاع از نحوه و چگونگی انجام مراحل ارزیابی تخصصی از داوطلبان و سایر مراحل گزینش به سایت آن دانشگاه مراجعه نمایند.

مطلب پیشنهادی :  آمار جدید انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری

آیین نامه نحوه ارزیابی مصاحبه شوندگان دکتری

در پذیرش دکتری نیمه متمرکز، 50 درصد از قبولی به آزمون کتبی و 50 درصد الباقی به نتیجه‌ی مصاحبه تخصصی بستگی خواهد داشت.  هرچند سوالاتی که در این مصاحبه ها پرسیده می‌شوند معمولا سخت نیستند، اما پاسخ به آنها نیاز به آمادگی و هوشیاری قابل توجهی دارد.
به عنوان اولین سوال معمولا از داوطلب خواسته می‌شود تا خودش را معرفی کند. در این مرحله داوطلب می‌بایست پس از معرفی اجمالی خود، به سوابق تحصیلی و مراکزی که در آنها به تحصیل و مهارت آموزی پرداخته است اشاره داشته باشد(میتوانید جداول امتیاز دهی مصاحبه دکتری را مشاهده کنید).

آمار نهایی انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری ۹۸

پس از برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ در جمعه سوم اسفند ۹۷ تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر شدند و ۳۳ هزار و ۳۲۸ نفر غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۳.۵ درصد از داوطلبان در جلسه آزمون حاضر و ۱۶.۹۵ درصد داوطلبان غایب بودند. از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۹۲ هزار و ۳۲۳ نفر معادل ۵۶.۵۳ درصد داوطلبان مرد و تعداد ۷۰ هزار و ۹۹۸ نفر معادل ۴۳.۴۷ درصد داوطلبان زن بودند.

نتیجه اولیه کارنامه داوطلبان دکتری در هفته آخر فروردین ماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد و از میان مجازین به انتخاب رشته، تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر در نیمه اول اردیبهشت نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کردند. از میان انتخاب رشته کنندگان ۶۲ هزار و ۱۱ نفر معادل ۵۶.۹۴ درصد افراد مرد و ۴۶ هزار و ۸۸۸ نفر معادل ۴۳.۰۶ درصد افراد زن هستند.

به طور کلی با احتساب ظرفیت دانشگاه آزاد، حدود ۲۳ هزار نفر در آزمون دکتری سال ۹۸ پذیرفته خواهند شد و نتایج نهایی این آزمون هفته آخر شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد.

اینفوگرافیک آمار نهایی انتخاب رشته دکتری سراسری 98

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x