کد خبر: 27874

تاریخ بروزرسانی : 1399/04/27

اعلام نمره قابل قبول مدرک زبان انگلیسی برای دکتری دانشگاه آزاد اسلامی(آپدیت1397)

منابع آزمون دکتری

اعلام نمره قابل قبول مدرک زبان انگلیسی برای دکتری دانشگاه آزاد اسلامی

اعلام نمره قابل قبول مدرک زبان انگلیسی برای دکتری دانشگاه آزاد اسلامی:

براساس این دستورالعمل نمره ارزیابی جامع کلیه دانشجویان دوره دکتری تخصصی که برابر بخشنامه در ارزیابی شرکت و نمره قبولی کسب کرده اند، دارای اعتبار بوده و در کارنامه ثبت می شود. این دسته از دانشجویان می توانند نسبت به اخذ و ثبت رساله اقدام کنند.

دانشجویانی که نمره قبولی آزمون جامع آنان در کارنامه ثبت شده و 80 درصد نمره قبولی زبان را کسب کرده اند، می توانند تا قبل از دفاع از رساله نمره قبولی زبان را برابر ضوابط دانشگاه ارائه کنند.

دانشجویانی که نمره قبولی آزمون جامع آنان در کارنامه ثبت شده و 80 درصد نمره قبولی زبان را کسب یا ارائه نکرده اند، باید همزمان با اخذ و ثبت رساله در دوره های زبان مورد تأیید دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند. ثبت نام و اخذ رساله در نیمسال بعد مشروط به کسب نمره قبولی (یا قبول مشروط) زبان است، در غیر این صورت نیمسال مربوطه مرخصی با احتساب در سنوات و با اخذ 25 درصد شهریه ثابت است.

در این دستورالعمل تأکید شده است: آن دسته از دانشجویان ورودی 97 و ماقبل که آزمون جامع را اخذ کرده و یا خواهند کرد، ولی نمره زبان مورد تأیید دانشگاه را ارائه نکرده اند، می توانند در آزمون جامع شرکت کنند، در صورت قبولی در آزمون جامع باید همزمان با اخذ و ثبت رساله در دوره های زبان مورد تأیید دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند.

براساس بندهایی از این دستورالعمل دانشجویان ورودی 98 به بعد باید در نیمسال اول سال شروع به تحصیل (سال ورود) نسبت به ارائه گواهی زبان مورد تأیید دانشگاه و یا کسب نمره لازم براساس جدول زیر اقدام کنند، در غیر این صورت باید در آزمون تعیین سطح زبان شرکت و متناسب با سطح در دوره های زبان دانشگاه ثبت نام و شرکت کنند. شرکت این دسته از دانشجویان در آزمون جامع منوط به ارائه مدرک زبان مورد تأیید دانشگاه است.

حداقل نمره قابل قبول آزمون زبان انگلیسی برای دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به شرح جدول ذیل است:

 

آزمون MSRT

این آزمون همان آزمون MCHE است که در 3 بخش شنیداری، درک مطلب، گرامر و ساختار برگزار میگردد . برای ثبت نام در این آزمون باید به سایت وزارت علوم مراجعه نمایید . این آزمون هر ماه برگزار شده و نتایج آن ظرف 3 تا 4 روز بعد از آزمون اعلام میگردد.این آزمون نمره منفی ندارد .

برای دریافت اخبار آزمون MSRT کلیک کنید.

 

آزمون تولیمو

این آزمون توسط سازمان سنجش برگزار می شود و شامل دو بخش سوالات تشریحی و تستی است. این آزمون نیز تقریبا هر ماه برگزار می شود و نتایج آن 30 تا 40 روز بعد از آزمون اعلام میگردد.

برای دریافت اخبار آزمون تولیمو کلیک کنید.

 

آزمون تافل

این آزمون یکی از معتبرترین آزمون های زبان می باشد که به صورت تافل کتبی ، تافل کامپیوتری و تافل اینترنتی برگزار می گردد. این آزمون شامل سه بخش شنیداری، ساختار و نگارش و درک مطلب می باشد. مدرک اآزمون زبان تافل حداکثر تا 2 سال اعتبار دارد .

برای دریافت اخبار آزمون تافل کلیک کنید.

 

آزمون ایلتس

این آزمون به دو صورت برگزار می شود : آکادمیک و جنرال ترینیگ . در آزمون اکادمیک توانایی انگلیسی داوطلبی که قصد ادامه تحصیل در دوره کارشناسی به بالا  را در یک دانشگاه انگلیسی زبان دارند سنجیده میشود . اما در آزمون نوع دوم معلومات داوطلبان را در سطحی وسیع تر و در بستری علمی – اجتماعی می‌سنجد.

برای دریافت اخبار آزمون ایلتس کلیک کنید.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدیار
میهمان
مهدیار
22 شهریور ، 1397

باسلام.آقا مصطفی عزیز.جناب دکتر تشکر از محبت شما.پیگیری کردم و متوجه شدم که نمره تولیمو برای قبولی در زبان دکتری دانشگاه آزاد از ۵۴۰به ۵۰۰کاهش یافته است.و لذا جدول فوق تغییر کرده و مسول سایت باید جدول جدید را به اطلاع دانشجویان عزیز برساند.سپاسگزارم

مصطفی
میهمان
مصطفی
14 شهریور ، 1397

سلام بخشنامه زبان دکتری در مورخ۹۶/۱۲/۱۰در جلسه ۲۴۶دانشگاه آزاد تغییر و اصلاح شده است.لطفا بخشنامه جدید را بگذارید

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x