کد خبر: 61480

تاریخ بروزرسانی : 1400/12/24

امروز ؛ آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتري پيام نور

منابع آزمون دکتری

امروز ؛ آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتري پيام نور

امروز ؛ آغاز ثبت نام آزمون زبان دکتري پيام نور

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور از ثبت نام سی و هشتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی این دانشگاه از امروز خبر داد.

دکتر معصومه حسینی افزود : متقاضیان شرکت در سی و هشتمین دوره آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور می‌توانند از امروز 24 اسفندماه 1400 از طریق پرتال دانشگاه پیام نور مرکز سنجش و آزمون Exam.pnu.ac.ir جهت ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند.
وی افزود: کارت آزمون دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور از 20 تا 22 فروردین ماه 1401 توزیع خواهد شد.
دکتر حسینی گفت : هزینه ثبت نام باید به صورت الکترونیکی در هنگام ثبت نام و از طریق سامانه ذکر شده پرداخت شود و داوطلبان دقت داشته باشند که به هیچ وجه مبلغ ثبت نام را به صورت دستی و از طریق شعب پرداخت نکنند.
رئیس مرکز سنجش و آزمون دانشگاه پیام نور تاکید کرد: متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا رفع مشکلات احتمالی می‌توانند با شماره تلفن 22458297-021 تماس حاصل کنند.

آزمون زبان دکتري پيام نور ETPNU چیست؟

به آزمون زبان انگلیسی دانشگاه پیام نور گفته می شود که مانند آزمون تافل کاغذی است و بصورت دوره ای برای دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور برگزار می شود. قابل توجه است که این دانشجویان باید مدرک ETPNU و یا دیگر آزمون های ملی زبان را تا قبل از برگزاری آزمون جامع گرفته باشند.

آزمون ETPNU  (جهت کسب اطلاع از جزئیات شرایط آزمون زبان دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور کلیک کنید )در سال حداقل در چهار نوبت در سال با تشخیص و برنامه ریزی مرکز سنجش و آزمون برگزار می گردد.در صورت قبولی یا عدم قبولی در یک دوره، می توان در دوره های بعدی ، چه برای قبولی و چه برای ارتقاء نمره نیز ثبت نام کرد.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

آزمون ETPNU معمولا در 6 استان آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، و کرمانشاه برگزار می شود. البته در اطلاعیه های برگزاری آزمون (چهار بار در سال) ممکن است شهرهای دیگری نیز اضافه یا شهرهای مذکور حذف شوند. بنابراین بطور دقیق شهرهای محل برگزاری آزمون و تاریخ برگزاری آنها در خود اطلاعیه ها درج می شوند.

ظرفیت حوزه های برگزاری آزمون ETPNU

پس از تکمیل ظرفیت ثبت نام حتی اگر مهلت ثبت نام هنوز پابرجا باشد مراحل نام نویسی به اتمام خواهد رسید. در نتیجه در همان ساعات اولیه ثبت نام اقدام به نام نویسی نمایید.

مدارک و وسایل مجاز همراه داوطلب در روز آزمون ETPNU

اصل کارت ملی – کارت ورود به آزمون – دو عدد مداد مشکی نرم – خودکار – پاک کن – مداد تراش. آوردن هر گونه لوازم صوتی، تلفن همراه، کیف، جزوه، و کتاب ممنوع می باشد.

اعتبار کارنامه ی آزمون ETPNU (جهت کسب اطلاع از ثبت نام آزمون زبان دکتری تخصصی (ETPNU) به بخش اخبار دکتری phdphd مراجعه نمایید)بین المللی نیست و صرفا برای دانشگاه پیام نور معتبر است.

مفاد آزمون ETPNU :

مهارت های شنیداری، گرامری، و درک مطلب در قالب ۱۰۰ سئوال مورد سنجش قرار می گیرند.

آزمون ETPNU نمره منفی ندارد اما اگر به سوالی بیش از یک پاسخ بدهید، نمره منفی محاسبه خواهد شد.

دسته بندی سئوالات :

۳۰ سوال شنیداری

۳۰ سوال گرامر (قواعد)

۴۰ سوال خوانداری (درک مطلب)

نوع سئوالات :

تست ها عینا همانند سوالات MSRT هستند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x