کد خبر: 61658

تاریخ بروزرسانی : 1401/12/02

انتشار کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1401

منابع آزمون دکتری

انتشار کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1401

انتشار کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1401

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1401 هم اکنون منتشر شد. برای مشاهده نتایج از لینک زیر اقدام کنید:

کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1401

کلیه داوطلبان می توانند برای مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری و کارنامه اولیه آزمون دکتری به سامانه اینترنتی مراجعه کنند. مورد مهمی که باید عرض کنیم این است که اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سراسری در یک سایت انجام می شود. پس از اعلام نتایج اولیه دکتری و دریافت کارنامه آزمون دکتری و همچنین مشاهده نتایج آزمون دکتری نوبت به انتخاب رشته دکتری برای هر کدام از داوطلبان می رسد. در این زمان هر داوطلب با توجه به رتبه و تراز خود باید دست به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط به خود بزند.

در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری، مواردی همچون درصدهای داوطلب، تراز، رتبه و وضعیت او مشخص خواهد شد. تمامی این اطلاعات در کارنامه اولیه قابل مشاهده بوده و افراد می توانند این موضوع را نیز بفهمند که در دوره های روزانه و یا غیر روزانه مجاز به انتخاب رشته خواهند بود یا خیر. سپس می توانند برای انتخاب حداکثر 50 کد رشته اقدام کنند.

کلیه افراد و متقاضیان بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری و دریافت کارنامه آزمون دکتری می توانند برای مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری به سامانه در نظر گرفته شده مراجعه کنند.

سامانه در نظر گرفته شده برای اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری و دریافت کارنامه آزمون دکتری همان سایت سنجش است.

در واقع، با ادغام صورت گرفته در آزمون دکتری آزاد و سراسری دیگر شاهد مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری در یک سایت یعنی همان سایت سنجش هستیم.

آیا امکان اعتراض به نتیجه در زمان مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری وجود دارد؟

شاید این سؤال برای شما دوست عزیز داوطلب کنکور دکتری هم مطرح شده باشد که آیا امکان اعتراض به نتیجه آزمون دکتری در زمان اعلام نتایج اولیه دکتری برای من وجود دارد یا خیر؟ در جواب باید عرض کنیم که بله دوست عزیز. در صورتی که از نتیجه آزمون دکتری خود رضایت ندارید می توانید اعتراض بزنید. به طور مثال، شما از رتبه و نمره خود در کنکور دکتری راضی نیستید و یا تصور می کنید که سهمیه شما در رتبه کنکورتان اعمال نشده است.

اینجاست که دست به اعتراض می زنید. حال چگونه می توان این اعتراض را بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری ثبت کرد و به اطلاع مسئولین امر رساند؟ در جواب باید عرض کنیم که امکان اعتراض به نتیجه اولیه آزمون بعد از مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای شما داوطلب عزیز وجود دارد. به این معنا که بعد از ورود به سایت مذکور به نشانی sanjesh.org باید وارد بخشی تحت عنوان پاسخگویی اینترنتی سایت شوید و درخواست اعتراض خود را ثبت کنید.

فقط دقت داشته باشید که برای این اعتراض خود باید دلیل موثقی را هم ارائه کنید.

مرحله بعد از اعلام نتایج اولیه دکتری 1401

پس از مجاز شدن در مرحله اولیه دکتری، نوبت به انتخاب رشته دکتری می رسد که داوطلبان باید با مطالعه دفترچه برای انتخاب رشته اقدام نمایند. توجه داشته باشید که برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیاز است، به صورت جداگانه در سایت azmoon.org اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

حدنصاب تراز دکتری 1401

تا قبل از سال 99 حد نصابی برای دانشگاه ها تعیین نشده بود اما از سال 1401 مجدد این موضوع در دستور کار قرار گرفت و حد نصاب نمره مصاحبه در نظر گرفته شد. بنابراین در سال 1401 نیز حدنصاب تراز قبولی دکتری اعمال خواهد شد. حد نصاب می تواند مانع از قبولی داوطلبانی که حتی دارای نمره خوبی در آزمون کتبی هستند، شود.

آیا امسال شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت دوره دکتری هستیم؟

دوره تکمیل ظرفیت در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فرصتی خاص و استثنایی برای تمامی داوطلبان به شمار می رود. زیرا هر فرد در صورت عدم قبولی در مرحله اولیه می تواند شانس خود را در مرحله دوم یا همان تکمیل ظرفیت امتحان کند. چه بسیار داوطلبانی که در مقاطع مختلف از طریق ثبت نام و شرکت در طرح تکمیل ظرفیت به دانشگاه راه یافته اند و از قضا در بهترین رشته و دانشگاه هم پذیرفته شده اند. اما متأسفانه از چند سال گذشته تاکنون دیگر شاهد برگزاری تکمیل ظرفیت برای دوره های گوناگون همچون دوره دکتری نبودیم. در اینجا این سؤال مطرح می شود که آیا در سال جاری هم خبری از برگزاری دوره تکمیل ظرفیت نیست؟ آیا هیچ داوطلبی نمی تواند در این دوره از جذب دانشجو شرکت کند؟

در صورت گم کردن شماره پرونده و شماره داوطلبی چطور باید نتایج را ببینیم؟

اگر شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را گم کرده بودید لازم است به sanjesh.org مراجعه کرده و از سمت چپ روی قسمت سیستم پاسخگویی شوید. در این قسمت با افزودن یک درخواست جدید و سپس فشردن گزینه دکتری می توانید روی گزینه «دریافت شماره پرونده و کد رهگیری ثبت نام»  کلیک کنید.

بعد از مشاهده کارنامه آزمون دکتری باید چه کاری انجام دهیم؟

بعد از مشاهده کارنامه آزمون دکتری نوبت به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مورد آزمون خود می رسد. در این زمان باید گام به گام و با رعایت اصولی خاص پیش بروید. در واقع، فرآیند انتخاب رشته بعد از دریافت کارنامه آزمون دکتری چیزی است که بسیار سخت به نظر می رسد و باید در انجام آن نهایت دقت را به خرج داد. پس همواره سعی کنید قبل از انجام انتخاب رشته در ابتدا دفترچه انتخاب رشته را کامل مطالعه کنید و به تمام جزئیات و نکات مندرج در آن توجه لازم را مبذول دارید. از لیست رشته های ارائه شده به خوبی آگاه شوید و از طرف دیگر دانشگاه های پذیرنده دوره دکتری را شناسایی کنید.

دقت داشته باشید که شناخت دانشگاه ها و رشته های تحصیلی دکتری بعد از مشاهده کارنامه اولیه آزمون دکتری و قبل از هر گونه اقدامی برای پر کردن برگه انتخاب رشته موجود در سامانه های معرفی شده برای انتخاب رشته اهمیت زیادی دارد.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x