کد خبر: 61453

تاریخ بروزرسانی : 1400/12/16

اهدافت را بشناس

منابع آزمون دکتری

اهدافت را بشناس

برای موفقیت در آزمون دکتری اهدافت را بشناس

شناخت و انتخاب هدف, یکی از اساسی ترین موضوعات زندگی انسان است اگر انسان هیچ شناختی از هدف خود در زندگی نداشته باشد, آن را پوچ و بی معنا خواهد یافت.

شناخت و انتخاب هدف، یکی از اساسی‌ترین موضوعات زندگی انسان است. اگر انسان هیچ شناختی از هدف خود در زندگی نداشته باشد، آن را پوچ و بی‌معنا خواهد یافت. همه فعالیت‌های آگاهانه و ناآگاهانه انسان زمانی مفهوم خواهد داشت که هدف نهایی‌اش در زندگی روشن باشد. با اندکی دقت می‌توان فهمید هدفی که ما برای زندگی خود در نظر می‌گیریم همه زندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ به تعبیری دیگر، به زندگی ما جهت و معنا می‌بخشد. اگر انسان‌ها در زندگی خود روش‌های متفاوتی دارند به این دلیل است که هدف‌های مختلفی را دنبال می‌کنند. هر قدر این هدف‌ها با ارزش تر و والاتر باشد، به همان اندازه زندگی انسان از ارزش و کیفیت عالی تری بهره مند خواهد شد.

اگر به طور سطحی به محور بحث بنگریم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می‌کند این است که یکسری از اهداف، کوتاه مدت هستند و یکسری میان‌مدت و اهدافی دیگر بلندمدت هستند، اما در یک نگاه عمقی و گسترده تر، با استفاده از تعالیم اسلام درمی یابیم که: در دین مبین اسلام چه نوع اهدافی وجود دارد: هدف‌های مقدماتی، هدف‌هایی هستند که در ابعاد فردی و اجتماعی، زمینه‌ساز دستیابی انسان به هدف نهایی و برترند. اهداف مقدماتی را می‌توان به اهداف مقدماتی عالی، اهداف مقدماتی متوسط و اهداف مقدماتی دانی تقسیم کرد. ملاک شناخت این مراتب و امتیاز آن‌ها از یکدیگر، وجود انسان است، زیرا انسان ترکیبی از جسم و روح است.

بنابراین آنچه فقط با بعد روحی و معنوی انسان ارتباط داشته و در جهت پرورش و اصلاح روح و حفظ حیات معنوی باشد، از اهداف عالی در زندگی انسان محسوب می‌شود. آنچه صرفاً در ارتباط با جنبه مادی و در جهت مصالح جسم و تقویت حیات مادی انسان باشد، از اهداف دانی در زندگی انسان به شمار می‌رود و اهدافی که به هردو بعد جسم و روح مربوط شود، از اهداف متوسط است. دین در شناخت هدف واقعی ما نقش بسزایی دارد. جامعه‌ای که به خدا و معاد عقیده‌مند است، زندگی را وسیله‌ای برای دستیابی به هدف واقعی می‌داند.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

کسی که در زندگی خود هدفی نداشته باشد، زندگی‌اش پوچ و بی‌معناست. افراد بی‌هدف معتقدند جهان و انسان براساس طرح و نقشه قبلی به وجود نیامده تا هدف و مقصدی از پیش تعیین شده داشته باشد و برای رسیدن به آن هدف خلق شده باشد. همه چیز در جهان به صورت کور و تصادفی و بدون هدف به وجود آمده است. معتقدان به این نظر، زندگی را فاقد معنا می‌دانند و به همین دلیل هیچ هدفی نیز ندارند. اما در دیدگاه معتقدان به خدا، نه تنها انسان بلکه آفرینش همه چیز برای رسیدن به هدف مشخصی است و لذا هرچیز در ارتباط با نظام هستی، معنادار و هدفمند است. کاری که انسان باید انجام دهد این است که با کمک گرفتن از فرستادگان ویژه خدا، آن هدف را کشف کند و برای رسیدن به آن بکوشد. این هدف نهایی، همانا رسیدن به سعادت جاودانی در جوار رحمت الهی است.

اهدافت را بشناس:  لطفا از نوع متعالی و معنوی

سازمان دهی مطالعاتی داشته باش : باید بر اساس اهمیت هر درس زمان خود را تنظیم کنید.

تعیین ضرب العجل : این نکته خیلی مهم هست ، بالای 90 درصد داوطلبین  از تابستان خودشون بعدها احساس رضایت نمی کنند . حرفی که میگید و برنامه ای که میریزید به هر نحوی باید انجام شود و کندخوانی ، وسواس دوباره خوانی و البته نت برداری از همان اول کار ممنوع

زیاد بخون : از پر کاری جز اعتماد به نفس و صد البته نتیجه گرفتن ، چیز بدی عایدت نمیشود . این جمله هم یادت باشد که کنکور دو ماراتون نیست … دو 100 متر هست

انعطاف و اصلاح پذیر باش : اگر دیدی واقعا نمیدونی و نمی تونی برو پیش متخصص راهنما ، خود درمانی را بذار کنار تا از همین اول راه در خط و جهت درستش بیفتی و کارت به نوش دارو پس از …. نکشد .

 

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیمی
میهمان
ابراهیمی
2 دی ، 1402

خیلی عالی بود

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x