کد خبر: 66081

تاریخ بروزرسانی : 1402/05/23

برگزاری آزمون سراسری، دکتری و ارشد در یک روز

منابع آزمون دکتری

برگزاری آزمون سراسری، دکتری و ارشد در یک روز

برگزاری آزمون سراسری، دکتری و ارشد در یک روز

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه تمام امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای برگزاری آزمون‌های الکترونیکی آماده است و تنها نیازمند سالن‌های مجهز هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم آزمون‌هایی که سازمان سنجش متولی برگزاری آنها است، در سال ۱۴۰۳ الکترونیکی برگزار شوند. زمان کنکور دکترا 1403 عصر جمعه چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ خواهد بود.

سال کنکورتاریخ برگزاریتاریخ اعلام نتایج اولیهتاریخ اعلام نتایج مصاحبه ها (نتایج نهایی)

1399

9 مرداد 13991 شهریور 13991 آبان 1399

1400

15 اسفند 139929 فروردین 140124 مرداد 1400

1401

6 اسفند 140023 فروردین 140127 مرداد 1401

1402

11 اسفند 140127 فروردین 14025 شهریور 1402

1403

4 اسفند 1402
(اطلاعات بیشتر)
دهه اول اردیبهشت 1403
(اطلاعات بیشتر)
نیمه اول شهریور 1403

حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری کنکور به صورت الکترونیکی گفت: برای هوشمندسازی نیاز به سالن هایی داریم که داوطلب ها در آنجا مستقر شوند و سوالات آزمون ها را به صورت الکترونیکی یعنی برخط (آنلاین) یا غیربرخط (آفلاین) در اختیار آنها قرار دهیم.
او افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما این سالن‌ها است که به اندازه کافی در کشور موجود نیستند. بزرگترین مرکزی که داریم پیام نور است که در نهایت ۳۵ هزار نفر را می تواند جوابگو باشد.
معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: البته اگر دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها هم کمک کنند و سالن هایی را تجهیز کنند ما تمام امکانات لازم چه نرم افزاری و چه سخت افزاری را برای برگزاری آزمون الکترونیکی داریم.
او ادامه داد: تاکنون در دو استان تهران و کهگیلویه و بویراحمد به صورت پایلوت تعدادی از آزمون ها را به صورت مجازی برگزار کردیم و امیدواریم که بتوانیم بعد از سال جدید یک کنکور آزمایشی الکترونیک در استان های دیگر برگزار کنیم.
مروتی افزود: برنامه سازمان این است که در سال ۱۴۰۲ یک آزمون ۲۰۰ هزار نفری را به صورت الکترونیکی برگزار کند.
او گفت: آزمون الکترونیکی به این صورت است که سوال را در سازمان سنجش از طریق سامانه طراحان سوال، طراحی و بعد برای هر داوطلب سوال مخصوص به خود را اختصاص می دهیم که همان لحظه جواب می دهد و همان لحظه هم می تواند نتیجه آزمون خود را دریافت کند و در نهایت کاغذ از مجموعه حذف می شود و امنیت آزمون ها هم بهتر می شود.(تعداد داوطلبان کنکور دکتری به تفکیک هر گروه آزمایشی)
معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور افزود: روش دیگری هم وجود دارد که آزمون با موبایل و تحت عنوان «موبایل بیس» برگزار می شود؛ این روش مقداری مشکل تر است و حفظ امنیت آن سخت تر خواهد بود. کارشناسان سازمان سنجش هم اکنون در حال بررسی این روش هستند و روی آن کار می کنند.
مروتی ادامه داد: به طور کلی همزمان روی «کامپیوتر بیس» و «اسکرین بیس» و «موبایل بیس» کار می کنیم و در نهایت کاغذ در برگزاری آزمون سراسری، دکتری و ارشد حذف خواهند شد.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

آزمون دکتری
معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در حال برنامه ریزی هستیم که اگر بشود در آینده آزمون کارشناسی ارشد و دکتری را در یک روز و کل آزمون سراسری کارشناسی را هم در یک روز برگزار کنیم که البته هنوز در حال مطالعه است و امیدواریم برای سال ۱۴۰۳ این تصمیم محقق شود.
مروتی درباره تعداد آزمون هایی که سنجش برگزار می کند نیز اظهار داشت: بیش از 100 آزمون را سازمان سنجش در طول یک سال برگزار می کند.
معاون امور آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور درباره امنیت آزمون ها هم گفت: تمام تمهیدات لازم از جمله تنوع سوالات و دفترچه ها و دستگاه های آشکارساز را فراهم کرده ایم و امیدواریم که در آینده بتوانیم کاری کنیم که در حوزه‌ها اینترنت وصل نباشد و در عین حال برای مردم هم مشکلی پیش نیاید.

سرفصلهای آزمون دکتری

سرفصل های آزمون دکتری گروه علوم انسانی

سرفصلهای آزمون دکتری مجموعه فنی و مهندسی

سرفصلهای آزمون دکتری علوم پایه

سرفصلهای آزمون دکتری کشاورزی و منابع طبیعی

سرفصلهای آزمون دکتری زبان

سرفصلهای آزمون دکتری هنر

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x