کد خبر: 76752

تاریخ بروزرسانی : 1402/12/02

مهاجرت معکوس نخبگان این‌بار با بورس دکتری دانشگاه خواجه نصیر

منابع آزمون دکتری

مهاجرت معکوس نخبگان این‌بار با بورس دکتری دانشگاه خواجه نصیر

مهاجرت معکوس نخبگان این‌بار با بورس دکتری دانشگاه خواجه نصیر

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، دکتر امیررضا شاهانی رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر اظهار داشت: بر اساس این طرح، دانشجویان دکترا در داخل کشور که در دانشگاه های برتر مشغول به تحصیل هستند و مقاطع مختلف تحصیلی خود را نیز در دانشگاه های برتر گذرانده‌اند، همچنین دانشجویان دکترا که خارج از کشور هستند و پروپوزال خود را با موفقیت طی کرده‌اند و سال آخر دوره تحصیلی آنها است، می توانند از این امکان فراهم شده استفاده کنند.
وی با بیان اینکه این دانشجویان تا آخر بهمن ماه جاری فرصت ثبت نام دارند، افزود: برای این منظور متقاضیان می توانند با مراجعه به «سامانه بورس وزارت علوم» درخواست خود را ثبت کنند.

شاهانی ادامه داد: پس از اتمام زمان ثبت نام، در هیات اجرایی جذب کارگروه هایی تشکیل می شود و درخواست ها را بررسی می کنیم و آن دانشجویانی که از لحاظ علمی قوی باشند و به لحاظ صلاحیت های عمومی و تعهد به اسلام و نظام هم مورد تایید باشند، به سازمان امور دانشجویان معرفی می کنیم و بورس وزارت علوم می شوند تا سال دیگر هم که فارغ التحصیل شدند، محل خدمت آنها مشخص شود و دغدغه اشتغال نداشته باشند.
وی گفت: برای دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز این آورده را دارد که می توانیم یکسری اساتید علمی واجد شرایط صلاحیت های عمومی را داشته باشیم که با توجه به برنامه های راهبردی دانشگاه مبنی بر افزایش تعداد اعضای هیات علمی و رشته ها در برنامه پنج ساله، برای ما هم اولویت دارد.

ویدئو راهنمای فرصت تحقیقاتی خارج از کشور برای دانشجویان دکتری

رشته گرایش های فراخوان بورس سال آخر 1402

جذب ۲۵ نفر در سال ۱۴۰۲

رییس دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این دانشجویان در سال اول (۱۴۰۲) ۲۵ نفر است، توضیح داد: در رشته های مهندسی مکانیک، مهندسی برق و مهندسی عمران هر کدام سه ظرفیت، در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی مواد و مهندسی نقشه برداری هر کدام ۲ ظرفیت، در رشته های فیزیک، شیمی هر کدام سه ظرفیت و ریاضی نیز دو ظرفیت داریم.

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

تمدید مهلت ثبت‌نام فراخوان بورس دانشجویان دکتری

شاهانی ادامه داد: این افراد یک مقرری از وزارت علوم در سال آخر دریافت می کنند و محل خدمتشان به عنوان عضو هیات علمی نیز از همین الان مشخص می شود و می توانند عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر می شوند. بنابراین تصور می کنم که این بورسیه برای دانشجویان دکترا جذابیت داشته باشد.

فراخوان بورس تحصیلی کشاورزی کشور چین 2024

مهاجرت معکوس

رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دغدغه دانشجویانی که برای ادامه تحصیل کشور را ترک کرده اند یا در فکر ترک کشور هستند، در بیشتر موارد موضوع اشتغال است و به دلیل اینکه شاید وضعیت شغلی مناسبی ندارند یا پیدا نکرده اند، اقدام به مهاجرت کردند.
شاهانی ادامه داد: تلاش دانشگاه خواجه نصیر این است که شرایط را برای جذب این افراد مستعد فراهم کند.
وی اظهار داشت: حتی در دانشگاه خواجه نصیر نیز دانشجویان بسیار مستعد و حتی فارغ التحصیلانی داشتیم که در مقاطع دکترا به دلیل اینکه نتوانستند در کشور جذب شوند، کشور را ترک کردند. ما باید از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.
رییس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: این افراد به عنوان عضو هیات علمی و استاد در دانشگاه خواجه نصیرالدین مشغول به کار خواهند شوند.

 

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 3 رای ها
امتیاز بدهید
guest
6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رمضانی
میهمان
رمضانی
23 اسفند ، 1402

دانشگاه خواجه نصیر تنها دانشگاهی هست که دانشکده های اون از هم جدا هستند و دانشکده برق و کامپیوتر اون واقع در سیدخندان و کنار پل سیدخندان قرار داره، این دانشکده دارای 4 ساختمان اصلی هست که یکی از ساختمان ها محل برگزاری کلاس های دانشجوهای کامپیوتر و برق و برخی آزمایشگاه هست یکی دیگه از ساختمان ها محل اتاق اساتید این دانشکده هست و یکی دیگه ساختمان تازه ساخت بخش اداری دانشکده کامپیوتر و کتابفروشی و مرکز پژوهش هست و ساختمان دیگر برای سلف و آزمایشگاه های دیگر و کتابخانه هست و دانشکده عمران و نقشه برداری در خیابون میرداماد و دانشکده مکانیک و صنایع اون در میدان ونک و خیابان ملاصدرا قرار داره، دانشکده علوم هم نزدیک سیدخندان اما جدا از اون قرار داره. اگه بخوام درباره محیط هر کدوم از دانشکده ها بگم باید بگم که این جدا بودن دانشکده ها باعث یه تفاوت هایی نسبت به دانشگاه های دیگه شده اگه بخوام به طور کلی درباره تفاوتش نسبت به دانشگاه های دیگه بگم یکیش اینه که اولا یکسان بودن رشته همه بچه های یک دانشکده باعث شده که تقریبا همه بحثا و کارهایی که بچه ها درباره اون حرف میزنن درباره یک رشته باشه ولی یه بدی که داره اینه که تعامل بین رشته ها کمتر میشه، ولی واسه خودم که کار برق صرفا میکنم جو خوبی بود…

پروانه
میهمان
پروانه
23 بهمن ، 1402

ممنون از اطلاع رسانی های خوب تون

جاوید
میهمان
جاوید
23 بهمن ، 1402

درود خانم دکتر جان، عزیزم من که به لطف شما وتیم ماهرتون امسال دکتری پذیرفته شدم، الان هزینه کتاب و مقاله رو برای یکی از دوستانم می خوام بدونم واینکه ایشون رشته روانشناسی هستند اگه بخوان جزوات شما رو تهیه کنند هزینه اش چقدر خواهد بود و اینکه آیا امکان پرداخت مبلغ به شکل اقساط هم وجود داره یا خیر ممنون نیشم که مثل همیشه راهنماییم بفرمایید

یوسفی
میهمان
یوسفی
18 بهمن ، 1402

سلام تیم محترم و عزیز پایگاه دکتری
خیلی به من لطف دارید .از همکاری و محبت شما خیلی ممنونم. همیشه خدا نگه دارتان باشد. با تشکر

دانشجوی دکتری مدیریت
میهمان
دانشجوی دکتری مدیریت
18 بهمن ، 1402

سلام
ممنون از سایت پر بار و به روز تون
خداقوت

6
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x