کد خبر: 37071

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/06

تاثیر سهميه رزمندگان و ايثارگران در انتخاب رشته دکتری 98

منابع آزمون دکتری

 تاثیر سهميه رزمندگان و ايثارگران در انتخاب رشته دکتری 98

تاثیر سهميه رزمندگان و ايثارگران در انتخاب رشته دکتری 98

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری، بنا بر اعلام سازمان سنجش ، تاثیر سهميه رزمندگان و ايثارگران در انتخاب رشته دکتری 98 به شرح زیر اعلام میشود :

با توجه به تصويب «قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران 1396-1400» در تاریخ 14 اسفند 95 توسط مجلس شوراي اسلامي، ماده 90 اين قانون علاوه بر ماده 70 «قانون جامع خدمات رساني به ايثارگران» و اصلاحيه بعدي آن در ماده 47 «قانون الحاق برخي مواد به قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت (2)» در اين آزمون اجرا و گزينش داوطلبان براساس اين قوانين صورت ميگيرد.

براساس قوانين فوق:

1- بيست و پنج درصد (25%) ظرفيت هر كدرشته محل به «همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر» ، «آزادگان و همسر و فرزندان آنان» ، «جانبازان 25 % و بالاتر و همسر و فرزندان آنان» اختصاص دارد. (سهميه ايثارگران 25% ظرفيت)

2- پنج درصد (5%) ظرفيت هر كدرشته محل نيز به «جانبازان زير 25% و همسر و فرزندان آنان» ، «همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه» اختصاص دارد. (سهميه ايثارگران 5% ظرفيت)

طبق تبصره بند الف ماده 90 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، در صورتي كه سهميه 25 درصدي ايثارگران توسط داوطلبان مشمول سهميه فوق تكميل نشود، خالي مانده آن، ابتدا به مشمولين سهميه 5 درصدي ايثارگران كه شرايط و حدنصاب لازم را داشته باشند، تخصيص يافته و اگر باز هم اين ظرفيت خالي ماند، باقيمانده آن به داوطلبان سهميه آزاد اختصاص مييابد.

 

مشاوره انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد 98

 

تدکرات مهم :

1) براساس قانون مذكور حدنصاب نمره ايثارگران (اعم از ايثارگران مشمول ظرفيت 25 درصدي و يا 5 درصدي) 70 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد در هر كد رشته محل و حدنصاب نمره رزمندگان 80 % نمره آخرين فرد پذيرفته شده در گزينش آزاد در هر كدرشته محل ميباشد.
2) بر اساس مصوبه دهمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي مورخ 18 اسفند 97 ، ظرفيت سهميه ايثارگران 5 درصد و 25 درصد در هركد رشته محل در صورتي اختصاص مييابد كه امكان گرد كردن رياضي حاصل ضرب سهم در ظرفيت وجود داشته باشد و مقدار اعشاري حاصل بزرگتر از 0.5 باشد. به عبارت ديگر اگر مقدار اعشار كمتر يا مساوي نيم باشد به عدد صحيح كوچكتر گرد خواهد شد.
3) سهميه هاي فوق براساس قوانين و مقررات موجود بوده و در صورت هرگونه تغيير در اين سهميه ها توسط مراجع ذيصلاح، ضوابط و مقررات اعمالي اطلاع رساني خواهد شد.
4) حدنصاب نمره در تمامي مراحل آزمون لحاظ ميشود.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

5) بر اساس مصوبه چهارمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي مورخ 18 دی 95 ، آن دسته از داوطلباني كه با استفاده از سهميه رزمندگان و ايثارگران يك بار در دوره روزانه آزمون دكتري (Ph.D) پذيرفته شده باشند، حق استفاده مجدد از سهميه ايثارگران و رزمندگان در آزمونهاي سالهاي بعد در همان مقطع را نخواهند داشت.

6) بر اساس مصوبه چهارمين جلسه شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دوره هاي تحصيلات تكميلي مورخ 19 دی 95 ، آن دسته از داوطلبان سنوات قبل كه با استفاده از سهميه هاي شاهد و ايثارگر در رديف پذيرفته شدگان رشته هاي تحصيلي دوره هاي شبانه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي، دانشگاه پيام نور، مؤسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي و يا دوره هاي پرديس خودگردان و مشترك قرار گرفته اند، در صورت انصراف از رشته قبولي خود فقط يك بار ديگر، مجاز به استفاده مجدد از سهميه هاي مربوط در آزمونهاي سالهاي بعد در همان مقطع خواهند بود.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
34 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
میهمان
علی
25 مهر ، 1399

سلام
می بخشید برای کسانی که در کنکور دکتری سهمیه 5 درصدی دارند آیا توی کارنامه اونا رتبه در سهمیه هم وجود داره آخه بعضیا میگن این فقط واسه 25 درصد به بالاست و واسه 5 درصدی ها فقط واسه تراز موثره و توی کارنامه براشون چیزی بنام رتبه در سهمیه نیست

امیر
میهمان
امیر
31 شهریور ، 1399

سلام ببخشید من با سهمیه 5 درصد دانشگاه مالک اشتر روزانه قبول شدم،میخواستم ببینم اگر مصاحبرو نرم و در نتیجه نهایی هیچ دانشگاهی رو قبول نشده باشم، سهمیم از بین میره و یا چون که دانشگاه مالک روزانه قبول شدم و برای مصاحبه نرفتم سهمیم از بین میره؟

سحر
میهمان
سحر
3 شهریور ، 1399

سلام. ظرفیت کد رشته ما در دوره روزانه ۱۰ نفر هست که با توجه به توضیحات شما برای سهمیه ۵ درصدی حاصلضرب سهمیه در ظرفیت ۰.۵ میشه و ظرفیت با سهمیه ۵ درصدی وجود نداره.
اما در سهمیه ۲۵ درصدی ۲.۵ نفر ظرفیت داره ایا این ظرفیت به سمت بالا گرد میشه بشه ۳ نفر؟
من سهمیه ام ۵ درصدیه و رتبه ام در این سهمیه شده ۳
میگن اگه ظرفیت ۲۵ درصدی پرنشه به ظرفیت ۵ درصدی اضافه میشه. حالا به نظر شما ۲.۵ نفر به ۳ نفر گرد میشه یا نه؟

یاس تنها
میهمان
یاس تنها
26 مرداد ، 1399

باسلام خدمت همه ی شمادوستان،خواستم به اوندسته ازافرادی که همش سهمیه سهمیه میکنن،بگم که اون فرزندی که یه عمرحسرت ندیدن پدرومحبت ونوازشش روندیده ویاحتی بامشکلات جسمی وروحی روانی جانبازمواجه نبوده،حق ندارن بیان ازبی عدالتی حرف بزنن،شایداین تنهاکاری باشه که نظام ایران واسه امثال ماانجام داده باشه.چون حتی خونه وماشین وجهیزیه رایگان بهمون تعلق نمیگیره وبایدمثه بقیه مردم پول بدیم وحتی بایدبرای استخدام آزمون وگزینش ومصاحبه روردبشیم.تازه برای آزمونهاهم بایدحدنصاب آزمون روکسب کنیم.حالاچه دانشگاه وچه استخدام.

مبین
میهمان
مبین
12 آذر ، 1398

سلام می خواستم بدونم اگه کسی سهمیه 5 درصدی داشته باشه برای ثبت نام آزمون دکتری ازش استفاده کنه بهتره یا نه ؟چون تو ی رشته ای که مد نظر هستش یا 3 نفر جذب می کنن یا 4 نفر,وعملا به این تعداد سهمیه 5 درصد تعلق نمی گیره,آیا رتبه بدون سهمیه هم بررسی می شه؟

سحر
میهمان
سحر
21 مهر ، 1398

تکمیل ظرفیت وزارت بهداشت اعلام شده، شرایط خاصی هم گفته نشده

سحر
میهمان
سحر
20 مهر ، 1398

سلام سهمیه ایثارگران آیا در تکمیل ظرفیت هم اعمال میشه ؟ برای ظرفیت هایی با تعداد کم در مقطع دکتری

بینا
میهمان
بینا
7 شهریور ، 1398

سلام..میگم اگه سهمیه دارها با سهمیه قبول نشن با سهمیه آزاد هم بررسی میشن یا نه؟؟اخه ایجوری که شنیدیم ظرفیتا به5درصدا عملا نمیرسه..

امیرر
میهمان
امیرر
7 شهریور ، 1398

البته سهمیه5درصد دارم.نمره کل695و اخرین فرد مجاز558.مصاحبه هم خوب بود بد نبود.دو تا مقاله دارم.مدرک زبان ندارم.ازاد شیراز یاسوج بوشهر اصفهان بندر شانسی دارم؟

امیررر
میهمان
امیررر
7 شهریور ، 1398

سلام.من من نمره کلم695و اخرین فرد مجاز شده558..رشته حقوق..شانس قبولی دارم آزاد؟مصاحبمم خوب بود بد نبود..آزاد شیراز بوشهر یاسوج اصفهان

فریبا
میهمان
فریبا
6 شهریور ، 1398

سوال علمی پرسیده نشد یک شابک کتاب داشتم و۳مقاله همایشی نمایه شده در isccو5مقاله در مجله علوم رفتاری

فریبا
میهمان
فریبا
6 شهریور ، 1398

سلام.من در آزمون دکتری در رشته روانشناسی عمومی تراز۲۰۴۳ ورتبه با سهمیه ۲۵درصد ۱۸۶شدم.امیدی به قبولیم هست؟

ebrahim
میهمان
ebrahim
26 اردیبهشت ، 1398

سلام،من در آزمون دکتری در رشته مدیریت بازرگانی شرکت کردم، وبا سهمیه ۲۵/رتبم۱۸۰شده،،ودارای یه مقاله علمی پژوهشی، چاپ کتاب از پایانامه ،وخود پایانامه دارم،،آیا با این تفاسیر در دانشگاه آزاد پذیرش میشم؟

سوال بعدی اینه،،آیا سهمیه ایثارگران در زمان مصاحبه،اعمال میشود یا خیر؟
دوستان راهنمایی کنن ممنون میشم

سیروس
میهمان
سیروس
5 اردیبهشت ، 1398

من سهمیه ۵ درصد دارم ولی کلا سهمیه در زمینه اموزش و تحصیل کار اشتباهیه و لطفا جمعش کنید پدران ما برا دفاع از کشور جبهه رفتن نه برا گرفتن سهمیه و …..

پریسا
میهمان
پریسا
4 اردیبهشت ، 1398

سلام – من رتبه م 400 شده در 706 نفر ، در روزانه مجاز شدم،سهمیه ایثارگران دارم ولی بدلیل درج کد اشتباه در کارنامه سهمیه م آزاد محاسبه شده ، پیگیری انجام دادم و مورد تایید سازمان سنجش هم شد، لطفاً راهنمایی کنید آیا میتونم تهران دانشگاه روزانه قبول بشم؟در انتخاب رشته ام چطور اعمال میشه؟

حسین حسینی
میهمان
حسین حسینی
31 فروردین ، 1398

با سلام و احترام حضور تمامی کارشناسان عزیز
بنده در مرحله ثبت نام آزمون دکتری98 با وجود آن که حائز شرایط استفاده از سهمیه فرزندان رزمندگان بودم اما بنا بر مشکلاتی نتوانستم در فرم ثبت نام، گزینه مربوطه را انتخاب کنم.
با توجه به اینکه کارنامه ازمون دکتری منتشر شده و از 31 تا 3 اردیبهشت زمان انتخاب رشته است، آیا بنده می توانم از طریق سایت سازمان سنجش و یا مکاتبه پستی، سهمیه رزمندگان خود را انتخاب کنم و این سهمیه برای من اعمال گردد؟؟؟
و سوال دیگر هم این هست که، آیا در یک سال، 3 فرزند رزمنده(دوتا در کنکور سراسری و یکی در کنکور دکتری) می توانند از سهمیه رزمندگان پدر خود استفاده کنند؟؟؟
با عرض پوزش ضمن طولانی شدن سوالات
و با تشکر از زحمات تمامی کارشناسان محترم

زهرا
میهمان
زهرا
31 فروردین ، 1398

سلام‌‌ نمره کل۳۴۰ و اخرین رتبه مجاز۴۷۸
سهمه۲۵٪هستم
ایا امیدی به قبولی دانشگاه ازاد دارم؟

رحمان
میهمان
رحمان
30 فروردین ، 1398

متاسفم به دیدگاه و نظر شما. بهتر است جای خودتون رو با طرف مقابل عوض کنید و شما پدرتون رو بدید و یتیمی و هزاران بدبختی رو تجربه کنید و طرف مقابل شما محبت پدر و هزاران کوفت و زهرمار دیگر که شب روز به فکرش هستید. ببینید زمان جنگ که کشور در آستانه سقوط بود پدران شما کجا بودند خواهشا صادق باشید. این جور امتیازات کوچکتر و کمترین کار ممکن هست که میکنند. ضمنا اکثر فرزندان شهدا و ایثارگران در هر شغل و پست موجب شکوفایی و موفقیت شده اند. همانهای که از بیت المال و پول مردم اختلاس میکنند آنهای هستند که نه فرزند شهید و نه ایثارگر .
بلکه افراد نمره یک کنکور …. نگاهتون رو شستشو بدید لطفا .
ایران سرفراز

رحمان
میهمان
رحمان
30 فروردین ، 1398

متاسفم به دیدگاه و نظر شما. بهتر است جای خودتون رو با طرف مقابل عوض کنید و شما پدرتون رو بدید و یتیمی و هزاران بدبختی رو تجربه کنید و طرف مقابل شما محبت پدر و هزاران کوفت و زهرمار دیگر که شب روز به فکرش هستید. ببینید زمان جنگ که کشور در آستانه سقوط بود پدران شما کجا بودند خواهشا صادق باشید.

فرزاد
میهمان
فرزاد
30 فروردین ، 1398

پس سهمیه ی پنج درصد به کسی تعلق نمیگیره چون حاصل ضرب با توجه به ظرفیت همواره کوچکتر از نیم است درسته؟

ارغوان
میهمان
ارغوان
30 فروردین ، 1398

کاملا بی عدالتی، باید فرزندان با یکدیگر مقایسه شوند نه وجود پدران موجب برتری دانشجویی به دانشجوی دیگر شود که از لحاظ علمی شایستگی بیشتری دارد. من با چشم خودم دیدم دانشجویانی که با سهمیه پدران خود به دانشگاه معتبر وارد شدند اما در حالی که به جای آنان فرد دیگر از نظر علمی شایسته تر بود و قطعا میتوانست برای کشور مثمر ثمرتر باشد…..واقعا سخته من در کنکور ارشد با تلاش زیاد رتبه 5 کسب کردم، اما همکلاسی با رتبه واقعی 300 اما اعمال سهمیه پدرش تونست روزانه کنار من در دانشگاه معتبر درس بخونه…نمیدونم کاش تجدیدنظر کنیم و به این فرزندان در شرایط دیگه امکانات بدیم مثل کار یا ازدواج، نه در سنجش علمی و دانشگاه…

34
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x