کد خبر: 57197

تاریخ بروزرسانی : 1399/10/09

تاریخ جدید برگزاری آزمون MSRT

منابع آزمون دکتری

تاریخ جدید برگزاری آزمون MSRT

تاریخ جدید برگزاری آزمون MSRT

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ،تاریخ جدید برگزاری آزمون MSRT اعلام شد. آزمون MSRT آبان‌ماه که به علت محدودیت‌های کرونایی لغو شده بود، در صورت عدم منع برگزاری، 26 دی ماه برگزار می شود.قرار بود این آزمون در ابتدا ۲۳ آبان ۹۹ برگزار شود که به دلیل محدودیت‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا لغو شده و به روز جمعه ۱۴ آذر ماه موکول شد. سپس دوباره با توجه به محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (اعمال محدودیت ها در اکثر استان‌ها)، آزمون روز جمعه ۱۴ آذر ماه نیز لغو شد.تاریخ جدید برگزاری آزمون MSRT.

ثبت نام این آزمون قبلاً انجام شده و ثبت نام جدید انجام نمی‌شود.

این آزمون ویژه دانشجویان دکتری و همچنین ویژه دانشجویان پسر مقطع لیسانس می‌باشد که جهت خروج از کشور و برای ادامه تحصیل می‌بایست نمره مورد نظر را از آزمون دریافت نمایند. مدرک این آزمون مورد تأیید وزارت علوم است و آزمون آن تقریباً هر ماه به صورت منظم برگزار می‌گردد. کلیه دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرک را حین مصاحبه دکتری معتبر می‌دانند.

نمره مورد نظر برای دانشجویان دکتری و عبور از ابن آزمون بسته به دانشگاه از ۵۰ به بالا می‌باشد. همچنین نمره مورد نظر برای دانشجویان لیسانس که می‌خواهند مجوز خروج از کشور را برای ادامه تحصیل را داشته باشند ۴۰ می‌باشد. مدرک این آزمون دارای ۲ سال از زمان صدور می‌باشد.

مطلب پیشنهادی :  فراخوان پذیرش دکتری بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه شیراز 1403

آزمون MSRT دارای ۱۰۰ سؤال می‌باشد و دارای سه بخش می‌باشد.

  1. ۳۰ سؤال شنیداری
  2. ۳۰ سؤال گرامر
  3. ۴۰ سؤال درک مطلب

این آزمون نمره منفی ندارد و همچنین دانشجویان می‌توانند در صورت نمره نگرفتن بلافاصله در دور بعد نیز شرکت نمایند.

اعلام نتایج آزمون MSRT  یک هفته بعد از برگزاری اعلام می شود و داوطلب می تواند در پروفایل خود کارنامه را رویت کند و آن را چاپ کند . باید دقت شود که هر آزمون ظرفیت خاصی را دارد و هرچه زودتر اقدام به ثبت نام کنید ، بهتر است چون در صورت دیدن پیام (( ظرفیت شهر انتخابی تکمیل شده است )) ، هیچ شانسی برای شرکت در آزمون MSRT  در آن تاریخ خاص نخواهید داشت . دانشجویان دکتری می توانند با کسب مدرک MSRT اجازه شرکت در آزمون جامع دکتری را به دست آورند .

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x