کد خبر: 58585

تاریخ بروزرسانی : 1400/04/15

تعویق آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

منابع آزمون دکتری

تعویق آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

تعویق آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری، دانشجویان دکتری می بایست جهت کسب مجوز شروع رساله خود در آزمونی که توسط هر دانشگاه برگزار می شود شرکت نمایند . تنها دانشجویانی که واجد شرایطی نظیر داشتن مدرک زبان معتبر و … بوده می توانند درخواست خود را برای شرکت در این آزمون ، به معاونت آموزشی دانشگاه مربوطه ارسال نمایند . تعویق آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اعلام شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تشدید شیوع کرونا در کشور و پیک پنجم این ویروس، گفت: به منظور حفظ سلامتی و رعایت حال دانشجویان و اساتید گرامی، زمان برگزاری این آزمون در شهرهای قرمز کرونایی به تعویق افتاد.آزمون جامع دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی قرار بود در ماه جاری و به صورت حضوری برگزار شود که متأسفانه با توجه به پیک پنجم کرونا زمان برگزاری آن به تعویق می افتد.زمان دقیق برگزاری این آزمون متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد و در نخستین فرصت که وضعیت شهرها از حالت قرمز خارج شود، این آزمون با اطلاع رسانی قبلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در شهرهایی که وضعیت قرمز کرونایی وجود ندارد، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با هماهنگی ستاد کرونای استان نسبت به برگزاری حضوری این آزمون با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقدام کنند.

مطلب پیشنهادی :  اصلاحات دفترچه راهنمای انتخاب رشته (شماره 2) آزمون ورودی دکتری (Ph.D.) نیمه‌متمرکز سال 1403

 بر اساس اطلاعیه های منتشر شده توسط دانشگاه های مختلف می توان به طور کلی شرایط زیر جهت شرکت در آزمون جامع در نظر گرفت :

 داوطلبان می بایست حداقل واحدهای تعیین شده توسط دانشگاه را در حداکثر سه نیمسال تحصیلی بگذرانند ، که معمولا این تعداد بین 12 تا 18 واحد درسی است .

 معدل دانشجو پس از گذراندن واحدهای آموزشی نباید از 16 ( یا 15 در برخی دانشگاه ها ) کمتر باشد .

 نمرات کسب شده در هر درس نباید از 14 کمتر باشد .

 در بسیاری از دانشگاه ها دانشجو می بایست مدرک زبان خود را پیش از آزمون جامع به واحد آموزشی تحویل دهد . در تعدادی از دانشگاه ها نیز مدت محدودی برای داوطلبان جهت اخذ مدرک زبان پس از آزمون جامع دکتری در نظر گرفته می شود .

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x