کد خبر: 59218

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/01

تغییرات احتمالی در آزمون دکتری سال‌های آتی

منابع آزمون دکتری

آغاز توزیع کارت کنکور دکتری ۹۸ از فردا

تغییرات احتمالی در آزمون دکتری سال‌های آتی

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری،تغییرات احتمالی در آزمون دکتری سال‌های آتی 1400 اعلام شد.

منصور کبگانیان در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا درباره مکانیسم‌های اجرایی تغییر کنکور در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: ما مطمئن هستیم که برای این تغییر بزرگ باید تعداد زیادی آیین‌نامه و شیوه‌نامه از سوی شورای سنجش و پذیرش کشور تنظیم شود در این مسیر در هفته گذشته اولین جلسه اجرایی سازی کنکور ۱۴۰۲ در ستاد نقشه جامع علمی کشور برگزار شد و خوشبختانه هر سه وزیر آموزش و پرورش، علوم و بهداشت کارگروه‌هایی را تشکل و گزارش‌هایی ارائه دادند.

وی افزود: گزارش وزرا باعث شد که از نگرانی‌های ما کاسته شود چراکه داوطلبان آینده باید با خیالی آسوده و بدون نگرانی در کنکور ۱۴۰۲ حضور یابند.

رئیس ستاد نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: البته تغییرات اساسی از کنکور ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود ولی در کنکور ۱۴۰۱ نیز سهم سوابق تحصیلی به میزان ۴۰ درصد و مثبت خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه هنوز ابهامات زیادی درباره کنکور ۱۴۰۲ وجود دارد، ادامه داد: قبول دارم که مصوبه تغییرات کنکور مصوبه کلانی است و باید فرآیندها زودتر مشخص شود.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دشواری‌های سنجش سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۲ که به میزان ۶۰ درصد است، بیان کرد: اتفاقاً در جلسه اخیر ستاد نقشه جامع علمی کشور درباره مکانیسم‌های اجرایی این موضوع بحث و راهکارهایی پیشنهاد شد، مطمئنم که وزارتخانه‌ها به‌موقع نتایج بررسی‌های خود را در این زمینه ارائه خواهند داد و می‌توانیم به جمع‌بندی نهایی در این زمینه دست یابیم.

کبگانیان در پاسخ به اینکه آیا آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری نیز همانند کنکور تغییر اساسی خواهند کرد، گفت: در مورد این آزمون‌ها قرار است سیاست‌هایی را طراحی کنیم و با همکاری مجلس این موضوع را جلو می‌بریم. خصوصاً تغییر در آزمون دکتری مسئله مهمی است چراکه اکثر دانشگاه‌ها سیستم کنونی را بهینه نمی‌دانند و از نحوه پذیرش ناراضی هستند.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x