کد خبر: 57048

تاریخ بروزرسانی : 1399/09/19

تمدید استفاده از فرصت مطالعاتی ویژه دانشجویان دکتری

منابع آزمون دکتری

تمدید استفاده از فرصت مطالعاتی ویژه دانشجویان دکتری

تمدید استفاده از فرصت مطالعاتی ویژه دانشجویان دکتری

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری، جمعی از دانشجویان دکتری ورودی سال ۹۵ اعلام کردند، بخاطر شیوع کرونا نتونسته اند برای فرصت مطالعاتی از کشور خارج شوند، برهمین اساس برای تمدید مهلت خروج برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور، به وزیرعلوم ، نمایندگان مجلس و سازمان امور دانشجویان نامه نوشته اند. یکی از این دانشجویان به هزینه هایی که برای فرصت مطالعاتی خارج از کشور توسط دانشجویان انجام گرفته است، اشاره کرد و گفت: دانشجویان برای این فرصت مطالعاتی از پنج میلیون تا بیست و حتی سی میلیون تومان هزینه کرده اند.تمدید استفاده از فرصت مطالعاتی ویژه دانشجویان دکتری واقع به نفع این افراد است.

وی ادامه داد: از طرفی سازمان امور دانشجویان مهلت خروج برای فرصت مطالعاتی را تا آخر سال میلادی تعیین کرده است، در واقع این فرصت تا شهریور ماه بود که تمدید شد.

این دانشجوی دکتری افزود: ولی با این تمدید هنوز برخی از دانشجویان نتوانستند برای فرصت مطالعاتی از کشور خارج شوند و اگر دوباره تمدید نشده و با دانشجویان همکاری نشود هزینه هایی که صرف کرده اند همه از بین می رود. همچنین پایان نامه های این دانشجویان نیز نیمه تمام باقی می ماند بنابراین دانشجویان برای انجام و تکمیل تحقیقاتی که باید انجام دهند لازم است که حتما به فرصت مطالعاتی اعزام شوند.  

مراحل  اقدام برای فرصت مطالعاتی

مرحله اول: تهیه لیست اساتید و دانشگاه های منتخب: بهترین زمان برای آغاز اخذ پذیرش برای دوره فرصت مطالعاتی پس از دفاع پیشنهادیه می باشد. در این مرحله، دانشجو با توجه به اولویت خود دانشگاه های مدنظر در حوزه فعالیتش را تعیین می کند.

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

مرحله دوم: مکاتبه با اساتید: در این مرحله باید به اساتید انتخاب شده در مراحل قبل، ایمیلی با محتوی همکاری در دوره فرصت مطالعاتی ارسال شود. نحوه نوشتن ایمیل بسیار مهم است. برای کسب اطلاعات بیشتر مورد نوشتن ایمیل علمی، به بخش مقالات مراجعه نمایید.

مرحله سوم: درخواست نامه پذیرش از استاد: این نامه از طرف دانشگاه میزبان صادر می شود و بیان می کند که دانشجو را به عنوان محقق در دوره فرصت مطالعاتی پذیرفته اند. این نامه امکاناتی که قرار است در دانشگاه میزبان در اختیار شما قرار دهد را به صورت رسمی بیان می کند. اکثر دانشگاه ها فرمت های مشخصی برای این نامه ها وجود دارند و نیازی نیست دانشجو این نامه را تنظیم نماید.

مرحله چهارم: ارایه درخواست به تحصیلات تکمیلی دانشگاه برای صدور نامه کمک مالی: پس از این که نامه پذیرش را از دانشگاه میزبان دریافت کردید و با توجه به ساختار اداره دانشگاه متقاضی در ایران، فرم های مربوط به دوره فرصت مطالعاتی را تکمیل نموده و به همراه نامه پذیرش دانشگاه میزبان، به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تحویل داده شود.

آخرین اخبار فرصت مطالعاتی

www.phdphd.org

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x