کد خبر: 65886

تاریخ بروزرسانی : 1402/09/04

ثبت نام آزمون آیلتس : اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور

منابع آزمون دکتری

ثبت نام آزمون آیلتس : اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور

ثبت نام آزمون آیلتس : اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، به اطلاع داوطلبان آزمون آیلتس می رساند براساس هماهنگی های صورت گرفته با موسسه IDP ثبت نام آزمون آیلتس کاغذی (paper) از تاریخ 1402/2/11 (اول می 2023) و آزمون آیلتس کامپیوتری (CD) از تاریخ 1402/1/21 (دهم آوریل 2023) از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org انجام خواهد شد. لازم به ذکر است تمامی داوطلبان ابتدا بایستی وارد درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور شده و پس از تکمیل فرایند ثبت نام اولیه، تاریخ آزمون، شهر و مرکز آزمون خود را از طریق سامانه ثبت نام IDP تکمیل کنند.(شرایط برگزاری آزمون آیلتس)
ضمنا هیچگونه تغییری در هزینه ثبت نام آزمون آیلتس ایجاد نشده است و هرگونه پیام از طرف موسسات مجری آزمون مذکور مبنی بر علی الحساب بودن هزینه ثبت نام و افزایش آن فاقد اعتبار است. هر گونه تغییر در هزینه آزمون آیلتس به صورت رسمی و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

هزینه ثبت نام آزمون آیلتس

مبلغی که متقاضیان باید برای ثبت نام در آزمون آیلتس بپردازند توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و تعیین می‌شود. در سال 1402، قیمت آزمون آیلتس در ایران 61/510/000 ریال (معادل شش میلیون و صد و پنجاه و یک هزار تومان) است. (نحوه برگزاری آزمون ایلتس)

چرا آزمون IELTS را با IDP بدهید؟

IDP یکی از مالکان مفتخر آزمون IELTS است و آزمون را از طریق شبکه‌ی مراکز برگزاری آزمون برگزار می‌کند.
در این بخش پنج دلیل ارائه می‌شود که چرا باید آزمون IELTS را با IDP  بدهید.
موقعیت‌های مکانی را بررسی کنید که برای شما کار می‌کنند
ما برگزاری آزمون را در چندین موقعیت مکانی راحت و مناسب در قاهره و اسکندریه به شما پیشنهاد می‌کنیم. موقعیتی را بیابید که متناسب با نیازهای شما باشد.
ما همیشه برای کمک اینجاییم
ما مفتخر به ارائه‌ی خدمات برجسته به مشتریان هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که داوطلبان ما بهترین تجربه‌ی ممکن را در زمان برگزاری آزمون IELTS داشته‌اند. تیم ما از کارشناسان IELTS همیشه آماده‌ی کمک رسانی در مورد پرسش‌های شما هستند.
تفاوت را بشنوید
در IDP ، ما هدفون‌های با کیفیتی را برای آزمون شنیدن ارائه می‌دهیم. این هدفون‌ها کیفیت صدای بالایی داشته و برای راحتی شما امکان تنظیم صدا و سیم دارند.
بیشتر آماده باشید
IDP مجموعه‌ی وسیعی از موارد آمادگی پیش از آزمون ارزان قیمت و رایگان را در اختیارتان خواهد گذاشت. این موارد را در اینجا بررسی کنید!
نتایج را بررسی کنید
ما به شما گزینه‌ی دریافت نتایج آزمون از طریق SMS یا پورتال آنلاین را می‌دهیم.
مشاور IDP شما می‌تواند شما را در مورد هرگونه پرسشی راجع به IELTS و روزو آزمون کمک کند.
 
 

آزمون IELTS - مجموعه رادیو phd

منابع مهم و مفید مطالعاتی برای آزمون آیلتس

🔴 توصیه میکنیم برای دانلود فایلهای زیر از کامپیوتر و لپ تاپ + مرورگر کروم استفاده شود.
🔴 لطفا جهت دانلود فایل ها بدلیل حجیم بودن آنها، از دانلودرهایی مانند (Internet download manager) IDM و یا غیر استفاده کنید.
🔴 با توجه به موقعیت قرارگیری سرورهای دانلود در داخل ایران، حجم دانلود اینترنت شما بصورت نیم بها محاسبه می شود.

🔵 دانلود کتاب 504 Absolutely Essential Words (واژگان)

🔵 دانلود کتاب OXFORD WORD SKILLS – Advanced (واژگان)

🔵 دانلود کتاب Barrons 1100 Word You Need to Know (واژگان)

🔵 دانلود فایل های صوتی Barrons 1100 Word You Need to Know (واژگان)

🔵 کتاب Oxford Lifetime Level 2 (مکالمه)

🔵 دانلود فایل های Lifetime Level 2 Video (مکالمه)

🔵 دانلود کتاب Cambridge Grammar for IELTS (گرامر)

🔵 دانلود فایل های صوتی Cambridge Grammar for IELTS (گرامر)

🔵 دانلود کتاب Common Mistakes at IELTS Advanced (جمع بندی)

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

سوالات متداول درباره آزمون آیلتس

❓❓قوانین آزمون IELTS چیست؟
قونین و دستورالعمل‌های آزمون را می‌توانید در بخش یادداشت‌هایی برای داوطلبان ببنید که در فرم درخواست IELTS ارائه شده است. همچنین به شما توصیه می‌شود جزوه‌ی داوطلبان را بدقت بخوانید تا فرمت آزمون را بفهمید و بدانید در روز امتحان باید انتظار چه چیزی را داشته باشید. موسسه‌ی آموزشی IDP توصیه‌هایی عملی برای روز آزمون را در وبسایت www.idpielts.me قرار داده است.
❓❓در اتاق آزمون چه چیزهایی را می‌توانم همراه داشته باشم؟
فقط خودکار، مداد و پاک‌کن. شما باید گذرنامه/ کارت ملی مورد استفاده در زمان ثبت نام آزمون را همراه داشته باشید. گوشی‌های تلفن همراه و پیجر باید خاموش شده و همراه با وسایل شخصی در محدوده‌ی تعیین شده توسط سرپرست قرار گیرند. اگر گوشی/پیجرتان را خاموش نکنید یا همراه خود به داخل اتاق بیاورید، رد صلاحیت خواهید شد. در مورد روز آزمون بیشتر بدانید.
❓❓آزمون صحبت کردن Speaking چیست؟
آزمون صحبت کردن گفتگویی به مدت 14-11 دقیقه با یک ممتحن تایید شده از طرف IELTS است. آزمون صحبت کردن از سه بخش تشکیل شده است و بر روی یک نوار کاست یا یک دستگاه ضبط صوت دیجیتال ضبط می‌شود.
❓❓برای آزمون صحبت کردن به چه چیزی احتیاج دارم؟
شما باید همان گذرنامه/کارت ملی را دنبال داشته باشید که در زمان پر کردن فرم ثبت‌نام ارائه کرده‌اید و از همان اسناد شناسایی برای هر بخش از آزمون استفاده کنید. هویت شما پیش از ورود به اتاق مصاحبه بررسی خواهد شد.
❓❓چه لهجه‌هایی را می‌توان در آزمون‌های شنیداری و گفتاری شنید؟
از آنجا که IELTS یک آزمون بین‌المللی است، چندین لهجه‌ی انگلیسی در هر دو تست استفاده می‌شود.
❓❓آیا می‌توانم با حروف بزرگ بنویسم؟
بله، شما می‌توانید در بخش‌های خواندن و شنیداری و همچنین نوشتاری می‌تواند از حروف بزرگ استفاده کنید.
❓❓آزمون‌ها چطور نمره‌دهی می‌شوند؟
IELTS از یک سیستم نه نمره‌ای استفاده می‌کند. شما نمرات جداگانه‌ای برای مهارت‌های شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری و یک نمره‌ی کلی از یک تا نه می‌گیرید.
❓❓آیا می‌توانم با مداد بنویسم؟
شما باید برای بخش‌های شنیداری و خواندن از مداد استفاده کنید. در آزمون نوشتاری می‌توانید از خودکار یا مداد استفاده کنید.
❓❓آیا می‌توانم یادداشت‌هایی بر روی دفترچه سوال آزمون های شنیداری و خواندن بنویسم؟
بله. افرادی که سوالات شما را تصحیح می‌کنند دفترچه سوال شما را نمیبینند.
❓❓چه کسی نمره‌ی قبولی در IELTS را تعیین می‌کند؟
هیچ قبولی یا رد شدنی در IELTS وجود ندارد. نمره‌ها با یک سیستم 9 نمره‌ای گزارش می‌شوند. هر سازمان آموزشی حداقل نمره‌ی خاصی را برای تایید آزمون در نظر می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید لیستی از نمرات پذیرش IELTS موسسات مختلف تهیه کنید.
❓❓چه زمانی می‌توانم نتایج آزمونم را دریافت کنم؟
فرم نتیجه آزمونتان 13 روز پس از تاریخ آزمون قابل دریافت است. شما فقط یک نسخه‌ از این فرم را دریافت می‌کنید، مگر اینکه درخواستی برای سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) یا آژانس مرزی بریتانیا داده باشید (UKBA) داده باشید، در این صورت می‌توانید دو نسخه دریافت کنید. البته باید مدارک درخواست به CIC و UKBA ارائه شوند.
❓❓من می‌توانم چند کارنامه گزارش آزمون (TRFs) بگیرم؟
شما فقط می‌توانید یک نسخه از فرم گزارش آزمونتان را دریافت کنید، مگر اینکه درخواستی برای سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا (CIC) یا آژانس مرزی بریتانیا داده باشید (UKBA) داده باشید، در این صورت می‌توانید دو نسخه دریافت کنید. البته باید مدارک درخواست به CIC و UKBA ارائه شوند.
بیش از پنج نسخه از TRF شما به سازمان‌های مرتبط لیست شده بر روی فرم درخواست IELTS ارسال می‌شود. هزینه‌ی ارسال الکترونیکی این نسخه‌ها رایگان است. هزینه‌های خدمات پیک و/یا پست به کشورهای خارجی بر عهده‌ی شما خواهد بود. می‌توانید از مرکز آزمونی که نتایجتان را اعلام کرده نسخه‌های بیشتری برای اعلام به مراکز معتبر درخواست دهید. لطفا توجه داشته باشید، برای نسخه‌های اضافی TRF باید هزینه‌ پرداخت کنید. اگر مدرکتان را گم کرده‌اید، لطفا با مرکز آزمون ارائه‌ی دهنده‌ی نتایجتان تماس بگیرید.
❓❓اگر مرکز آزمون پس از آزمون من تعطیل شده باشد، چگونه می‌توانم فرم‌های گزارش آزمون بیشتری دریافت کنم؟
اگر مرکز آزمونی که از شما آزمون گرفته تعطیل شده است، ما تا دو سال می‌توانیم نسخه‌های TRF را برای سازمان‌های مورد نظر شما ارسال کنیم. برای درخوست فرم گزارش آزمون باید یک فرم درخواست TRF دیگر تکمیل کنید. بسیار مهم است که نام و نام خانوادگیتان دقیقا مشابه مدارک شناساییتان باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با مرکز آزمون IELT در موسسه‌ی IDP تماس بگیرید.
❓❓چگونه می‌توانم مجددا در آزمون شرکت کنم؟
هیچ محدودیت زمانی برای شرکت مجدد در آزمون وجود ندارد. با اینحال اکیدا توصیه می‌کنیم پیش از شرکت در آزمون‌های دیگر حتما بیشتر مطالعه بفرمایید. برخی از مراکز آزمون دوره‌های آمادگی و کارگاه‌ هایی برگزار می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاور دانشجویی موسسه‌ی IDP یا مرکز آزمون منطقه‌ی خود تماس حاصل کنید.
❓❓اگر از نتایج آزمونم راضی نباشم چکار کنم؟
شما می‌توانید در طول 6 هفته از تاریخ آزمون و در مرکز آزمون درخواست تجدید نظر در نتایج بدهید. شما باید مبلغی را بپردازید و اگر نمره‌ی شما تغییر کند این مبلغ به شما بازگردانده خواهد شد. توجه کنید که ممتحنان و تصحیح کنندگان IELTS از دستورالعمل‌های ارزیابی دقیقی پیروی می‌کنند و بطور منظم تحت نظارت قرار می‌گیرند. فرایند آزمون IELTS با کیفیت‌ترین روش‌های کنترل را دارد.
مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری
مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x