کد خبر: 63603

تاریخ بروزرسانی : 1401/07/23

جزئیاتی از وام‌های دانشجویی برای نیمسال اول / ثبت‌نام وام ضروری از چه زمانی آغاز می‌شود؟

منابع آزمون دکتری

وام‌های دانشجویی

جزئیاتی از وام‌های دانشجویی برای نیمسال اول / ثبت‌نام وام ضروری از چه زمانی آغاز می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال اول تحصیلی از سوی صندوق رفاه دانشجویان آغاز شده و دانشجویان متقاضی می‌توانند تا ۱۶ آذرماه برای ثبت نام وام‌ها به پورتال صندوق رفاه به آدرس bp.swf.ir مراجعه کنند. وام‌های دانشجویی شامل وام ضروری، تحصیلی، مسکن متاهلی، شهریه و ویژه دکتری است که دانشجویان می‌توانند برای دریافت هر کدام از وام‌ها بر اساس شرایط اعلام شده برای دریافت وام‌ها ثبت نام کنند.

ثبت نام وام ضروری دانشجویان نیز از ماه آینده آغاز و تا روز دانشجو ۱۶ آذر ادامه خواهد داشت. بر اساس مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید افزایش دو برابری داشته است(شرایط وام بانکی برای دانشجویان دکتری).

بر اساس اعلام رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعتبارات در نظر گرفته شده برای وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید در مجموع حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که این مبلغ برای تمامی وام‌ها در نظر گرفته شده است. رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در مجموع حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید پیش‌بینی کردیم که این مبلغ برای تمامی وام‌ها در نظر گرفته شده است.

به گزارش روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با توجه به شروع سال تحصیلی جدید در خصوص زمان ثبت نام وام‌های دانشجویی نیمسال اول گفت: پس از اتمام ثبت نام ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها و تعیین و تکلیف تعداد دانشجویان و همچنین انجام مرحله حذف و اضافه در انتخاب واحد، ثبت نام وام‌های دانشجویی آغاز می‌شود. وی افزود: تا زمانی که تعداد دانشجویان به طور کامل مشخص نشود امکان ثبت نام نداریم؛ چرا که در صورت نداشتن آمار دانشجویان با مشکل مواجه خواهیم شد.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای وام‌های سال تحصیلی جدید افزود: در مجموع حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای وام‌های دانشجویی سال تحصیلی جدید پیش بینی کردیم که این مبلغ برای تمامی وام‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص رفع مشکلات تغذیه دانشگاه‌ها و تامین مواد اولیه خاطرنشان کرد: سازمان برنامه و بودجه، بودجه تغذیه دانشگاه‌ها را مستقیم به حساب دانشگاه واریز می‌کند و صندوق رفاه دخالتی در این مسئله ندارد. وی در پاسخ به اینکه آیا مشکلی از سوی دانشگاه‌ها در موضوع توزیع غذای دانشجویی گزارش شده و یا صندوق رفاه نظارتی بر این مسئله دارد یا خیر گفت: اوضاع دانشگاه‌ها در حال حاضر به دلیل برخی اعتراضات ثبات ندارد و تاکنون هم گزارشی از این گونه مشکلات به صندوق رفاه ارسال نشده که بخواهیم به آن رسیدگی کنیم. اما در هر صورت صندوق رفاه دانشجویان آماده هر گونه کمک به دانشگاه ها در مسائل رفاهی در قالب وظایف و رسالت قانونی خود خواهد بود.

وام‌های دانشجویی

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x