کد خبر: 70334

تاریخ بروزرسانی : 1402/06/03

جزئیات آزمون زبان تولیمو شهریور

منابع آزمون دکتری

جزئیات آزمون زبان تولیمو شهریور 1402

جزئیات آزمون زبان تولیمو شهریور 

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، طبق اعلام سازمان سنجش ، آزمون زبان تولیمو شماره 212 در تاریخ 1402/06/14 (Tuesday, 05 September 2023) برگزار خواهد شد.

مهلت ثبت نام/ویرایش   از 1402/04/01-09:00 تا 1402/06/09-23:59 می باشد. هزینه ثبت نام آزمون زبان تولیمو 10,030,000 ریال است.

🔴 بخش‌ها، تعداد سؤالات و مدت زمان پاسخگویی به آن‌ها

💌 – بخش‌های تستی: شامل ۱۰۵ سؤال می‎باشد و داوطلبان باید جمعاً در مدت ۸۰ دقیقه به سؤالات پاسخ دهند.

بخش اول: ساختار و بیان نوشتاری (Structure and Written Expression):

💌 تعداد سؤالات: ۳۵ سوال (۱۵ سؤال تکمیل جمله و ۲۰ سؤال شناسایی خطا) – مدت پاسخگویی ۲۲ دقیقه

بخش دوم: درک مطلب شفاهی – شنیداری (Listening Comprehension):

💌 تعداد سؤالات: ۳۵ سوال – مدت پاسخگویی ۱۸ دقیقه

💌 قسمت A (۲۰ گفتگوی کوتاه): ۲۰ سؤال

💌 قسمت B (۲ گفتگوی طولانی): ۸ سؤال

💌 قسمت C (۳ سخنرانی): ۷ سؤال

💌 سؤالات بخش شنیداری (درک مطلب شفاهی) به صورت مستقل برای هر داوطلب از طریق هدست پخش خواهد شد و داوطلبان باید با توجه به متن سؤال که از هدست پخش میشود، نسبت به انتخاب یکی از چهار گزینه ای که در رابطه با سؤال مربوط به این بخش (درک مطلب شفاهی) است، اقدام نمایند. داوطلبان باید توجه داشته باشند، متن سؤالات شنیداری فقط یکبار پخش میشود و قابل تکرار نیست، لذا لازم است تمام حواس و دقت خود را برای شنیدن صوت منتشره به کار ببندند، تا ضرری متوجه آنان نشود.

بخش سوم: خواندن و درک مطلب (Reading Comprehension):

💌 تعداد سؤالات ۳۵ سوال، مدت پاسخگویی ۴۰ دقیقه

بخش تشریحی: نوشتاری (Writing)

💌 شامل یک سؤال می‎باشد که داوطلبان باید در مدت ۳۰دقیقه از طریق رایانه (کامپیوتر) به سؤال مربوط پاسخ دهند.

💌 داوطلبان در این قسمت میبایست از مهارت تایپ جملات با کیبورد برخوردار باشند.

یادآوری های مهم:

1- همراه داشتن ماسک ساده سه لایه (بدون فیلتر) در آزمون‌های تولیمو برای متقاضیان الزامی است. مراکز آزمون موظف هستند از ورود متقاضیان به سالن آزمون، بدون ماسک خودداری نماید.

2- متقاضیان می­بایست کارت شناسایی معتبر شامل: (کارت ملی هوشمند، شناسنامه عکس­دار جدید یا گذرنامه) همراه داشته باشند.

3– متقاضیان باید از آوردن هرگونه وسایل اضافی شامل: نوشت افزار (خودکار، خودنویس، اتود، روانویس، کاغذ یاداشت و …)، کیف یا ساک دستی، کتاب، جزوه، ماشین حساب، تلفن همراه و … اکیداً خودداری نمایند. ممکن است محلی برای نگهداری این وسایل در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نشده باشد، لذا حوزه‌های امتحانی مسئولیتی در قبال نگهداری از این وسایل ندارند.

4- صحبت کردن با سایر متقاضیان یا رد و بدل کردن هر نوع وسیله از قبیل لوازم‌التحریر، نت (یادداشت)، … در جلسه امتحان به عنوان تقلب و تخلف محسوب می‌شود و با متقاضی متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار خواهد شد.

5- همراه داشتن هرگونه وسایل غیرمجاز شامل دستگاه­های ارتباط الکترونیکی، تلفن همراه ولو بصورت خاموش، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، هندزفری و یا ماشین حساب در جلسه آزمون طبق قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری، موجب محرومیت از گزینش در آزمون می­شود.

شرایط استفاده از خدمات آزمون زبان تولیمو

پروفایل و اطلاعات داوطلب
عضویت در سایت به معنای تایید قوانین بوده و گام برداشتن بر اساس قوانین، باعث پایداری بیشتر سایت و ارایه خدمات بهتر خواهد بود.
کاربران موظف هستند که اطلاعات شناسنامه ای و آموزشی خود را مطابق مدارک شناسایی معتبر و مدارک آموزشی معتبر که در اختیار دارند در سایت ثبت کنند و قبل از ثبت نام در هر دوره آزمون، تصویر چهره داوطلب که در 6 ماه اخیر تصویربرداری شده باشد، اطلاعات تحصیلی، اطلاعات شغلی، اطلاعات تماس و … را بر اساس آخرین شرایط بروز رسانی نماید. لازم به ذکر است که تغییر در اطلاعات پروفایل پس از بسته شدن فایل هر دوره از آزمون در مدرک آن دوره آزمون قابل اعمال نیست.
در صورتی که اطلاعات ثبت شده کاربر (شخصی، تحصیلی، تماس و …) مغایر با واقعیت باشد، سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیتی در برابر مشکلات احتمالی نخواهد داشت.
هر فرد مجاز به داشتن تنها یک پروفایل می باشد و پروفایل های تکراری توسط سیستم حذف خواهد شد و سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیتی درقبال هرگونه ضرر و زیان ناشی از این مورد را نمی پذیرد.
ثبت نام در آزمون زبان تولیمو ، ویرایش و انصراف از شرکت در آزمون
با توجه به اینکه جهت فرایندهای اجرایی-اداری هر آزمون به مدت زمانی نیاز است، برای ثبت نام در هر تاریخ آزمون یا تغییر تاریخ، مهلتی تعیین شده است که با سپری شدن این مهلت، امکان ثبت نام در آزمون/تغییر آزمون(تاریخ یا شهر) مسدود می شود و به هیچ درخواستی پاسخ داده نمی شود.
با توجه به محدودیت در ظرفیت سالن برگزاری آزمون، برای هر مرکز ظرفیتی تعیین شده است که با تکمیل ظرفیت داوطلبان، امکان ثبت نام در مرکز مسدود می شود و به درخواست های ارسالی ترتیب اثر داده نمی شود.
هر داوطلب می تواند در یکی از آزمون های هر ماه شرکت نماید و سیستم امکان ثبت نام بیش از یک آزمون یا تغییر آزمون به تاریخ دیگری که در آن ماه آزمون دیگر ثبت شده باشد را نمی دهد.
پرداخت هزینه آزمون بصورت اینترنتی و توسط درگاه پرداخت اینترنتی طرف قرارداد از کارت بانکی کسر می شود. لازم به ذکر است که محدودیتی در نوع کارت بانکی وجود ندارد و درگاه بانکی طرف قرارداد به تمام کارت های بانکی ایران که دارای تاریخ انقضا، cvv2 و رمز پویا می باشد، سرویس می دهد. بدیهی است که اطلاعات کارت بانکی که در سایت بانک وارد می کنید ، به سازمان اعلام نمی شود و صرفا نتیجه تراکنش به سایت سازمان اعلام می شود؛ تقاضا میشود در زمان ورود به سایت بانک به نشانی اینترنتی و سایر مسایل امنیتی دقت نمایید.
سازمان سنجش آموزش کشور ممکن است، حوزه آزمون داوطلبان را بدون هماهنگی قبلی با داوطلب تغییر دهد یا از انتشار کارنامه آزمون اخیر و آزمون های قبلی ایشان جلوگیری به عمل آورد و نسبت به تعیین آزمون راستی آزمایی در محل و تاریخ موردنظر سازمان برنامه ریزی کند. لازم به ذکر است که حدودا 48 ساعت قبل از برگزاری آزمون زبان تولیمو ، تاریخ و آدرس محل برگزاری از طریق پیامک به ذینفعان اطلاع رسانی می شود.
امکان تغییر آزمون به «تاریخ/مرکزهایی که ظرفیتشان تکمیل شده باشد» یا «آزمونی در سیستم تعریف نشده باشد» وجود ندارد؛ همچنین امکان انتقال آزمون به «سال بعد» یا «آزمون با هزینه ثبت نام متفاوت با مبلغ پرداختی» وجود ندارد. لطفا در زمان ثبت نام و انتخاب آزمون/مرکز/تاریخ دقت فرمایید؛ لازم به ذکر است که داوطلبانی که در آزمونی ثبت نام قطعی کرده اند که مهلت ویرایش آزمون ثبت نام شده شان به پایان نرسیده است، قادر هستند 15 دقیقه قبل از شروع ثبت نام سایر تاریخ/مرکز که در جدول زمانی اعلام شده است، نسبت به تغییر شهر/حوزه/تاریخ اقدام نمایند؛ به عبارت دیگر تاریخ شروع ثبت نام که در جدول زمانی ذکر می شود برای ثبت نام های جدیداست و داوطلبانی که ثبت نام قبلی دارند از 15 دقیقه زودتر می توانند ویرایش انجام دهند. در این زمان آمار کلی داوطلبان تغییر نمی کند و صرفا داوطلب از یک مرکز/تاریخ به مرکز/تاریخ دیگر منتقل می شود.
امکان انصراف از شرکت در آزمون وجود ندارد و در صورت عدم حضور یا تاخیر جهت ورود به حوزه آزمون، وجهی قابل استرداد نیست و برای ثبت نام در آزمون جدید لازم است هزینه بطور کامل پرداخت گردد
امکان انتقال هزینه آزمون به فرد/آزمون دیگر یا انتقال آزمون به فرد دیگر وجود ندارد و پاسخی به درخواست های انتقال و مشابه داده نمی شود؛ لطفا در زمان ثبت نام و انتخاب آزمون/مرکز/تاریخ دقت فرمایید.
داوطلبانی که جهت حضور در آزمون زبان تولیمو نیاز به شرایط خاص (دلایل پزشکی، توانبخشی و …) هستند لازم است قبل از ثبت نام در آزمون شرایط خود را از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش (request.sanjesh.org) اعلام کنند. تا در صورت لزوم پس از بررسی در خصوص ثبت نام و درنظرگرفتن تمهیدات لازم راهنمایی شوند. بدیهی است در صورت عدم اطلاع رسانی شرایط مورد نیاز، مرکز الزامی به فراهم کردن شرایط ندارد.
به داوطلبانی که به دفعات اقدام به رزرو آزمون نمایند ولی به هر دلیلی فرایند ثبت نام را کامل نکنند، از طریق پیامک اخطار داده می شود و در صورت تکرار، پروفایل ایشان مسدود خواهد شد.
بررسی انواع مدارک زبان برای آزمون دکتری
روز آزمون زبان تولیمو
داوطلبان برای احراز هویت جهت شرکت در آزمون زبان تولیمو می بایست حداقل دو اصل مدرک شناسایی معتبر و دارای تاریخ اعتبار که تصویر چهره آن حداکثر در 5 سال اخیر گرفته شده باشد را ارائه کنند. مدرک شناسایی معتبر شامل پاسپورت، کارت ملی هوشمند، گواهینامه، شناسنامه جدید، کارت دانشجویی کارت پایان خدمت(آقایان) می باشد. با نقض هر یک از دلایل ذکر شده از شرکت داوطلب در آزمون جلوگیری خواهد شد و هزینه ای مسترد نخواهد شد. مسئولیت ارائه مدرک شناسایی معتبر با داوطلب است لذا در صورت آماده نداشتن مدرک شناسایی از ثبت نام در آزمون خودداری نمایید. لازم به ذکر است که کارت ورود به جلسه برای آزمون تولیمو صادر نمی شود و صرفا ارائه حداقل دو مدرک شناسایی معتبر که اشاره شده کافی است
داوطلب بابت حضور به موقع در حوزه آزمون و ورود به سالن آزمون قبل از اتمام زمان احراز هویت مسئول است؛ «زمان احراز هویت» و «آدرس حوزه» در صفحه «آزمون های من» قابل مشاهده است؛ لذا داوطلب بایستی حداقل 30 دقیقه قبل از اتمام احراز هویت در محل حوزه حاضر باشد و طبق اعلام مسئولین وارد سالن آزمون شوند. پس از آن در سالن آزمون بسته شده و داوطلب حتی در صورتیکه در مرکز حاضر باشد مجاز به شرکت در آزمون نمی باشد و هزینه ای نیز عودت داده نمی شود؛ با توجه به اینکه آزمون کامپیوتری است، تاخیر در ثبت ورود و شروع آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور شناسایی شده و از صدور کارنامه جلوگیری می شود. لذا توصیه می شود نشانی حوزه و مسیر رسیدن به آن را 24 ساعت قبل از آزمون بررسی نمایید و برای مسایل مربوط به ترافیک، شرایط آب و هوا و … برنامه ریزی نمایید.
داوطلبان در اتاق آزمون صرفا مجاز به داشتن مدرک شناسایی هستند و داشتن سایر اقلام شخصی ممنوع است. لذا از ورود اقلامی مانند نوشت افزار (خودکار، خودنویس و …)، انواع کیف جیبی، ساک دستی، ماشین حساب، ظروف حاوی مایعات، زیورآلات نامتعارف و … در اتاق آزمون خودداری نمایید. همچنین موبایل، ابزارهای هوشمند، ابزارهای سلامت و سایر ابزارهای الکترونیکی، کتاب، جزوه، برگه یادداشت (دارای هرگونه نوشته یا بدون نوشته) و … نیز جزو اقلام غیرمجاز است و در صورت مشاهده اقلام غیرمجاز در داخل مرکز آزمون، داوطلب از گزینش محروم و به عنوان متخلف در آزمون های سراسری معرفی خواهد شد. با توجه به اینکه مراکز در نگهداری اقلام شخصی داوطلبان محدودیت دارند و الزامی به نگهداری و حفاظت از اقلام شخصی ندارند از آوردن وسایل غیرضروری خودداری نمایید.
داوطلبان در اتاق آزمون (قبل/حین برگزاری و پس از آزمون)، مجاز به صحبت کردن با داوطلب دیگر یا برقراری ارتباط به هر نحو نمی باشند. در صورت مشاهده، داوطلب از گزینش محروم و به عنوان متخلف در آزمون های سراسری معرفی خواهد شد.
در صورتی که به دلایل فنی، بروز حوادث یا رویدادهای غیرمترقبه و … امکان برگزاری آزمون برای همه یا بخشی از داوطلبان وجود نداشته باشد، حداکثر تا 30 روز پس از تاریخ آزمون لغو شده، یک آزمون جدید و رایگان در همان شهر برنامه ریزی خواهد شد؛ تاریخ و آدرس محل برگزاری آزمون جدید حدودا 48 ساعت قبل از برگزاری آزمون از طریق پیامک به داوطلبان حاضر در آزمون لغو شده اطلاع رسانی خواهد شد. داوطلبان ذینفع که اسمشان در لیست آزمون جدید می باشد ولی قادر به حضور در آزمون جایگزین نباشد، می بایست شماره کارت بانکی جهت عودت وجه را قبل از برگزاری آزمون از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی (request.sanjesh.org) اعلام کنند.
کارنامه آزمون
کارنامه آزمون ها حدودا 7 روز پس از روز آزمون، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور و صرفا بصورت الکترونیکی منتشر می شود و داوطلبان با ارائه «شماره بکتای کارنامه» که در صفحه «آزمون های من در پروفایلشان» در اختیار ایشان قرار خواهد گرفت می توانند کارنامه شان را مشاهده کنند یا جهت استعلام ، کد مذکور را به موسسات، دانشکاه ها و … بدهند.
در صورتی که داوطلبی پس از اعلام نتیجه، تقاضای بررسی مجدد نمرات داشته باشد لازم است حداکثر تا 1 هفته پس از اعلام نتیجه از طریق سامانه پاسخگویی اینترنتی ، گروه آزمون تولیمو با اشاره به شماره پرونده، تاریخ آزمون، عنوان مرکز برگزاری آزمون تقاضای خود را ثبت نماید. درخواست به کارشناس تخصصی ارجاع خواهد شد و پس از بررسی به همان درخواست اینترنتی پاسخ خواهند داد. فرایند بررسی مجدد حدودا 2 هفته زمان می برد.
سازمان سنجش آموزش کشور درصورت نیاز یا تغییر سیاست های سازمانی می تواند نسبت به تغییر محتوایی و اطلاعاتی سایت اقدام کند.
داوطلبانی که به هر نحوی در آزمون به عنوان متخلف شناخته شوند، طبق قانون «رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری» با ایشان برخورد خواهد شد. برای آگاهی از مفاد این قانون کلیک نمایید.

مواردی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمونهای سراسری

ماده 5 – تخلفات و جرایم در این قانون مشتمل بر موارد زیر است:
الف – ارتکاب هرگونه عملی که موجب بی‌نظمی در برگزاری آزمون گردد یا همراه داشتن هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی (حتی بصورت خاموش) و دستگاههای حافظه‌دار.
ب – ارتکاب هرگونه عمل خلاف مقررات که آزمون داوطلب را از نظر علمی خدشه دار سازد از قبیل:
1 – ارائه مدرک یا گواهی مجعول یا تصویر گواهی مجعول برای شرکت در آزمون.
2 – تبانی با داوطلبان یا افراد خارج از حوزه امتحانی یا دست‌اندرکاران آزمون از قبیل عوامل اجرایی و طراحان سوال برای تخلف در آزمون.
3 – ثبت‌نام در آزمون با هویت مجعول یا شرکت در جلسه آزمون به جای داوطلب اصلی.
ج – استفاده از هرگونه وسیله غیرمجاز از قبیل وسایل ارتباط الکترونیکی و دستگاههای حافظه‌دار.
د – کمک به داوطلب خارج از ضوابط برگزاری آزمون جهت پاسخ به سوالات.
ه‍- دسترسی غیرمجاز به اطلاعات مربوط به داوطلبان یا استفاده غیرمجاز از آنها.
و – هرگونه تغییر غیرمجاز سوالات، اوراق و پاسخنامه‌های داوطلبان یا سایر مدارک و دفاتر مربوط به آزمون.
ز- افشای سوالات آزمون یا تلاش در جهت دستیابی و افشای آن یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون به هر نحو.
ح – خرید یا فروش سوالات آزمون یا پاسخ آنها یا شرکت یا معاونت در این امر قبل یا حین برگزاری آزمون اعم از اینکه سوالات یا پاسخ آنها واقعی یا غیرواقعی باشد.
ماده 6 – هیأت‌های رسیدگی به تخلفات، صلاحیت صدور حکم به مجازاتهای زیر را درباره متخلفان دارند:
الف – در مورد مشمولان بند (الف) ماده (5): اخطار کتبی با درج در پرونده داوطلب و اعلام به مراجع ذیربط یا محرومیت از گزینش در آزمون همان سال.
ب – در مورد مشمولان بند (ب) یا بند (ج) ماده (5): محرومیت از گزینش علمی در آزمون همان سال و ابطال قبولی داوطلب در همان سال و محرومیت از شرکت در آزمون از یک تا ده سال بعد.
تبصره – آراء هیأت‌های بدوی جز در مورد مشمولان بند (الف) ماده (6) این قانون قابل تجدید نظر خواهی در هیأت تجدید نظر رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها می‌باشد.
ماده 7 – در مورد مشمولان بندهای (د)، (هـ)، (و) (ز) و (ح) ماده (5) هیأت‌های رسیدگی متهم را برای رسیدگی و اعمال جزای نقدی از ده میلیون (10.000.000) ریال تا یک میلیارد (1.000.000.000) ریال یا حبس از یک تا پنج سال یا هر دو مجازات به محاکم دادگستری معرفی می‌نمایند.
ماده 8 – ارتکاب هر یک از اعمال موضوع ماده (5) چنانچه در قالب عضویت در یک گروه یا شبکه باشد موجب تشدید مجازات می‌شود و تشکیل دهنده و سرکرده گروه یا شبکه به حداکثر مجازات محکوم می‌گردد. مجازات هر یک از اعضاء که در ارتکاب تخلفات و جرایم فوق دخالتی نداشته باشند حسب مورد حداقل مجازات ذکر شده برای مرتکب می‌باشد.
ماده 9 – رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها مانع از رسیدگی برابر سایر قوانین جزایی یا رسیدگی در هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری یا هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی یا کمیته‌های انضباطی دانشجویان نیست و مرتکب علاوه بر مجازات مندرج در مواد (6) و (7) این قانون به مجازات مقرر در سایر قوانین و مقررات محکوم می‌گردد.
ماده 10 – در صورت محکومیت قطعی فردی به یکی از مجازاتهای مندرج در این قانون، به استثنای مجازات مندرج در بند (الف) ماده (6)، هیات رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها، قبولی وی در آزمون را ابطال می‌نماید. در این صورت موسسه آموزشی مربوط از صدور و اعطای هرگونه گواهی یا مدرک به وی خودداری خواهد نمود و چنانچه گواهی فارغ‌التحصیلی به وی اعطاء شده باشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا وزارت آموزش و پرورش یا دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به ابطال آن گواهی می‌باشند.
ماده 11 – چنانچه با بررسی‌های فنی و علمی، بین نمرات و رتبه اکتسابی داوطلبی و سوابق تحصیلی وی مغایرتهای غیرمتعارف مشهود و اساسی از قبیل عدم تطابق معدل دیپلم و دوره پیش‌دانشگاهی با رتبه و نمره اکتسابی در آزمون وجود داشته باشد، با تأیید هیأت‌های بدوی رسیدگی به تخلفات در آزمون‌ها از داوطلب در یک یا چند درس عمومی و اختصاصی امتحان مجدد به عمل می‌آید. تعیین وضعیت نهایی آزمون این داوطلب، بر اساس نتایج حاصل از امتحان مجدد بر عهده هیأت بدوی می‌باشد.
ماده 12 – هر موسسه یا آموزشگاه علمی و آموزشی که برای افزایش آمادگی داوطلبان شرکت در آزمون‌های مورد بحث این قانون فعالیت می‌کند چنانچه در تخلفات ماده (5) مشارکت داشته باشد مجوز تاسیس آن لغو می‌شود و مدیران مسوول آنها علاوه بر محرومیت دائمی از تاسیس و اداره این گونه مراکز به مجازات‌های پیش‌بینی شده در این قانون و سایر قوانین محکوم می‌شوند و چنانچه موسسه یا آموزشگاه فاقد مجوز باشد مجازات مدیران مسوول آنها حداکثر مجازات مندرج در ماده (6) می‌باشد.
تبصره – در مورد آموزشگاه هایی که فاقد مجوز باشند علاوه بر اقدام مراجع قانونی ذیربط مدعی‌العموم نیز می‌تواند راساً نسبت به اعلام جرم و پیگیری تخلفات آنان اقدام نماید.

چگونه از تاریخ آزمون ها و زمان ثبت نام آزمون ها مطلع شوم؟

تقویم برگزاری آزمون های تولیمو از طریق اطلاعیه رسمی در سایت سازمان سنجش (sanjesh.org) و رسانه ها منتشر می شود. ولی دسترسی به ثبت نام آزمون ها بصورت ماهانه باز می شود؛ لذا جهت اطلاع از زمان باز شدن تاریخ/مرکز براساس توضیحات زیر به جدول زمانی آزمون ها (قابل دسترسی از منوی سایت tolimo.sanjesh.org) مراجعه نمایید:
🌏 – در هر ماه ، امکان ثبت نام در ماه بعد فراهم می شود. لذا در روزهای ابتدایی هر ماه، جدول زمانی آزمون ها را بررسی نموده و تاریخ و زمان دقیق باز شدن آزمون مورد نظر (ماه بعد) را مشاهده نمایید؛ سپس جهت ثبت نام در تاریخ و زمان اشاره شده از لینک «ثبت نام در آزمون»، در پروفایل خود اقدام نمایید. (برای ثبت نام داشتن پروفایل با اطلاعات شخصی و آزمونی صحیح از داوطلب که فایل عکس پرسنلی داوطلب به درستی بارگذاری شده باشد، الزامی است)
🌏 تغییر تاریخ یا تغییر حوزه: لازم به ذکر است داوطلبانی که در یک آزمون ثبت نام قطعی کرده اند می توانند 15 دقیقه زودتر از تاریخ و زمان مندرج در جدول زمانی، از پروفایل خود، لینک «آزمون های من» نسبت به تغییر تاریخ یا تغییر حوزه اقدام نمایند. امکان تغییر آزمون تا 5 روز قبل از روز آزمون و به آزمون ها و حوزه هایی امکانپذیر است که دارای ظرفیت خالی بوده و زمان ثبت نام آن آغاز شده باشد.
🌏 – همچنین با توجه به امکان انصراف از حضور در آزمون و استرداد 50 درصد هزینه پرداختی تا 8 روز قبل از روز آزمون، ممکن است تعدادی محدود ظرفیت ، آزاد شود که از 24 ساعت قبل در جدول زمانی اطلاع رسانی خواهد شد.

نتایج آزمون زبان تولیمو معمولا چند روز پس از آزمون اعلام می شود؟

نتایج آزمون معمولا 7 روز پس از آزمون آماده می شود و از طریق سایت به نشانی tolimo.sanjesh.org/testreport منتشر می شود. پس از اتمام فرایند تصحیح و تولید کارنامه، کارنامه تمام داوطلبان یکجا منتشر می شود و امکان اعلام نتیجه موردی بصورت فورس ماژور وجود ندارد.

توضیحات کارنامه آزمون زبان تولیمو Tolimo

✔️ نمره هر قسمت آزمون در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره کل منظور می شود.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

✔️ دامنه نمره کل از ۳۱۰ تا ۶۷۷است.

✔️ نمره کل بالاتر از ۶۰۰ عالی، بین ۵۲۰ تا ۵۹۹ خوب، بین ۴۸۰ تا ۵۱۹ متوسط و کمتر از ۴۷۹ ضعیف تلقی می شود.

✔️ لازم به ذکر است که بخش نوشتاری (writing) نمره جداگانه دارد و نمره آن بین ۱ الی ۶ می باشد و بطور جداگانه در کارنامه درج می شود.

✔️ نمایش عدد صفر در فیلد های نمره کل و نمره writing به منزله غایب بودن داوطلب است.

✔️ با توجه به اینکه کارنامه ها به مدت ۲ سال معتبر است، پس از ۲ سال از روز آزمون کارنامه صرفا با شناسه یکتا و جهت بررسی قابل مشاهده است.

✔️ جهت استعلام و بررسی اصالت کارنامه لازم است شناسه یکتای کارنامه خود را در اختیار (دانشگاه، شرکت و …) قرار دهید تا با مراجعه به لینک tolimo.sanjesh.org/testreport کارنامه را بصورت آنلاین مشاهده و بررس نمایند.

✔️ در صورتی که به شناسه یکتا دسترسی ندارید می توانید پس از ورود به حساب کاربری تولیمو، از صفحه آزمون های من ، آزمون و شناسه یکتای مربوطه را مشاهده نمایید.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 1 رای
امتیاز بدهید
guest
7 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ثمن
میهمان
ثمن
2 آبان ، 1402

قبل پیش دفاع باید نمره زبان ببریم
من خیلی به مدرک زبان نیاز دارم
شما جای مطمینی میشناسید؟؟؟

حقانی
میهمان
حقانی
22 شهریور ، 1402

سلام ببخشیدمن که دکتری دانشگاه ازادقبول نهایی شدم وهیچ ثبت نامی دراموزشیارانجام ندادم، دانشجوی انصرافی محسوب میشم؟ یانه فقط انصراف تلقی میشه نه دانشجوی انصرافی
وسال های بعدبخوام ازسهمیه جانبازی استفاده کنم چون امسال استفاده کردم ونرفتم ازادبرای سالهای اینده میتونم ازسهمیه برای دانشگاهای دولتی استفاده کنم یانه نمیشه
داخل کارنامه قبولی نهایی ازادیه شماره دانشجویی داده ولی من اصلاثبت نام داخل اموزشیارحتی انجام ندادم این یعنی الان دانشجومحسوب میشم؟ ونرم میشم دانشجوی انصرافی؟
یانه فقط به منزله انصرافه وهنوزدانشجونشدم که بشه دانشجوب انصرافی وبرای رزومم بدنمیشه

پریوش
میهمان
پریوش
22 شهریور ، 1402

میشه پکیج زبان را برام معرفی کنید ؟

فرحزادی
میهمان
فرحزادی
12 شهریور ، 1402

سلام من از پکیج زبان شما استفاده کردم و قبول شدم و نمره عالی اوردم ممنون

7
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x