کد خبر: 62060

تاریخ بروزرسانی : 1401/03/05

داوطلبان برای مصاحبه کنکور دکتری چه کنند+ جدول زمانی مصاحبه دانشگاه‌ها

منابع آزمون دکتری

مصاحبه کنکور دکتری

داوطلبان برای مصاحبه کنکور دکتری چه کنند+ جدول زمانی مصاحبه دانشگاه‌ها

به گزارش پاشگاه خبری آزمون دکتری ، داوطلبان معرفی شده برای مرحله دوم آزمون دکتری باید برای انجام مصاحبه، سنجش عملی و بررسی سوابق تحصیلی در زمان مشخص به دانشگاه‌های موردنظر بروند.

آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۱۴۰۱، جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ برگزار شد و داوطلبان در فروردین ماه ۱۴۰۱ از نتایج اولیه خود مطلع شدند.

داوطلبان معرفی شده چندبرابر ظرفیت براساس نتیجه اولیه می‌توانند در مصاحبه کنکور دکتری شامل بخش مصاحبه و سنجش عملی و بررسی سوابق تحصیلی شرکت کنند.

داوطلبانی که در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حدنصاب نمره علمی لازم هستند می‌توانند مطابق با جدول زیر  که در سایت سازمان سنجش درج شده است، با همراه داشتن مدارک لازم برای انجام مصاحبه به هر یک از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مراجعه کنند.

البته اولویت با برنامه زمانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مندرج در پایگاه اطلاع رسانی آنهاست و چنانچه برنامه زمانی انجام مصاحبه چند دانشگاه با هم تداخل دارد لازم است با تماس، هماهنگی و تعامل با دانشگاه‌ها، ابتدا هر فرد در مصاحبه دانشگاه‌های دارای اولویت برای وی شرکت کنند و سپس در زمان دیگری که با دانشگاه تعامل کرده‌اند یا در زمانی که برای جاماندگان از مصاحبه اصلی در نظر گرفته شده در مصاحبه شرکت کنند.

زمان مصاحبه چند دانشگاه در جدول زیر آمده است:

مطلب پیشنهادی :  آمار داوطلبان انتخاب رشته کننده 67 هزار نفر

مصاحبه کنکور دکتری

داوطلبان باید جزئیات اطلاع‌رسانی درباره نحوه ثبت‌نام و بارگذاری مدارک را از سایت هر دانشگاه پیگیری کنند.

با توجه به سوالات و شبهاتی که در سنوات گذشته برای داوطلبان مقطع دکترا در مرحله مصاحبه از سوی دانشگاه‌ها ایجاد شده است،باید ساز و کاری اندیشیده شود تا این دغدغه که سال‌هاست پذیرش در این مقطع را با چالش‌هایی روبرو کرده است برطرف شود. از جمله شفافیت در امتیازدهی به روزمه علمی ،نحوه طرح سوال و عدالت در جلسات مصاحبه،پاسخگویی گروه‌های علمی پس از اتمام مصاحبه به اعتراضات صورت گرفته از سوی داوطلبان مدنظر است.
موضوعی که در سال جاری بسیار بحث‌برانگیز شده است، برگزاری جلسه مصاحبه به صورت مجازی ناشی از شرایط حاکم بر جامعه ناشی از کروناست که باید این چالش تبدیل به فرصت شده و با اعمال نظارت بیشتر بر این آزمون و در صورت امکان جمع‌بندی جلسه مصاحبه رشته‌ها توسط گروهی بی‌طرف انجام شود.در غیر این صورت بایستی برای کاهش دغدغه داوطلبان جلسه مصاحبه به صورت حضوری و با نظارت گروهای علمی بی‌طرف انجام شود.

 

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کنکوری
میهمان
کنکوری
13 مرداد ، 1401

استعداد درخشانی ام،فقط یک مقاله کنفرانسی دارم نه مدرک زبان دارم نه کتاب تالیفی یا ترجمه شده…
نمیدونم میتونم قبول بشم یا نه کاش دوستانی که رفتن مصاحبه از رشته ما بیان تجربیاتشون رو بگن که از دلشوره ما کمتر بشه و لا اقل ذهنیتی از جلسه مصاحبه داشته باشیم

حیدری
میهمان
حیدری
13 مرداد ، 1401

منم مدیریت دولتی بودم البته ارشدم مدیریت اموزشی بوده. زبان ازم سوال کردن گفتن از رو بخون منم خوب خوندم و ترجمه که گفتم یه مقدار ضعف دارم وچندتا لغت تخصصی پرسیدن انگلیسی به فارسی همه رو جواب دادم..بیشتر از پایان نامه پرسیدن جواب دادم فقط دوتا رو جواب ندادم.دوتا مقاله همایشی داشتم ویه کتاب که ازپایان نامه استخراج کردم..
به امید خدا قبول بشیم ان شالله..

ناشناس
میهمان
ناشناس
12 مرداد ، 1401

من پارسال شرکت کردم ساکن جنوب کشور بودم ولی دانشگاهی از شمال کشور شرکت کرده بودم از مصاحبه شون معلوم بود که بعد مسافت براشون قابل هضم نیست لذا نتیجه نهایی نمره ۴ و خورده ای داده بودن یعنی مصاحبه رو صفر داده بودن و نمره رزومه رو هم قلع و قم کرده بودن.

داوطلب کنکور دکتری
میهمان
داوطلب کنکور دکتری
12 مرداد ، 1401

دستورالعمل فقط یه راهنماست که بیشتر برای تعیین سقف امتیاز هر بخش اعلام شده. مخصوصا امتیاز مقاله ها رو خیلی راحت می تونن ندن، می تونن بگن کیفیت نداشته یا موضوعش به درد ما نمی خورده یا سر مصاحبه متوجه شدیم خودش ننوشته.
هرچند کسی ازشون چیزی نمی پرسه. سنجش رزومه رو نمی بینه که بخواد چک کنه. اگر بنا بود چک کنه توی سایت خودش آپلود می کردیم.
دانشگاه هم ریز نمرات رو تحویل سنجش نمیده. یه نمره برای هر نفر اعلام می کنه. و خب کسانی که چند انتخاب دارن از تفاوت امتیازاشون توی دانشگاه های مختلف می تونن تشخیص بدن که دستورالعمل چندان لازم الاجرا نیست. شده دانشگاه به داوطلب ۴ داده، ۶ داده از ۵۰، بعد می بینی فقط جمع معدل و پایان نامه و مدرک زبان خودش بیشتر از این عدد میشه. نگاه می کنی می بینی اولویت قبلی به همین داوطلب داده ۳۸، که یعنی رزومه ش حداقل ۸، و احتمالا خیلی بیشتر نمره گرفته.
حدنصاب رو هم بقیه اشاره کردن.
منم طرفدار دست بالا گرفتن اساتید نیستم. ولی دست کم گرفتنشونم همونقدر اشتباهه.

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x