کد خبر: 67014

تاریخ بروزرسانی : 1402/02/10

بیش از ۹۱ هزار داوطلب آزمون دکتری انتخاب رشته کردند/ اعلام پذیرفته‌شدگان از اواخر اردیبهشت

منابع آزمون دکتری

 بیش از ۹۱ هزار داوطلب آزمون دکتری انتخاب رشته کردند/ اعلام پذیرفته‌شدگان از اواخر اردیبهشت

بیش از ۹۱ هزار داوطلب آزمون دکتری انتخاب رشته کردند/ اعلام پذیرفته‌شدگان از اواخر اردیبهشت

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از انتخاب رشته بیش از ۹۱ هزار نفر از پذیرفته شدگان در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۲ خبر داد.

وی گفت: اواخر اردیبهشت ماه اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه و بررسی سوابق علمی اعلام خواهد شد.

دکتر علیرضا کریمیان ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: بیش از ۹۱ هزار ۷۰۰ داوطلب برای ورود به آزمون دکتری تخصصی نیمه متمرکز دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب رشته کرده‌اند و اواخر اردیبهشت ماه اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه و بررسی سوابق علمی اعلام خواهد شد.

آمار انتخاب رشته کنکور دکتری 1402

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی (مرحله دوم آزمون)، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت حضوری انجام خواهد شد.

کریمیان افزود: دانشگاه ها و مؤسسات مجری مقطع دکتری چگونگی تشکیل پرونده داوطلبان، زمان و مکان برگزاری آزمون، نحوه مصاحبه علمی یا برگزاری آزمون تخصصی را از طریق درگاه اطلاع رسانی خود به داوطلبان اعلام خواهند کرد. در صورت نیاز و همچنین تشخیص مؤسسه مبنی بر برگزاری آزمون تخصصی، مواد آزمون و ضرایب امتحانی از طریق درگاه اطلاع رسانی دانشگاه یا مؤسسه آموز عالی به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

مطلب پیشنهادی :  جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: مرحله دوم آزمون (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) در مؤسسه برای هر داوطلب صرفا یک بار انجام می شود و عدم مراجعه داوطلبان در مرحله دوم آزمون، به منزله انصراف آنان تلقی شده و برگزاری مجدد مرحله دوم (مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی) برای آن دسته از داوطلبان که در این مرحله شرکت ننموده اند، امکانپذیر نخواهدبود.

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x