کد خبر: 60037

تاریخ بروزرسانی : 1400/09/21

درصد زنان دارای مدرک دکتری بیشتر است یا مردان؟

منابع آزمون دکتری

مدرک دکتری

درصد زنان دارای مدرک دکتری بیشتر است یا مردان؟

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، تعداد مردان و زنانی که مدرک دکتری دارند هم از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. با این حال، درصد مردان دارای این مدرک به طور کلی بیشتر از زنان است. جالب است در اسلوونی به عنوان کشوری که بیشترین نسبت افرادی که دارای این مدرک هستند، نسبت زنان دارای این مدرک نیز بیشتر از مردان است.

آمارها نشان می‌دهد که حضور زنان در مطالعات دکتری به خصوص در رشته‌های STEM (علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی) کمرنگ‌تر از مردان است؛ اما با توجه به این که در سالهای اخیر، ابتکارات بسیاری برای حمایت و تشویق زنان در رشته‌های STEM برای شکستن کلیشه‌ها انجام شده است، تعداد زنان دارای این مدرک در این رشته‌ها در حال افزایش است.

رشته‌های علوم طبیعی و ریاضی، محبوب‌ترین رشته‌ها برای دکتری بوده و رشته‌های مهندسی، بهداشت و هنر در رتبه دوم قرار دارند.

آمارها نشان می‌دهد تنها ۱.۱ درصد از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله دانشگاه رفته‌ در جهان، دارای این مدرک هستند و از بین کشورهای جهان، اسلوونی با جمعیت ۳.۸ درصدی فارغ‌التحصیلان دکتری، بیشترین تعداد افراد دارای این مدرک را دارد(فروش مدرک دکتری با قیمت 35 میلیون تومان).

مطلب پیشنهادی :  تمدید مهلت انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال 1403

آمارها نشان می‌دهد تنها ۱.۱ درصد از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله دانشگاه رفته‌ در جهان، دارای این مدرک هستند. به همین دلیل، به نظر می‌رسد که این مدرک در جهان  کمیاب است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که وضعیت این مدرک در کشورهای مختلف جهان چگونه است؟

۲ درصد از جمعیت آمریکا بر اساس آمارها، دارای این مدرک هستند؛ اما ۱.۴ درصد از انگلیسی‌ها این مدرک دارند. اسلوونی و سوئیس به ترتیب ۳.۸ درصد و ۳.۲ درصد بالاترین درصد جمعیت دارای این مدرک را دارند. در حالی که در ایتالیا تنها ۰.۵ درصد از جمعیت کشور دارای این مدرک هستند.

 

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
برچسب ها :
0 0 رای ها
امتیاز بدهید
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x