کد خبر: 76076

تاریخ بروزرسانی : 1402/10/04

دستورالعمل دریافت ارز دانشجویی اعلام شد

منابع آزمون دکتری

دستورالعمل دریافت ارز دانشجویی اعلام شد

دستورالعمل دریافت ارز دانشجویی اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری آزمون دکتری ، سازمان امور دانشجویان دستورالعمل دریافت ارز دانشجویی را ابلاغ کرد که بر اساس آن حداکثر مدت پرداخت برای مقطع کارشناسی ارشد ۳۶ ماه و برای مقطع دکتری ۶۰ ماه تعیین شده است.
سازمان امور دانشجویان دستورالعمل دریافت کمک مالی دانشجویی را اعلام کرد. بر اساس اطلاعیه این سازمان هنگام درخواست برای دریافت مزایای دانشجویی موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
۱. اتحادیه دانشجویی فقط محتوای گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو را بررسی و تایید می کند. نحوه و شرایط پرداخت ارز شامل نوع، مبلغ و نرخ ارز براساس دستورالعمل بانک مرکزی ج. الف- مسئولیت بر عهده بانک های عامل است.
۲. امکان تغییر بانک انتخابی وجود ندارد. بنابراین، شما مجاز به دریافت وجه نقد از همان بانک از ابتدا تا انتها در هر بانکی هستید که درخواست ارز را برای آن ارسال می کنید. ضمناً هم ارز مقرر و هم شهریه را می توان از یک بانک دریافت کرد و نمی توان ارز مقرر را از یک بانک و شهریه را از بانک دیگر دریافت کرد (لطفا در انتخاب بانک دقت کنید).
۳. متقاضیان باید گواهی اشتغال به کار خود را با بارگذاری در سامانه وزارت امور خارجه (سامانه میخک) تایید کنند. لازم به ذکر است تا زمانی که کد شناسایی سامانه میخک صادر نشود، بانک امکان پرداخت ارزی را ندارد.

جزئیات شیوه‌نامه اجرایی بورس بلند مدت دکتری و بورس سال آخر

۴. ارز دانشجویی برای ترم جاری قابل بررسی است و به سایر درخواست ها (مربوط به ترم های گذشته) ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۵. حداکثر مدت پرداخت ارز در مقطع کارشناسی ارشد ۳۶ ماه (۶ ترم) و برای مقطع دکتری ۶۰ ماه (۱۰ ترم) می باشد.
۶. دانش آموزان می توانند هر سال سه ماه در c درس بخوانند. الف- دارای اقامت (هر شش ماه یک ماه و نیم) باشند، در صورتی که دانشجو بیش از این مدت در ایران بماند، باید ارز دریافتی را پس دهد.
۷. لطفا به اعتبار دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید توجه کنید. در صورت عدم شناسایی دانشگاه توسط این وزارتخانه، ارز تحصیلی تعلق نمی گیرد. اطلاعات مربوط به اعتباربخشی دانشگاه ها را می توانید در وب سایت گروه تحصیلات تکمیلی به آدرس http//grad.saorg.ir مشاهده کنید.
۸. گواهی اشتغال به کار با سربرگ رسمی و مهر دانشگاه باید مجهز به مدرک، موضوع تحصیل، شرایط تمام وقت، مدت تحصیل و … باشد. ضمناً در گواهی اشتغال به کار باید حاکی از دریافت یا عدم دریافت یارانه تحصیلی (اعم از شهریه و شهریه) باشد.
۹. دانشجویانی که دارای بورسیه تحصیلی کامل هستند، یعنی بورسیه تحصیلی (شامل شهریه) دریافت می کنند.
۱۰. دانشجویانی که از دانشگاه محل تحصیل خود بورسیه تحصیلی کامل دریافت نمی کنند در درخواست اقامت در خارج از کشور با توجه به هزینه های مندرج در گواهی تعهد تحصیل (در خصوص تاریخ و یا شهریه) لحاظ می شود. ).
۱۱. دانشجویان تمام وقت ارز دریافت می کنند. (آموزش باید به صورت تمام وقت و حضوری باشد)
برای دوره های حضوری، پاره وقت و مجازی ارز تعلق نمی گیرد.
واحدهای خارجی دانشگاه های پیام نور و آزاد اسلامی وجه نقد دریافت نمی کنند.
۱۲. ویزای دانشجویی الزامی است.

مطلب پیشنهادی :  پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد

بورس تحصیلی خارج از کشور برای رشته‌ های هنر

۱۳. توجه دانشجویانی که دارای شناسنامه خدمتی قدیمی هستند نسبت به دریافت کارت الکترونیکی سربازی اقدام نمایند. (کارت سامانه قدیم گمرکی پذیرفته نمی شود) برای دانشجویان بهره مند از معافیت تحصیلی بارگذاری گواهی معافیت تحصیلی الزامی است.
۱۴. رشته های علوم پزشکی وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. لطفا از طریق این وب سایت اقدام نکنید.
۱۵. بارگذاری مدرک لغو تعهد آموزش رایگان در ج. A. در وب سایت مورد نیاز است. (مثال: شما برای دکترا در خارج از کشور اقدام کرده اید، در صورت گذراندن دوره کارشناسی ارشد در ایران، باید دانشنامه کارشناسی ارشد را بارگذاری کنید یا تعهد تحصیل رایگان را در سایت لغو کنید.) کلیه موارد مربوط به دریافت ارزهای خارجی می باشد. به صورت الکترونیکی انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری نیست. برای پاسخ به سوالات و رفع مشکلات احتمالی می توانید از طریق آدرس ایمیل support@saorg.ir یا پشتیبانی سامانه سجاد در منوی خدمات با ما در تماس باشید.
۱۷. مسئولیت هرگونه مغایرت در اطلاعات و مدارک به عهده متقاضی می باشد. در صورت اثبات تخلف، پذیرش فرد لغو و طبق ضوابط و مقررات اقدام خواهد شد.
۱۸. برای ارتباط با پشتیبانی سامانه به ایمیل support@saorg.ir مکاتبه کنید. (اگر مشکلی در سیستم دارید با این ایمیل تماس بگیرید).
۱۹. در مورد رشته زبان، دانشگاه، پیش نیازها و به طور کلی در مورد دروس قبل از ورود به مقطع اصلی تحصیلی، سطح معادل. بورسیه محل تحصیل و پذیرش در دانشگاه به صورت ارزی تعلق نمی گیرد.
۲۰. مبلغ پرداختی برای درخواست در سامانه سجاد مسترد نخواهد شد.

پکیج های آمادگی آزمون زبان موجود شده است که نیازی به تهیه پکیج های جداگانه نخواهید داشت ، مباحث بصورت فیلم آموزشی و نکته محور بوده که توسط مدرس تا یکسال پشتیبانی مستقیم خواهید داشت + سوالات جدیدترین آزمون ها با شما تمرین می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر پیام دهید 09306406058
پکیج MSRT / پکیج EPT / پکیج Tolimo / پکیج UTEPT / …

هرآنچه درباره دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )
لازم است بدانید :

اطلاعیه های دکتری بدون آزمون
( استعداد درخشان )

سوالات مصاحبه دکتری مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی پردیس کیش دانشگاه تهران

جدیدترین آیین نامه دکتری بدون آزمون ( استعداد درخشان )

راهنمای مصاحبه آزمون دکتری سراسری و آزاد

پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها در سال تحصیلی 1403 -1402

کسب حداکثر امتیاز مصاحبه دکتری

چگونه در مصاحبه دکتری پذیرفته شویم؟ ؛ کارگاه آموزش و مشاوره

مشاوره برای آزمون دکتری

برای مشاوره اینجا بزنید

خدمات کنکور دکتری 
معرفی موسسات آموزشی آزمون دکتری
5 2 رای ها
امتیاز بدهید
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاضلی
میهمان
فاضلی
6 دی ، 1402

بازپرداخت ارز خیلی کمه
الان من گرفتم
چشم بهم میزنی مهلت تمام میشه
کاش بشه بیشتر کنند

اتیلا
میهمان
اتیلا
6 دی ، 1402

عرض ادب
ابتدا تشکر بابت برنامه ریزی تضمینی عالی تون
سپس سوال اینکه برای مقاله و کتاب چه کمکی میکنید ؟

گلبهار
میهمان
گلبهار
6 دی ، 1402

سلام و درود
ارز دانشجویی فقط به دانشجویان خارجی میدن؟

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا با ما در میان بگذارید.x